Čas pro hrdiny

Jerson
6.3.2008 08:28
V mých hrách a povídkách se občas vyskytují šedivé bytosti. Základem byli protossové ze Starcraftu s dopracovanými detaily, ale časem byli velmi předěláni, jak ostatně uvidíte dále.

Vědci jim začali říkat "Etheralové", ale pro většinu lidí to jsou prostě "šediváci". Můžete je brát jako dobré nebo jako zlé - jim na tom nezáleží, stejně tyto kategorie nedokážou pochopit.
Autorská citace #61
15.12.2008 12:19 - Colombo
Jerson: já mluvím o původním starcraftu:) ne o tvém:)
Autorská citace #62
15.12.2008 12:56 - SEBastian_Chum
sirien a divný věci co nevysvětlíme: já to postnul protože to jsou aktuálně řešený, downgrade problémy, a to mám rád. nejsou to úvahy o udržení ústí červích děr exotickou hmotou...

co se počtu ras týče, nemyslel jsem abys z toho udělal star trek. ale když už máš jednu rasu promyšlenou do detailu a má zajímavou myšlenku, líbilo by se mi udělat další rasu, ve které bys vzal jinou myšlenku a taky ji pořádně propracoval, aby byl vidět ten rozdíl. třeba energetická rasa, nebo nějaká rasa s těly složenými z jednotlivých uvědomnělých organismů, nebo rasa která žije ze zásoby nějaké speciální unikátní hmoty a ví že jí v našem vesmíru není dostatek na to, aby dožila dalších pár milionů let... prostě něco takového myšlenkově zajímavého ve srovnání s mladým lidstvem "dokonale přizpůsobeným k dokonalé přizpůsobivosti" a ethereály ...

Warhammer 40 000 se neodehrává v našem roce 40 000, to číslo je podle jejich kalendáře... ve skutečnosti nás od Věku Impéria dělí asi "jenom" 3 a půl tisíce let

-

takže teď vám odhalím trochu ze svých nápadů, buďte citliví pokud budete chtít reagovat:-)

v SF prostředí které vytvářím já mám chthoniána, což je biologická rasa zergoidně-tyranidsko-arachnidská s trochou lovecraftovských inspirací a rasu mrtvejch emzáků existujících v aktuální realitě jen jako psychické působení.

v dieselpunku mám zase feriny, což je savčí ekosystém se třemi inteligentními formami (jedna zručná komunitní výzkumná kasta, jedna průzkumná archeologicko lovecká kasta a jedna archivační tradiční harmonizačně diplomatická kasta) a několika stovkama neuvědomnělých forem... všechno to jsou takové kombinace velkých koček + velkých psovitých šelem + medvědů + všechny vychytávky různých pozemských savčích druhů (jedy, ostny, echolokace, hnědý tuk, zatažitelné drápy, třetí víčka...)

tenhle ferinskej ekosystém má problém že je to predátor a nemá jak se šířit - sleduje vesmírem lidský civilizace na předem teraformovaný planety, přebírá lidskou technologii a upravuje si ji.

no a druhá rasa v dieselpunku jsou oblimidi, což jsou inteligentní projevy phlogmatu. phlogma si představte jako slizovitě-voskovitou látku kgterá funguje jako velmi efektivní palivo, přičemž po spálení v motoru mají výpary ještě další mnohá využití a její různá skupenství mají různé vlastnosti. mimo jiné ovlivňuje organickou hmotu a vytváří z lidí, rostlin a zvířat takové bledé humusáky. když je někde velkej problém (přehnaná těžba phlogmatu narušující rovnováhu jeho koloběhu) tak phlogma promění člověka v oblimida a skrze něj problém vyřeší...

-

myslim že by se hodilo udělat nějakou pěknou rasu ještě i k těm etereálům...

a kdybys dělal ten setting za 30 000 let, lidi by nemuseli bejt tak moc daleko jak si obecně myslíme... mám pocit že by se to dalo promyslet, aby to bylo hratelný (vysvětlit nějakej downgrade technologie válkama, nedovolit překonání rychlosti světla... v tom případě za 30 000 let bude sice Země a sluneční soustava nehratelná (to asi fakt nedokážeme přepdokládat) ale nějaké kolonizační lodě a kultury z nich vzniklé by si musely zachovat tělesné schránky a relativně spolehlivé, bytelné technologie... takže by to bylo pochopitelné a hratelné i pro nás, barbary z 21. století...

navíc tam máš psychotroniku, jejíž rozšíření a následné ovládání a omezování by lidskej druh taky na cestě proměny mimo naše představy zdrželo...







Autorská citace #63
15.12.2008 13:12 - sirien
No, Trojcestí bylo kdysi vytvořeno jen pro středověkou fantasy hru, ale Universum toho settingu je celistvě vytvořené tak že se v něm dá hrát třeba i věci typu BSG nebo StarTrek - bez magie a tak...
...jen musíš tu hru držet mimo místa v tom vesmíru, kde magie funguje.
...nebo taky nemusíš, ale pak musíš ukočírovat hru kde někdo metá na Enterprise blesky z bouřkovejch mraků.

