Čas pro hrdiny

Autorská citace #21
19.5.2010 14:21 - Jerson
Teď jsem si vzpomněl, že jsem nenapsal o speciálních schopnostech a odložených hodech, přidám to do další verze.
Autorská citace #22
19.5.2010 15:29 - Naoki
Jako že edituješ tyto pravidla, nebo že uděláš Omegu 2.0? :)
Autorská citace #23
19.5.2010 16:28 - Jerson
Zedituju tyhle pravidla, až si je pár lidí přečte a řekne mi své připomínky, ať to udělám všechno v jednom.
Autorská citace #24
21.9.2010 22:31 - Jerson
Peekay píše:
(inak este na temu Jersonovych systemov: hral som oboje, myslim si ze povodne CPH je funkcnejsie - z Omegy by sa tiez dala spravit dobra a plne funkcna hra, akurat na to su potrebne upravy, ktore Jerson kategoricky odmieta)

já už jsem změny provedl - teď je jasné, kdy mise skončí i to zda skončí úspěchem nebo neúspěchem (celkově), i když skupina a jednotliví členové to můžou vidět naopak díky (ne)úspěchům získaným během mise.

Btw- Peekayi, už jsou lidé, kteří podle Omegy hrají ve vlastních světech (dokonce fantasy). Ale zatím nevím, jak se jim vede.

Nerhinn píše:
Mám dojem, že se mi nelíbila ani jedna

No, ještě že to vím alespoň teď.

Fink Ployd píše:
CPH je (bylo) takovy zjednoduseny GURPS

Už jsem dostal sodu v podobě článku v Pevnosti, že CPH právě není vůbec jako GURPS a že tak jak je dělané CPH se ani RPG dělat nedá.
Autorská citace #25
21.9.2010 22:33 - sirien
Kdo tu sodu psal, prosimtě?
Autorská citace #26
21.9.2010 23:02 - Jerson
Toho neznáš, ale myslím, že zmíněná článek jsi před lety četl.
Autorská citace #27
22.9.2010 00:29 - Nerhinn
Jerson píše:
No, ještě že to vím alespoň teď.

Vždyť jsme se o tom bavili už tolikrát... myslela jsem, že když řeknu, že mě nějaký systém stresuje tak, že se bojím házet kostkou, dávám tím najevo, že se mi nelíbí.
Autorská citace #28
22.9.2010 01:42 - sirien
to bych chápal u Omegy, kde to je fakt občas o nervy, ale na CPH mi to moc nesedí, naopak význam hodu v CPH je dost umenšenej mechanikou volitelně braných neúspěchů výměnou za dosažení cíle (které tam ani není statisticky tak těžké)
Autorská citace #29
22.9.2010 02:09 - Nerhinn
Možná to tak je, CPH už si prakticky nepamatuju. Asi mi přišlo zvláštní, že by Jerson pravidla "downgradeoval"...
Autorská citace #30
22.9.2010 08:19 - Sosáček
Jerson píše:
Už jsem dostal sodu v podobě článku v Pevnosti, že CPH právě není vůbec jako GURPS a že tak jak je dělané CPH se ani RPG dělat nedá.

Ted se jenom prihlas k ronu edwardsovi :D

(vaznou odpoved dam dohromady casem)
Autorská citace #31
22.9.2010 09:57 - Ebon Hand
Nerhinn píše:
Vždyť jsme se o tom bavili už tolikrát... myslela jsem, že když řeknu, že mě nějaký systém stresuje tak, že se bojím házet kostkou, dávám tím najevo, že se mi nelíbí.

Tohle necítím tak intenzivně, ale chápu to. Omega (úspěšnost) přímo visí na kvalitě hodů a několikrát o úspěchu celé mise rozhodoval poslední hod, takřka bez vazby na předchozí aktivity v misi, což mi nepřijde dobré. Ale tohle nemusí být způsobeno apriory Omegou samotnou, ale též průběhem mise/aktivitou hráčů, či vedením hry.
Autorská citace #32
22.9.2010 14:10 - Peekay
Jerson píše:
já už jsem změny provedl - teď je jasné, kdy mise skončí i to zda skončí úspěchem nebo neúspěchem (celkově), i když skupina a jednotliví členové to můžou vidět naopak díky (ne)úspěchům získaným během mise.


