Čas pro hrdiny

Jerson
9.5.2007 16:05
Jestliže rádi zkoušíte trochu netradiční přístupy k RPG, máte rádi volnost při výběru světů i postav, jednoduchost a přístupnost pravidel, vyzkoušejte Čas pro Hrdiny.
19.2.2014 16:39 - sirien
Hlavně takový přístup podle mě poruší tu týmovou synergii, kterou CPH generovalo. Měl jsem postavu, která byla v nějaké oblasti hustá na úrovni toho týpka ze spec-naz, ale jinde byla jen lehce víc, než průměrná. Takže některé "nepříjemnosti" se mě netýkaly a zrušil jsem je jak ten spec-naz tu vyhazovačskou gorilu, ale v další scéně jsem se octnul ve sféře, kde jsem nebyl nic víc než lehce kompetentnější ňouma a nezbylo mi, než se spolehnout na někoho jiného, kdo to pořeší za mě (nebo to vyřešit nabráním nechutného množství neúspěchů, které jsou v CPH mnohem výraznější obtíž než např. když bych se snažil podobnou situaci vyřešit ve Fate, který mi nabízí mnohem širší pole in/metagame manévrů k vyřešení takto nepříznivé situace).

Když budu mít 50% šanci si poradit se situací, která pro mě není vůbec příznivá, tak to ztrácí to kouzlo.


Napadá mě, že část problému je v samotné definici úrovní dovedností. Ta stupnice "špatná, průměrná, dobrá... atd." je teď Jersonem vztažená plošně, což tvoří ten paradox, o kterém se bavíme.
Podle mě by ta stupnice neměla být chápaná plošně vůči všem, ale jen specificky vůči postavám a ta adjektiva by měla popisovat úroveň v rámci postav v daném směru trénovaných - běžní lidé by se měli nacházet někde do úrovně 5 max.

Takže když mám postavu s hodnocením dovednosti 5, tak to znamená, že jsem průměrný vůči ostatním lidem, kteří se v daném směru zaměřují/specializují. Když mám hodnocení boje beze zbraně 5, tak jsem průměrný rváč/bojovník v porovnání s vojáky, členy URNA, martial-arts hard-core fanouškům atp.
Proti obyčejnému člověku nebo proti v daném směru se nespecializující postavě jsem daleko za "průměrem". Průměrný hospodský rváč co se někde běžně ožere a párkrát do týdne si s někým "zajde ven" bude mít tak neozbrojený boj tak 3-4 - sice se rve často, ale moc to neumí (to mi připomíná ten vtip s tím jak starej nácek zaučuje mladýho s diapozitivama, mimochodem :D ), protože nikdy neprošel intenzivním tréninkem, nestál proti lidem, kteří by ho převyšovali a tím mu umožňovali skutečně růst... zvládne zmlátit normálního člověka, ale když se potká se mnou, tak bude mít relativně problém - když se potká s někým dobrým tak to prostě odsere.
19.2.2014 19:48 - Vojtěch
Nízké hodnoty jsou problém? To musíme být dobří ve všem? Nemůže se stát, že by jeden měl nějaký handicap? Neříkám mít vše až na jednu specializaci, spíš naopak, ale mít občas mezerku, kterou pak pomůže zaplnit někdo ze spoluhráčů je dobré, ne?
19.2.2016 13:39 - ShadoWWW
Secrets of the Reich - něco pro Jersona. :)
19.2.2016 13:55 - Jerson
Nevypadá to špatně :-) Za ty peníze by to i stálo.
6.6.2019 06:53 - Jerson
Včera jsem se sešel s jedním GMmem, který mi vyprávěl, jak jeden z jeho hráčů má vlastní skupinu, se kterou hraje CPH (zřejmě verze z roku 2004 či tak nějak), na kterou nedají dopustit. A že ho tenhle hráč občas přesvědčuje, aby z DnD 5e přešli na CPH, které je v podstatě stejné, jen o dost volnější :-)