Pokud se k tomu universu vrátim tak by se docela dalo vytvořit tam nějaké podobné hezké rasy pořádně
Autorská citace #64
15.12.2008 13:17 - SEBastian_Chum
jo chlape ale to je pro mě hrozně nestravitelný, takže k tomu se asi vyjadřovat nebudu...
Autorská citace #65
15.12.2008 13:19 - Jerson
Colombo, já vím že jsi mluvil o originálu. Taky proto jsem psal, proč jsem tuhle pasáž ze svého pojetí vyškrtnul - Xel Nagové příběhově i systémově nadělají víc škody než užitku. V původním SC vlastně protossové za nic nemůžou, zergové za nic nemůžou, protože za oběma stojí nějací Xel Naga, kteří svůj pokud dvakrát zkopali.

SEB píše:
rasu mrtvejch emzáků existujících v aktuální realitě jen jako psychické působení.
Na podobném principu fungovala jedna frakce mých Protossů, funguje to docela dobře.

Na snižování technologické úrovně válkama nevěřím, nebo spíše mi to přijde jako otřebapné klišé. Zato omezení cestování vesmírem na rychlost světla se mi líbí, protože to omezuje potenciál. Vlastně by byl mnohem menší problém udělat hru, ve které se protossové střetnou s lidkým výtorem, robotem, případně androidem, který je pro průzkum vesmíru mnohem vhodnější, protože prostě čeká než loď někam doletí a je mu vcelku jedno jestli je to deset nebo sto let.

Btw. i při cestovní kosmické rychlosti 1/10c se do za sto tisíc let prozkoumat celá galaxie. Stačí vyslat sondu k nejbližšímu hvězdnému systému a až ho sonda prozkoumá, postaví svou kopii a vydá se každá k jednomu dalšímu nejbližšímu. Když se vylše více sond a když každá postaví více kopií, bude průzkum ještě o kousek rychlejší. Hlavní problém je s tou výrobou vlastních kopií, a pak s inteligetnním průzkumem - na to jsou zase lepší živé organismy. AlespoŇ prozatím.

Nicméně jsem četl jednu humornou povídku, ve které se Jupiteřané setkávají se třemi roboty ze Země, které ani při jenvětším úsilí nedokážou zničit, a přitom si za celou dobu neovědomí, že to nejsiou pozemštané, jen jejich výtvory. A nakonce tedy invazi na Zemi zruší a roboti v klidu odlétnou.

Nicméně moc technické světy nemám rád, lidé si pak často navymýšlejí příliš ujeté věci, které by mohly existovat, ale nebudou - asi jako už před osmdesáti lety měly existovat létající auta, a pořád ještě brousíme pneumatiky.
Autorská citace #66
15.12.2008 13:27 - SEBastian_Chum
no létající auta nejsou problém technologie, ale společnosti, zdrojů, správy, regulací, strašnýho hluku a mentality. pár jich už pokud vim lítá, jenom přitom praskaj okenní tabulky.

no jde o to jaké války to jsou - války s gravitikou nebo nějakejma relativistickejma zbraněma, kdy se vymažou celý planety a neni v podstatě co se od nepřítele naučit ani co zlepšovat na sobě by asi celkem rychle technologickou úroveň snížily...

průzkum sondama a androidama určitě smysl má a měl by v realističtějším SF proběhnout daleko před lidskou kolonizací, ale stejně pošleš lidi. Jste přece rasa ne? Jakej smysl by to bez kolonizace mělo? A ještě důležitější otázka: kde by se bez kolonizace hrálo?:-)

v tom SF co mám jsem si to ulehčil - některé planety jsou předpřipravené od emzáků, a další teraformovaly už samotné lidmi vyslané sondy.





Autorská citace #67
15.12.2008 13:40 - Jerson
Však o tom mluvím - je to strašně starý nápad, který se z různých důvodů neujal. Stejně tak to může dopadnout třeba s oblíbebými nanoboty, zaklínadlem poloviny sci-fi filmů a her. Třeba budou jen pro omezené použití a jinak k ničemu.

Relativistické zbraně jsou další věc, kterou vynechávám - o mazání celých planet ani nemluvě. Planety jsou
a) strašně vznácné zboží, než aby se jen tak ničilo
b) je to opět oblíbený technoblábol odvislý od kulis. Někde se létá z města do města a ničí se města. Někde se létá z planety na planetu a ničí se planety. To že někdo přistane na planětě a někdo jiný ho během pár hodin najde mi přijde naprosto směšně absurdní, zejména když jde o planetu podobnou Zemi. Někde na Deimosu, možná.

Právě to vyslání lidí do vesmíru se mi jeví jako létající auta. Ano, je to technicky možné a dřív jsme to dělali, pár lidí to stále ještě prosazuje, ale stroje tuhle práci zvládnou mnohem efektivněji a lépe.

