Čas pro hrdiny

Autorská citace #1
6.5.2010 21:14 - Jerson
Tady máte první část pravidel Omegy. Připomínky a dotazy prosím sem.
Autorská citace #2
6.5.2010 22:17 - Deathman
To nastavovanie rizika sa mi paci.

Nieco podobne sme sa snazily vytvorit do vlastneho systemu ale nejako nevychadzaly dobre, zrozumitelne cisla (Asi sme maly spatny zaklad :)).


K schopnostiam. Chapem to spravne ak budem mat treba schopnost zneskodnit bombu 2x denne, tak si mozem hodit 2x za danny In Game den ale 3x uz nie ?
Alebo ano ale s postihom ? (3x v jeden dec bomba co ma moze roztrhat, to je myslim dost solidne psychicke vycerpanie.)


Mohol by si prosim dat do placu uz vytvorenu postavu ?
Aby som si mohol spravit priblizne obrazok ako to vypada hotove.

A k Projektu Omega off topic:
Setting je zalozeny na konspiracnej teorii ze 3. risa nezanikla ?
Alebo je to iba cista shoda mien ?
(Tusim ze Omega Code ci tak nejako to nazyvaju.)
Autorská citace #3
6.5.2010 22:28 - Nachtrose
Smrtak: cetnost nema nic s "poctem pouziti". Je to spis o tom, jak casto to bezne delas. Pokud zneskodnujes kazdy den aspon dve bomby, bude mit tva dovednost "zneskodnovani bomb" hodnotu 8, ale muzes mit zrovna blby den a klidne narazit a zneskodnit i na 6 bomb. A Omega jako takova pokud vim se odehrava v letech tesne pred a v prubehu druhe svetove. Ale to urcite upresni Jerson lip.
Autorská citace #4
6.5.2010 22:59 - Deathman
Mno kukel sem tak Omega zacina niekde v 1919 roku.
Myslim tym ta konspiracna teoria.
Aj ked verim ze je toho viac verzii :).
Clovek niekedy nevery co su niektory ludia schopny vykonstruovat za teorie.
Ale ako setting je to dobre, taka paranoia extreme :).
Autorská citace #5
7.5.2010 01:02 - sirien
In game je Omega tajná nadnárodní organizace s pochybným financováním, pochybnými šéfy, pochybným zázemím, supertajná a určená k vyšetřování paranormálních událostí za účelem jejich objasnění, potažmo (v případě jejich potvrzení) zabránění jejich zneužití některou z mocenských stran ve světě.

Hra se odehrává pokud se pamatuju dobře v roce 1939 v trochu odchýlené historické ose (češi bojovali a Němci je porazili s dost odřenýma ušima, na polsko se zatím myslím nevrhli...)


Počet použití je jen taková orientační pomůcka pro to abys věděl, kolik ten kterej skill mít vzhledem ke konceptu své postavy.
Pokaždé, když ho použiješ, si ho efektivně snížíš o hodnotu kterou jsi použil (stejně tak s atributy. A je to kombinovatelné), když se dostaneš na level, kde už nemůžeš používat, tak musíš buď zkusit něco jiného, nebo spálit jeden úspěch (nebo jednu rezervu) na refresh.
(to je kvůli tomu aby hráči nepoužívali furt dokola totéž. Popravdě v konceptu CPH mi to dávalo větší smysl než teď v Omeze, kde házíš jen jednou za scénu a jede se na conflict resolution a ne na task resolution, myslím že by se bez toho hra docela dobře obešla, ale na škodu to také nijak zvlášť není)

Jinak postavy má u sebe všechny Jerson, ale zkusim teď nějakou vymyslet z hlavy...
Autorská citace #6
7.5.2010 01:19 - sirien
Dany (Jakýsi gangster (současnost, amerika))

postava vytvořená s 288 body

ATRIBUTY
4 Jednání
7 Reakce
5 Intel.
6 Síla
5 Výdrž

SKILLY
3 Střelba
6 Rvačka
4 Kradení
4 Skrývání se
3 Řízení
6 Znalost ulice
4 Vyhrožování

POZNÁMKY
3 rezervy z minula
2 odložené kritické neúspěchy (průstřel ramene)
5 odložených neúspěchů (z vloupačky minule*)
4 odložené úspěchy (nepřidělené)

dlouhodobé aktivity
prestiž na ulici - 6 nakumulovaných úspěchů (lze odpálit v relevantní situaci)
zajištění mámy - 4 nakumulované úspěchy (platí máme nájem a tak)
zjišťování, kdo zavraždil Mariannu - 8 nakumulovaných úspěchů (různé informace a náznaky