Toho jeho spoluhráče od vidění znám, prý se mnou jednou CPH hrál, a to mu na přechod stačilo :-)
6.6.2019 11:08 - Gurney
Kdysi jsem potkal lidi, co hráli CPH jen tak náhodou ve vlaku - přisednu do kupé, týpek tam kreslí nějakou fantasy mapu a tak se ptám, co hrají. A oni že takovou hru, co našli na netu, jmenuje se to Čas pro hrdiny :)

Každopádně je škoda, že ten systém nikdy nikdy nedostal takový ten "servis" kolem, který imo hráče zajímá mnohonásobně víc, než jestli je rozsah dovedností 1-5 nebo 1-10 a hází se 2d6 nebo d6-d6 - svět, nápady na hru, "ready-to-roll!" kampaň jako mají třeba Blades in the Dark nebo Forbidden Lands, co mají teď vyjít v češtině.
6.6.2019 11:50 - Jerson
Hm, vážně? To bylo někdy v posledních letech?

Jinak v té době, tedy mezi roky 2000 a 2007 nikoho z hráčů připravená kampaň moc nezajímala, chtěli spíše jednoduchá pravidla, protože setting si dovedli vymyslet sami. Navíc abych napsal kampaň v jednom člověku, na to nemám.
6.6.2019 12:43 - York
Jerson píše:
Navíc abych napsal kampaň v jednom člověku, na to nemám.


Máš.
7.6.2019 10:58 - Ebon Hand
Jerson píše:
Navíc abych napsal kampaň v jednom člověku, na to nemám.

Blbost, kdyš máš na to stokrát přepsat svoje RPG pravidla a přispívat desítkami příspěvků na D20, tak máš čas ke svým nejpodařenějším pravidlům napsat ukázkové minikampaně.
7.6.2019 12:20 - Jerson
Nejde o čas, jde o schopnosti. Psát věci z vlastní hlavy mi vůbec nejde.
7.6.2019 12:23 - sirien
Ebon Hand píše:
a přispívat desítkami příspěvků na D20

no... z vlastní zkušenosti Ti řeknu, že to takhle úplně moc nefunguje.

Napsat nějakej post do diskuse a pracovat na rozsáhlym celistvym textu sou dost jiný věci - mám tu rozpracovaný asi 2 velký články a bokem asi 2 větší projekty a najít si dost celistvýho času abych na nich moh pracovat neni moc easy :/
7.6.2019 12:26 - York
Jerson píše:
Psát věci z vlastní hlavy mi vůbec nejde.


Tak je piš z cizí hlavy. Proč myslíš, že na to mám otevřenou vývojovou diskusi?
7.6.2019 14:22 - LokiB
York: asi záleží jak to kdo má. zkoušel jsem třeba dávat dohromady setting nejdřív sám, ale protože samotnýmu mi to šlo jak psovi pastva, tak jsem oslovil spoluhráče, jestli by se jim nechtělo účasnit. většině se nechtělo, někteří ale souhlasili.
jenže v tu chvíli jsem začal narážet na to, že mají o settingu dost jinou představu než já. a bralo mi hrozně času a energie, vysvětlovat, proč to chci tak, jak to chci a že sice jejich návrhy jsou bezva, ne však nutně zrovna do toho settingu, na kterém bych chtěl dělat já.
Což není jejich chyba, problém je na mojí straně, ukazuje se ti na tom ale, že je těžké dělat ve více lidech na jednom settingu (obecně projektu), když máte různý pohled na některé zásadní věci a není to věc, u které bys chtěl jet tvrdě project leadera, který po zvážení všech okolností protlačí nějaký názor, který je podle něj nejlepší
7.6.2019 15:12 - Jerson
Mně by názory a představy jiných lidí nevadily, tedy myslím že ne. Jediné co jsem tam opravdu nechtěl byli draci, ale nakonec je tam stejně mám, nebo alespoň jednoho.
Nejde o to, že bych to nedokázal vymyslet, ale neumím informace sepsat, potřeboval bych nalinkovat osnovu, co kde má být.
7.6.2019 15:21 - York
Jerson píše:
potřeboval bych nalinkovat osnovu, co kde má být


To asi každej.