Ak sa dostanem na jesennu Slezinu, velmi rad si zmodifikovanu verziu vyskusam.
Autorská citace #33
22.9.2010 14:49 - Ebon Hand
A budeš ještě chtít hrát se mnou? :-) :-)
sorry, sem nemohl jinak... :-)
Autorská citace #34
22.9.2010 19:18 - Jerson
Nerhinn píše:
Vždyť jsme se o tom bavili už tolikrát... myslela jsem, že když řeknu, že mě nějaký systém stresuje tak, že se bojím házet kostkou, dávám tím najevo, že se mi nelíbí.

To ano, u Omegy to vím - ale u CPH mě to překvapuje, vzhledem k tomu, že se mechanika hodu nijak zvlášť neliší od jiných klasických RPGček.

Nerhinn píše:
Možná to tak je, CPH už si prakticky nepamatuju. Asi mi přišlo zvláštní, že by Jerson pravidla "downgradeoval"...

V tomto smyslu ano - CPH jako taková umožňovala hodně bezpečné hraní a s růstem schopností postav jsem musel používat stále vyšší náročnosti, abych udržel míru nebezpečí udělovaného mechanikami. V Omeze jsem se tomu chtěl vyhnout, takže jsem natvrdo řekl "nepůjde se vyhnout riziku, nijak - ani naprosto opatrnými akcemi, ani naboostováním postav, ani sehnáním lepšího možného vybavení - riziko vždy bude. Ale výmenou za to ho nebudu zvyšovat uměle a můžou být spolu profesionálové i amatéři, aniž by se někdo nudil nebo naopak někdo byl často vyřazen."

Nicméně pokud si vzpomínáš na hru s Alnagem, kdy jsme používali nastavování a odhady, tak oproti tomu jsem Omegu zmírnil (protože Alnag se naprosto nedržel statistického počtu odhadů a místo 1/3 uhodl polovinu a někdy i více čísel - a uznávám, že to je velmi depresivní pro hráče.)
Kromě toho jsem změnil význam neúspěchů na komplikace (a naopak). Ale pořád zůstává, že když už dojde k hodu, tak bude přítomno riziko - u CPH to později někdy nebylo, nebo tedy jen "virtuálně" - hráči tušili, že špatný hod by je postihl, ale přitom i nejhorší hod by stále ještě byl úspěchem.

Ebon Hand píše:
Omega (úspěšnost) přímo visí na kvalitě hodů a několikrát o úspěchu celé mise rozhodoval poslední hod, takřka bez vazby na předchozí aktivity v misi, což mi nepřijde dobré. Ale tohle nemusí být způsobeno apriory Omegou samotnou, ale též průběhem mise/aktivitou hráčů, či vedením hry.

Vidíš, a mně přijde, že hrajete naprosto stejně - někdy to prostě na poslední hod(y) vyjde tak jako tak. A zejména vaše poslední boje takové bývají - nebo víš, kdo vyhraje?

V Omeze sice poslední hod může říct, jeestli mise dopadla celkově "dobře" nebo "špatně", ale pořád hraje roli "o kolik" - tedy kolik bylo za celou dobu nasbíraných úspěchů a kolik neúspěchů. A druhá věc je, že hráči si můžou úspěchy i neúspěchy nechávat do příště, a tyto dva aspekty jdou proti sobě - takže pro všechny postavy může mise dopadnout skvěle, i když výsledek bude třeba porušení utajení. A navíc - neúspěchy jedné skupiny jsou skvělým základem pro novou misi. Osobně bych třeba chtěl zkusit navázat na misi, která skončila neúspěšně a někdo nepovolaný a nebezpečný se o Omeze dozvěděl, a zadání další mise by znělo "najděte dotyčného a posuďte, zda se do Omegy hodí nebo ne. Pokud ano, naverbujte, pokud ne, umlučte/zlikvidujte. Je to na vašem uvážení."