Důvěra od lidí**:
4 - Tony (šéf gangu)
6 - Viktor (bratr)

Důvěra u lidí:
5 - Viktor
2 - Tony
4 - Klára

*tahle závorka nemusí hrát roli, zvlášť v omeze kde se furt cestuje světem, ale může se hodit když budeš hrát dýl ve stejnym prostředí nebo tak
** odložené úspěchy, které byly přiděleny někomu jinému. Tento někdo jiný je může dle své vůle v případě potřeby využít v prospěch i neprospěch postavy
Autorská citace #7
7.5.2010 09:27 - Jerson
Deathman píše:
Mno kukel sem tak Omega zacina niekde v 1919 roku.
Myslim tym ta konspiracna teoria.

Tak samozřejmě že to co se děje ve světě Omegy teď (tedy v září roku 1939) má svůj původ v minulosti a některé věci se vinou hodně hluboko a ne všechny jsem ještě promýšlel.

Deathman píše:
A k Projektu Omega off topic:
Setting je zalozeny na konspiracnej teorii ze 3. risa nezanikla ?
Alebo je to iba cista shoda mien ?
(Tusim ze Omega Code ci tak nejako to nazyvaju.)

Symbol Omegy a pár dalších detailů (otvírání ukrytých dveří) jsem ukradl z filmu Pravdivé lži (včetně upraveného spojení "Poslední obrana lidstva", ale s tím se raději nechlubím, vzhledem k činnosti agentů :-) Ostatně už v roce 1939 existuje mnoho firem s takovým jménem, třeba firma vyrábějící hodinky. Je to prostě oblíbené jméno ze zadku cizí abecedy, v mém případě vhodné i kvůli zajímavé podobě odznáčků a jejich využití.
O té konspirační teorii jsem nic neslyšel, ale vzhledem k době, ve které se Omega odehrává není třeba řešit, zda Třetí říše nezanikla - ještě existuje :-) Nicméně o Třetí říši jako takovou ani nejde. A dokonce nejde ani o nácky, byť ti jsou zapleteni víc. Ale nechci prozrazovat dopředu.

Deathman píše:

K schopnostiam. Chapem to spravne ak budem mat treba schopnost zneskodnit bombu 2x denne, tak si mozem hodit 2x za danny In Game den ale 3x uz nie ?
Alebo ano ale s postihom ? (3x v jeden dec bomba co ma moze roztrhat, to je myslim dost solidne psychicke vycerpanie.)

Tedy bez diakritiky jsem měl potíže tu slovenštinu rozluštit. Kluci ti to napsali vcelku přesně, já tedy jen doplním to psychické vyčerpání.

Vzhledem k tomu, že při každém nastavení rizika škrtáš odpovídající množství zdrojů, které obnovuješ za úspěchy nebo rezervy, tak už jen samotné úspěšné zneškodnění náročné bomby postavu vyčerpá, protože dokud neobnoví síly, tak nemůže zneškodňovat další, rozhodně ne stejně tak moc silnou.

Ještě k Sirienově vzorové postavě - dovednsoti jako "střelba" a "skrývání se" by ve hře byly konkrétnější. Třeba u střelby rozlišuju boj na krátkou vzdálenost (pistole, brokovnice, samopaly), na střední (samopaly, útočné pušky, pušky, kulomety) a dlouhou (pušky, kulomety), nicméně závisí spíše na přístupu k boji. Stejně dobře může mít někdo dovednost "kulometný střelec" a jak odrážet útok na střední vzdálenost, tak na několik kilometrů ostřelovat cíl podle navádění pozorovatele. A naopak jiná postava může mít "pouliční střelba" a bude zvládat pistole, revolvery, brokovnice a samopaly, ale všechno bude používat podobně - rychlá pudová střelba bez nějakého dlouhého a přesného míření, určená spíše k tomu, aby cíl zranina, zabila díky vykrvácení nebo masivnímu zranění, případně přibyla k zemi (což by měl třeba ten Sirienův gangster). Na přesné a trpělivé čekání s odstřelovačkou by postava měla jinou dovednost, a asi by neměla obě tyhle dovednsoti najednou, protože to moc nedává smysl.

