Čas pro hrdiny

Jerson
6.3.2008 08:28
V mých hrách a povídkách se občas vyskytují šedivé bytosti. Základem byli protossové ze Starcraftu s dopracovanými detaily, ale časem byli velmi předěláni, jak ostatně uvidíte dále.

Vědci jim začali říkat "Etheralové", ale pro většinu lidí to jsou prostě "šediváci". Můžete je brát jako dobré nebo jako zlé - jim na tom nezáleží, stejně tyto kategorie nedokážou pochopit.
Autorská citace #1
6.3.2008 08:28 - Alnag
Jak je poznat, že je Jerson maniak do Starcraftu? :))
Rozpracované je to pěkně, ale mám ale skoro pocit, že dokud ty bytosti zůstávaly tajemné a nebyly takhle do detailu rozebrány, bylo to lepší. Nevím jistě, jestli to lidi nepřipraví o kouzlo okamžiku...
Autorská citace #2
6.3.2008 09:03 - wraiths
ja myslim ze uz dohravate... takze kazdej stejne uz vi s kym ma tu cest. :-)
Autorská citace #3
6.3.2008 09:31 - Jerson
No, popravdě, maniak do Starcraftu nejsem a vlastně jsem nikdy nebyl - jen se mi líbila tahle rasa (a vůbec se mi nelíbí co z nich dělají pro druhý díl).
Tajemnost měla určité své kouzlo, ale nemůžu z ní těžit pořád, navíc jak napsal Wraiths, příběh končí a oni si záři reflektorů užili dostatečně (protože ač to tak nevypadá, celá dosavadní hra byla vlastně o nich)
Dál mám jen dvě možnosti - udělat z nich běžnou součást hry nebo je vyřadit úplně, a počítám na 95% s druhou možností, takže jsem chtěl ostatním ukázat, co jsou tihle tvorové zač.
Autorská citace #4
6.3.2008 11:14 - Alnag
Hm... takže v dalším pokračování už nebudou EMzáci? Týjo... to je škoda.
Autorská citace #5
6.3.2008 13:08 - Jerson
Nebudou tam vystupovat jako hlavní postavy. Možná nechám jednoho či dva v pozadí, abych měl jak navázat případným rokem 1947, ale už nebuodu ti nejdůležitější.
Autorská citace #6
6.3.2008 17:43 - sirien
Co se s nima chystá ve Starcraftu II?
Jinak mi připadaj jako docela pěkná ukázka stagnující rasy. Mimochodem - čim jsou vlastně motivovaní ke svojí činnosti? Nemají moc emocí, nemají starost o své přežití, které je vcelku zajištěno... co chtějí? Nebo spíše proč něco vůbec chtějí? Připadaj mi jako docela slušní adepti na vymření z nečinnosti
Autorská citace #7
6.3.2008 18:39 - Jerson
Vypadají takhle zatímco původně takto
Jejich motivace je pro člověka těžko pochopitelná - jsou prostě dokonalí, prakticky nežijí a nemění se. Motivace je dobrá pro nás lidi s vířícími myšlenkami a krátkým životem. Oni prostě jsou.
Nicméně zrovna ty se jejich hlavní motivaci dozvíš ve hře, pokud jsi na to už nenarazil.
Autorská citace #8
6.3.2008 19:51 - sirien
hm... nevidim moc rozdíl. Tamto je cool obrázek z nějakýho děje, to nový je prostě pracovní skica. Popravdě mi připadá že to je jedno a totéž
Autorská citace #9
7.3.2008 07:40 - Jerson
Rozdíl je v tom, že zatímco dříve měli protossové ladné štíhle tělo bez extra vystupujících svalů a víceméné hladkou lebku, ti noví mají muskulaturu jak Arnie a na lebce plno nesmyslných výstupků, prostě jak z Warcraftu (: (
Autorská citace #10
7.3.2008 12:16 - Aeris
Jerson: Mali by poslať Didiera do hája, odkedy sa nakazil prácou pre Warcraft III a World of Warcraft, tak je z neho otrasný umelec.
Autorská citace #11
7.3.2008 13:53 - sirien
Nemůžu si pomoct - ty výstupky sou i na tom původnim a svaly na něm nejsou vidět, protože je otočenej a přehozenej pláštěm, takže stále neshledávám rozdíl (:
Autorská citace #12
7.3.2008 16:04 - Jerson
Siriene, budiž omluvou, že protossům nerozumíš (: )
Autorská citace #13
7.3.2008 18:58 - sirien
Moje jediné sektání s nimi se skládalo ze zoufalého hledání taktického ústupu z křížové palby SS a následně ze snahy zachránit před protosy jednu ženu s klíčovými informacemi pro Japonskou vládu a zabránit jejímu průběžnému utopení (: Nějak jsem v těch chvílích neměl moc čas studovat jejich anatomii...
...jo, pak vlasntě ještě v tom metru. Už ani nevím, co přesně mě vyrušilo tam... hm... nejspíš... jo, jasně. To byly ty reflektory a kulometný hnízda Gestapa, už se mi to vybavilo. Takovej menší detail.
:))
jinak ne, Starcraft jsem nikdy nehrál...
Autorská citace #14
8.5.2008 09:21 - Jerson
Pipux píše:
přečetl jsme si historii Protossů. Máš to hezky udělaný, možná bych i řekl poskládaný tak chytře, že bych ti tvou ideu nedokázal odnikad napadnout, kdybych chtěl ;). Však četl jsem ... že zanevřely na taký orgány, mají psi a jsou defacto věční; jenže ruku na srdce - představil by sis s takovými vést rpg kampaň? Jsou trošku jako andělé, jak o nich říkal bůh ... že má na zemi radši lidský plémě, protože ti se můžou zlepšit. andělé jsou "nudní" , pač jsou dokonalí.