Je pravda, že polovina misí stála na konci takto na hraně - ale zatím všechny kromě jedné dopadly "dobře", byť i za cenu občasných osobních obětí.

Peekay píše:
Ak sa dostanem na jesennu Slezinu, velmi rad si zmodifikovanu verziu vyskusam.

Budu s tím počítat.

Ještě jedna citace - dneska mi napsal člověk, který se mnou nikdy nehrál a pravidla Omegy zná jen z netu (plus pár dovysvětlení):

Rianor píše:
Z mojho pohladu som nikdy v lepsom systeme nehral, mam pocit ze mi konecne system nekladie polena pod nohy. Nepotrpim si na rozsiahle takticke boje, takze mi plne vyhovuje rovnaky cas straveny pri vsetkych "encounteroch". Navyse to podporuje vlastne opisy, nikto nemoze povedat, ved si pozri v pravidlach to je popisane. Co sa hracov tyka, polovica z nich trpne vzdy ked sa chytia kociek, co sa im zasa stane :) , ale inak sa bavia a to je dolezite. Su trochu nezvyknuti, ze ich menej railroadujem a davam vacsiu volnost v tom ako bude vyzerat dalsia scena, ale hru od hry sa to lepsi.

Je to jen jeden člověk, takže těžko můžou soudit na obecné závěry, ale zjevně Omega funguje i bezemne.
Autorská citace #35
22.9.2010 21:14 - Alnag
Jerson píše:
(protože Alnag se naprosto nedržel statistického počtu odhadů a místo 1/3 uhodl polovinu a někdy i více čísel - a uznávám, že to je velmi depresivní pro hráče.)


Neboj. Od té doby svoje magické schopnosti už lépe skrývám. :)
Autorská citace #36
22.9.2010 21:16 - Jerson
No v to doufám :-)
Autorská citace #37
23.9.2010 13:20 - Ebon Hand
Jerson píše:
u Omegy to vím - ale u CPH mě to překvapuje, vzhledem k tomu, že se mechanika hodu nijak zvlášť neliší od jiných klasických RPGček.

U Omegy je to vyhrocené tím, že pokud padne neúspěch tak postava získává skutečně neúspěchy. Tím je jakákoliv aktivita spojená s hodem nebezpečná. A chápu ten stres, od klasických RPG se to liší dost podstatně, protože tam je většina neúspěšných hodů spojena pouze s konstatováním, že se věc nezdařila a hodit kritický neúspěch má dost odlišnou pravděpodobnost od Omegy.
Tím neříkám, že mě to stresuje, mě to spíš netěší.. :-)

Jerson píše:
V Omeze sice poslední hod může říct, jeestli mise dopadla celkově "dobře" nebo "špatně", ale pořád hraje roli "o kolik" - tedy kolik bylo za celou dobu nasbíraných úspěchů a kolik neúspěchů. A druhá věc je, že hráči si můžou úspěchy i neúspěchy nechávat do příště, a tyto dva aspekty jdou proti sobě - takže pro všechny postavy může mise dopadnout skvěle, i když výsledek bude třeba porušení utajení.

Myslím, že ten poslední hod podporuje přímo koncept Omegy, když hráči vidí, že je v mističce posledních 10 žetonů, tak to prostě chtějí rozhodnout.
Pravidlo se schováváním úspěchů a neúspěchů nedokážu z dlouhodobéno hlediska posoudit, jelikož je použitelné pouze pro tvoji družinu a hlavně pravidelné hraní. Takže těžko říci, jaký vliv mohou mít dvě zpackané akce za sebou, kdy si hráč odloží kupu neúspěchů a pak jejich zpětné vyvážení.
Hry které probíhají na Slezinách se pro užití nehodí, skladba agentů je naprosto nahodilá a není žádná záruka, že se dotyční agenti ještě vůbec nějaké hry zúčastní, proto by se mělo rozhodnout na místě.
Autorská citace #38
23.9.2010 13:32 - Nerhinn
Jerson píše:
To ano, u Omegy to vím - ale u CPH mě to překvapuje, vzhledem k tomu, že se mechanika hodu nijak zvlášť neliší od jiných klasických RPGček.