Někdy to jde. Třeba když upravuješ nějaký existující rpgčko, tak můžeš vzít existující kostru a jen na ní něco měnit. Většinou ji ale musíš vymyslet sám.

Málokdo ale zvládne napsat něco většího stylem start -> cíl, většinou je to iterativní proces. Všechny velký problémy jsou moc velký na to, abys je dokázal do detailů promyslet předem. Až teprve tím, že se do problému ponoříš a rozebíráš ho ze všech stran, získáš potřebný vhled. A pak se najednou původně téměř neřešitelný problém stane snesitelně obtížným a nakonec jsi o tom schopen z patra přednášet.

Je to takhle úplně se vším. Je jedno jestli programuješ, píšeš knihy, pravidla, svět nebo kampaň. Musíš prostě někde začít a nebát se toho, že to dlouho nebude připomínat zamýšlený výsledek. Každej malej krok tě posune dál, i třeba jen tím, že se z něj poučíš.

Takže zpět k mé předchozí odpovědi: Máš na to úplně stejně jako kdokoliv jinej. Protože na začátku na to nemá nikdo a až teprve tím, že na tom pracuješ, tu schopnost získáš.
7.6.2019 15:22 - LokiB
Jerson píše:
Nejde o to, že bych to nedokázal vymyslet, ale neumím informace sepsat, potřeboval bych nalinkovat osnovu, co kde má být.


Tak si vem nějaký sepsaný setting, který ti strukturou vyhovuje, a vem to z něj. To je celkem obvyklý postup.
8.6.2019 14:49 - efram
Jerson píše:
Včera jsem se sešel s jedním GMmem, který mi vyprávěl, jak jeden z jeho hráčů má vlastní skupinu, se kterou hraje CPH (zřejmě verze z roku 2004 či tak nějak), na kterou nedají dopustit. A že ho tenhle hráč občas přesvědčuje, aby z DnD 5e přešli na CPH, které je v podstatě stejné, jen o dost volnější :-)


Určitě potěší, když člověk zjistí, že se lidé baví něčím co vytvořil, vymyslel. Gratuluji (vážně). No a teď si představ ty zástupy spokojených hráčů DrD, kteří ho hrají do dnes a nebo jim odstartoval jejich herní karieru a pak přešli do dalších her, světů atd.... to je taky úctyhodný výkon. (vážně)
10.6.2019 07:26 - Jerson
LokiB píše:
Tak si vem nějaký sepsaný setting, který ti strukturou vyhovuje, a vem to z něj. To je celkem obvyklý postup.

Hm, settingů jsem moc nečetl, a to zda mi nějaký vyhovuje ani nedokážu říct.
10.6.2019 10:27 - LokiB
Jerson: to je situace, která moc ... nepomáhá. Jako já tě nenutím, abys něco sepisoval, jen jsem ti dával radu, která mně se osvědčila, jak v takové situaci postupovat.
Protože pro vícero lidí je problém začínat od nuly s prázdným papírem. Když máš aspoň rámcovou osnovu a strukturu dokumentu, jde to najednou o dost snáz.

Ale pochopitelně to předpokládá, že o to máš zájem, že si nějaké settingy najdeš a přečteš, abys tu představu získal.
10.6.2019 10:37 - Jerson
Nemám čas číst settingy. Horkotěžko si hledám čas, abych přečetl knížku od Lovecrafta, a hlavně se pak od různých lidí dozvídám, že to co vypadá jako dobrý setting na přečtení je při hře obtížně využitelné, že praktické by bylo jiné řazení informací a jiný druh informací. Četl jsem Setting v Příbězích Impéria, to se mi celkem líbilo, pak Tarii a Asterion. Z těch tří se mi nejvíc líbily Příběhy, Asterion vůbec, protože námětů je tam sice dost, ale je to strašně roztahané. Podle Tarie jsem odehrál i jedno dobrodružství, ale bylo to hodně náročné na poznámky a vyhledávání informací.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.00089001655578613 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
ČAS 0.056522846221924 secREMOTE_IP: 52.205.218.160