Takže kampaň - ta moje měla pozadí někdy pod počátku našeho letopočtu a odehrávala se (ve smyslu "byla skutečně odehrána") v roce 1938. Dvě skupiny protossů, jedna o třech a druhá o sedmi členech, každá s vlastním cílem i názory, a také s různým množstvím prostředků a odlišných schopností.
Dokonalost a dlouhověkost byla v tomto případě na škodu, vysvětlím proč.
Protosská technologie byla založená na psi energii a speciálním kovu reagujícím na psi energii. Protossové neznali třeba ani kolo a vůbec nedovedli pochopit složité mechanismy s pohyblivými součástmi a klouby - ani jejich těla, ani jejich mechanismy nic takového neměly, veškeré jejich stroje byly vytovřený z jednoho kusu materiálu s tím, že v ohybových místech byl tento materiál řízeně pružný. Také neznali prakticky nic o mechanice plynů, ohni a hormadě dalších věcí na Zemi obvyklých - což také znamená, že bez dostatku psi energie a svého kontrukčního materiálu nebyli schopni vůbec nic vyrobit, přestože lidé kolem nich s klidem létali i ponořovali se pod hladinu.
Protossové označení jako "Druzí" měli ještě další nevýhodu - nemohli se s lidmi dorozumět. Jejich sluch není vycvičen na rozlišování hláskových nuancí, navíc každý člověk mluví jinak. Jejich dlouhověkost způsobuje, že potřebují mnoho času na to něco pochopit - ale než zjistí jak dotyčný člověk mluví, změní se mu hlas a pak zemře - a oni můžou začít znovu.
Lidé mají také písmo - super věc. Protossové ukládají přímo své myšlenky do zvláštních krystalů. Písmo je vedle toho něco jako hrubě osakaný význam, něco jako bys byl zvyklý na přenost informací na DVD a dostal jsi jen provázky s uzlíky - prostě nedokázali nic přečíst a pochopit význam, kromě jiné i proto, že jedno slovo a jedna věta mohla mít těch významů mnoho, což oni neznali - myšlenka zapsaná je myšlenka přečetná. Kromě toho protossové mají jen jeden způsob myšlení, tedy jeden "jazyk" - lidé mluví a myslí v každém kraji a v každé úrovni společnosti jinak.
Jejich zdánlivá dokonalost totiž vůbec není dokonalostí - jsou jen oddělení od okolního světa a neměnní - což je výhoda, když nechceš, aby na tebe něco působilo, a brutální nevýhoda, chceš chceš pochopit něco méně dokonalého.
Další věc - protossové neznají otázky, vůbec princip otázek "myslím tak, že danou informaci nevím / že danou inforamci neví nikdo / že nevím co chci vědět". Toto myšlení jsem i odehrával při kontaktech s hráči a občas trvalo dost dlouho, než hráči pochopili že mluvit s protossem je jako "mluvit" s googlem, otázky "řekni mi co víš" nemají smysl a otázky "co víš o této věci" mají smysl jen tehdy, když víš na co se ptát.
Takže ani pro "první" protossy, kteří měli lepší telepatické schopnosti nebyla komuniace s lidmi nic snadného, i když jeden ji pochopil rychleji. Bohužel ten jeden neměl hmoté tělo a veškeré jeho akce spočívaly ve směřování lidí, aby udělali to co on potřebuje - žádná sranda, protože se ti zároveň dotyčný člověk nesmí zbláznit a nesmí se provalit, že daného protossa vidí a slyší, protože by mu ostatní lidé omezili možnosti (třeba ho zavřeli do blázince)
Takže to co ty pokládš za dokonalost sice je z pohledu lidí dokonalost, ale z pohledu protossů je to stejně velké omezení. Výhoda "je těžké mě zabít a sám zabiju jakohokoliv jedince" je dost pochybná, když se na ní podíváš z pohledu "nesmím se dát zabít a musím zabíjet jedince, abych mohl fungovat, ale zároveň se nesmím dát zabít skupinami a oddíly, na které možná stačím, ale oni po mě pořád jdou - a zlepšují se s každým střetnutím, ať ho přežijí nebo ne, zatímco já mám jen jeden kompletní soubor taktik vyzkoušený na jiných organismech a nedovedu se už více přizpůsobit - ne za tak krátký čas".
No a teď k otázce, jak s nimi vést kampaň. Nebýt toho, že mí hráči další funrování protossů na Zemi znemožnili (zničením principu fungování psi energie) by se objevovali i v této kampani a dalo by se za ně hrát stylem, kdy svou mentální projekci vtělí do člověka a snaží se jeho prostřednictvím uskutečnit své plány. Jednu postavu by pak hráli dva hráči, jeden za člověka a druhý za mysl protosse, přičemž každý má vlastní prostředky a vlastní cíle.
Možná by to byli dokonalí andělé - ale uvěznění v nedokonalém lidském těle a nuceni spolupracovat s a skrze nedokonalou lidskou mysl, které se musí přizpůsobit, protože ji nemůžou zdokonalit na svou úroveň - a navíc ji potřebují na řešení problém ve světě, na který je člověk přizpůsoben a protossovi je cizí.
Ještě pořád ti hraní za takovou rasu přijde nudné? A její členové dokonalí ve všech směrech? (: )
Autorská citace #15
12.12.2008 14:04 - SEBastian_Chum
jersone zdá se mi že s příchodem Starcraft 2 Protossové přestali být "geeky cool" a začínají být "anime-weird-ass cool"