Myslím, že už si vzpomínám. Takže to zkusím shrnout:
-u Omegy mi vadí, že nemám šanci nějak změnit fakt, že když něco umím, mám stejnou pravděpodobnost uspět, jako když to neumím. Akorát to můžu víc podělat.
-u odhadování mi pak vadila praxe, kdy jsem se bála někomu ošetřit odřeninu, protože když by mě Alnag odhadl (velká šance), nejspíš bych tam dotyčnému ještě zakvedlala skalpelem a zanesla infekci.

Prostě mi vadí proces hodnocení, jak dopadla akce, zdá se, že bez ohledu na pravidla.
Autorská citace #39
23.9.2010 17:13 - Jerson
Ebon Hand píše:
U Omegy je to vyhrocené tím, že pokud padne neúspěch tak postava získává skutečně neúspěchy. Tím je jakákoliv aktivita spojená s hodem nebezpečná. A chápu ten stres, od klasických RPG se to liší dost podstatně, protože tam je většina neúspěšných hodů spojena pouze s konstatováním, že se věc nezdařila a hodit kritický neúspěch má dost odlišnou pravděpodobnost od Omegy.
Tím neříkám, že mě to stresuje, mě to spíš netěší.. :-)


Na druhou stranu máš možnost si říct, jak se tento neúspěch projevil a můžeš ho změnit na obyčejné komplikace, nebo odložit - nebo hodit na ostatní. Takže samotný hod je jakoby drsnější, ale celkově mi to tak nepřijde.

Nerhinn píše:
-u Omegy mi vadí, že nemám šanci nějak změnit fakt, že když něco umím, mám stejnou pravděpodobnost uspět, jako když to neumím. Akorát to můžu víc podělat.

Onoj de spíše o to, aby měl každý hráč ve hře obdobný počet stejně náročných situací. Pokud nechceš neuspět, tak můžeš říct "tohle jsme zvládla" bez hodu.

Nerhinn píše:
Prostě mi vadí proces hodnocení, jak dopadla akce, zdá se, že bez ohledu na pravidla.

Ono je to v Omeze tak, že hod naznačuje, jak by situace mohla dopadnout, když hráči nechtějí rozhodnout sami, nikoliv, že by měl výsledek určovat. Nicméně mě nenapadl jiný způsob, jak zajistit, že spolu budou moct hrát postavy s různou mírou schoností a že hráče nebudu tlačit k boostování postavy nebo jim neúmyslně házet klacky pod nohy či nadržovat.
Autorská citace #40
23.9.2010 18:13 - Ebon Hand
Jerson píše:
Na druhou stranu máš možnost si říct, jak se tento neúspěch projevil a můžeš ho změnit na obyčejné komplikace, nebo odložit - nebo hodit na ostatní. Takže samotný hod je jakoby drsnější, ale celkově mi to tak nepřijde.

Toto nic nemění na tom, že si obdržel neúspěchy a jen se je snažíš nějak rozdistribuovat.
Třeba v případně výzkumu na rozdíl od akce, kdy je potřeba dát vysoké riziko, aby to mělo vůbec nějaký význam (otázky) se v případě neúspěchů může hravě stát situace, kdy už si člověk začne vymýšlet naprosté absurdity, aby nedal neúspěchy do banku a neohrozil tím misi(přiletěli marťani, bouchla laboratoř, dostal jsem kapavku od asistentky..).

Nesnažím se Omegu shodit, pouze diskutuji nad věcmi, co mi hlodají v hlavě.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.0017399787902832 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
ČAS 0.094053983688354 secREMOTE_IP: 54.227.136.157