Důvěru ještě rozpracuju, bude mít větší význam i využití.
Autorská citace #8
10.5.2010 18:13 - Naoki
Mi tak napdadlo: jestli jsem dobře pochopil tak sezení končí, když se vyčerpají zelené nebo modré žetonky, je to tak? Co když ale mimořádně schopná skupina si dá souvislosti dohromady někde skoro na začátku tak, že dodělání úkolu by bylo v jiných systémech spíš formalita? Jak by se v takovém případě postupovalo?
Autorská citace #9
10.5.2010 18:20 - Jerson
Pak je to ten typ hry, kdy víš co se děje, ale nepřátelé ti chtějí zabránit v tom, abys informace předal. Nebo někoho unesou. Nebo ti šéf řekne "a co s tím budete dělat?"
Autorská citace #10
11.5.2010 09:15 - Ebon Hand
Prostě ti to vypravěč začne komplikovat.. :-)
Nebo jako v případě naší hry přisype další žetonky do mističky. :-)
Autorská citace #11
11.5.2010 10:57 - Jerson
Myslím, že Naokimu šlo o to, když herně by mise měla být u konce, ale žetonů je ještě spousta. Takže platí to první - Vypravěč má právo začít házet další komplikace. Je to jako když vyjdeš z jeskyně s pokladem a zjistíš, že tam stojí zadavatel úkolu se svou družinou a řekne "tak si všechno odložte a my vás pak necháme jít. Díky za splnění úkolu, odměnou vám budiž vaše životy." :-)

Ale mnohem lepší samozřejmě je nastavit situaci, kdy zjistíš, co se děje, a taky zjistíš, že se to začně doopravdy dít velmi rychle, takže když se o to nepostaráš ty, bude pozdě.
Autorská citace #12
11.5.2010 11:01 - Gurney
A nestává se někdy že by naopak žetonky už byly vyčerpány ale hráči měli dojem že by příběh měl dál pokračovat? Pak prostě přisypeš žetonky a jedete dál?
Autorská citace #13
11.5.2010 13:46 - Jerson
To se už párkrát stalo a josu dvě možnosti - buď konec dovyprávět, nebo přidat do Zdroje úspěchů i zdroje rizika stejný počet a pokračovat dál. Ovšem pokud hráči nechtějí, tak by měla nastat ta první varianta, kdy se klidně uprostřed scény skončí a popíše se závěr - i to se občas ve filmech dělá.
Autorská citace #14
11.5.2010 16:32 - PetrH
Hoj Jersone, velice inspirativni, mozna blby dotaz, pocita se aspon s pdf treba za polatek nebo free?
Autorská citace #15
11.5.2010 18:07 - Jerson
Počítám s papírovým vydáním alespoň v nějakém malém nákladu. Ale osobně preferuju přístup, kdy si lidé napřed pravidla vyzkouší, řeknou mi co funguje a co ne a koupí si až hotovou verzi.
Autorská citace #16
12.5.2010 14:46 - PetrH
to je urcite super idea, ale i tak uz se tesim na toto v papirove podobe... misto v knihovne je jiz rezervovano
Autorská citace #17
12.5.2010 17:05 - LZJ
Toto jsem si chtěl přečíst. Snad si najdu čas, ale po překopírování do Wordu (a odstranění nemyslných odřádkování) to má 12 stran :-(

BTW ten Jeesonův text má přes 38000 znaků, to je přes 21 normostran. Kdysi jsem dostával v časopise až 300 Kč za normostranu... když to vynásobím jednadvaceti... tak pravidla Omegy rozhodně nejsou bezcenná :-)
Autorská citace #18
12.5.2010 20:26 - Jerson
Ještě to není kompletní, chybí tam pár odstavců o použití úspěchů a rizik, ale smysl by to už mohlo dávat. Každopádně budu rád za názory, případně vyzkoušení.
To řádkování budu ladit až ve finále, trochu hapruje.

A s tou odměnou jsi mi připomněl, že mi už pár let dluží Altar za článek v Pevnosti. Budu muset popostrčit Bouchiho.
Autorská citace #19
13.5.2010 12:52 - PetrH
a rovnou urok dle zakona:D
Autorská citace #20
14.5.2010 18:27 - Jerson
Tak, zájemci o pravidla Omegy si můžou pustit do čtení, sepsal jsem všechno, co mi přišlo na mysl. Některé detaily jsou vynechané, ale budu je doplňovat podle vašich připomínek.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.0016489028930664 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
ČAS 0.056766986846924 secREMOTE_IP: 54.160.244.62