jestli pro ně máš využití v nějakém dalším příběhu (nebo co že bys třeba začal vymejšlet scifi prostředí?) tak myslim že si tvoje nápady zaslouží převést do nějaké vlastní, originálnější a zajímavější rasy.

chtěl jsem ti to říct už na přednášce, ale tam jsi hezky vysvětlil že ti prostě vyhovujou jako základní nápad. přesto si myslim že by časem začala jejich image tvému světu ubližovat.
Autorská citace #16
12.12.2008 14:19 - Jerson
Sebe, popravdě, nejvíc jsem se bál, že se na mě z obálky Starcraftu II bude nějaký protoss zubit - jako doslova. Vedl jsem rok a půk trvající debatu, jak mohou fungovat bez požírání čehokoliv.

Nicméně - první návrhy jednotek obsahující i protosse na létajícím prknu byly fakt tragické, a teď sklouzávají k podobnému stylu jako mají emzáci, typ 1 kombinovaný s typem 3 - spousta technických udělátek, vysoké kráčející troje s lasery a tak dál.

Vzhledem k tomu, že moje skupina pro Zemi a blízké okolí zlikvidovala možnost existejnce psionické energie, vyřadila tím z provozu veškerou zbývající protosskou techniku i všechny protossy, kteří se nedostali pryč. Do budoucna s nimi ve své kampani nepočítám, maximálně s jejich nefunkčními artefakty a mrtvolami.

Pokud někdy budu hrát sci-fis menším počtem ras, tak bych je určitě využil, protože potenciál mají. Spolu s Trevenem jsme je hráli i přímo v RPG a šlo to - včetně toho, že díky jejich myšlení nechápou pricnip otázek, takže jsme se za celou hru vůbec na nic nezeptali (jako postavy)

Ale jinak s nimi moc nepočítám, protože vůči Starcraftu jsem je vymezil (mí protossové nemají žádné teleportační ani levitační schopnosti) a v druhé verzi už půjde o dost odlišné rasy - asi i vzhledem.

Nejsem si jist, jestli jsem ti odpověděl na tvou otázku, kdyžtak jako obvykle - zeptat se jinou formulací.
Autorská citace #17
12.12.2008 14:41 - SEBastian_Chum
jo já jsem s odpovědí spokojenej :-)

určitě bych tu rasu kterou máš v hlavě začal být tebou rozpracovávat, zajímá mě to.


Autorská citace #18
12.12.2008 21:25 - Jerson
Jak myslíš to rozpracovávání? Protosové v mém podání jsou už nějaký čas hotoví.
Autorská citace #19
12.12.2008 22:00 - SEBastian_Chum
no já právě myslim aby bylo míň vidět že jsou to původně protossové:-)

což třeba obnáší dát jim jiné jméno atd.
Autorská citace #20
13.12.2008 08:16 - Jerson
Nad vymýšlením jména jsem strávil mnoho času, ve hře jim hráči říkali prostě "šediváci", jen jeden výzkumník použil slovo "Etheralové". Ale pokud jde o vnější podobu, tak vzor Artanis asi těžko zapřu.

Historii jsem předělal úplně, jako obvykle mi ta jejich oficiální přišla strašně antropomorfní.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.037446022033691 sec;
Starší
1 až 20 z 56 >
ČAS 0.29196691513062 secREMOTE_IP: 18.213.192.104