A právě i bez kolonizace si můžeš hrát na androida - a co lépe, o nemusí vědět, že je android. Počítač taky nemá na první řádce programu napsáno "jsi počítač a ne člověk, nezapomeň na to." Prostě by byli vysláni humanoidní stroje, které pro jednoduchost může vypadat jako lidé a mít lidský model chování, či spíše simulaci lidského chování, a to že se liší od lidí jim může dojít až mnohem později.

Hlavně by ale mohli fungovat i na neterraformovaných planetách.
Autorská citace #68
15.12.2008 15:07 - SEBastian_Chum
jo to zní zajímavě... zvlášť pokud by to třeba byli ne androidi ale synthové, simulace života, jen z jinejch materiálů...

když nad tim přemejšlim tak je pravda že rozbíjení planet je divný, holt jsem poznamenanej W40k kde je to na denním pořádku (biomass denial, exterminatus... heheh sranda setting)

nanoboti jsou dost realističtí a nic proti nim nemam, ale jen s podmínkou že nemají proměnlivé role - nanoboti co dokážou v podstatě cokoliv jsou z mýho hlediska hrozně přehnaný. ale nanoboti co plní jednu funkci (rozdělování něčeho pro těžbu, nebo přípava materiálů v průmyslu, nebo pomoc při transportu látek v krvi) a nemohou se replikovat už mi přijdou v pohodě.
Autorská citace #69
15.12.2008 15:24 - sirien
WH40k je ujetost která pokřivila mysl již mnohým

Mazání planet je hovadina i z čistě věcného pohledu - planeta ve vesmíru je jak gigantická pevnost za středověku, prakticky vzato se na ní nedá pořádně zaútočit, její energetická a palebná kapacita těžce přesahuje možnosti jakékoliv jiné než enormě nepředstavitelně gigantické flotily.
Autorská citace #70
15.12.2008 16:15 - SEBastian_Chum
HEREZE! H E R E Z E ! ! !

No taková Damnatus Legio Imperii Cathedral Class Flagship vydá za flotilu a planety maže jen základními palubními bateriemi:-)
Autorská citace #71
15.12.2008 17:03 - sirien
Píše:
Technoblábol Technoblábol Technoblábol blablabla Flagship vydá za flotilu a planety maže jen základními palubními bateriemi


Hm. Nejspíš to bude tim že parta sedmadvacetiletejch geeků se cítila trochu nanic z toho že jedinej důvod proč vědí jak vypadá ženská je Playboy/Hustler a místo sexu trávěj večer co večer nad stolem s hromadou miniaturek a potřebovali si začít něco velmi kompenzovat, tak vymysleli naprosto překombenej ultrapřehnaně maximalizovanej svět aby si mohli připadat v sedmadvaceti cool i když nemaj babu?
A ujalo se to, protože to od nich odkoupil někdo, kdo sice měl babu a neměl moc rád kostky, nicméně měl cit pro prachy a uvědomil si že takovejch zoufalců je po světě dost aby to uživilo celou sérii se spoustou knížek, deskovek a RPGčkem jako bonus?

(/japs... TEĎ sem mrtvej. Armáda sedmadvacetiletých týpků mě přijde umlátit čepicema.)
Autorská citace #72
15.12.2008 17:10 - Colombo
Hej, z toho, že někdo nemá ženskou se nedělá sranda!
Autorská citace #73
15.12.2008 17:55 - SEBastian_Chum
sirien: no takovym způsobem si můžeš dělat srandu ze všeho:-)

a "technoblábol" se používá jinak

ale v zásadě jsi to asi vystihl. konzistence, vtip, sebeironie a kreativita se tomu výtvoru ale upřít nedá.
Autorská citace #74
15.12.2008 18:00 - Fritzs
Colombo: V Sirienových očích seš pak ubohej podčlověk, co si nezaslouží dikyslík keré dýchá... dá se to teda snadno napravit obstráním "toho druhého" (abysme nediskriminovali osamnělé dívky a homosexuály)

Sirien: Ehm, co máš proti WH40K...? Mě přišel celkem dobrý, i když velmi nerealistický (that's feature, not flaw)
Autorská citace #75
15.12.2008 18:18 - sirien
Píše:
Hej, z toho, že někdo nemá ženskou se nedělá sranda!

Ne, samozřejmě že ne. Z toho že někdo nemá ženskou z čehož má depku kterou řeší egomasturbací na velkejch, VELKEJCH lodích, flotilách a armádách ničících rovnou celéhvězdné soustavy... občas ano ;)

SEB: Hm. Když nad tím tak přemýšlím... tak si začínám připadat docela zoufale, protože si tak jako vybavuju, že jsem několikrát skutečně skončil celou noc u RPGčka místo s holkou na rande. Asi bych se měl nad sebou kapku zamymyslet.

Fritzs: Naprosto neovládanou neusměrněnou MEGALOMÁNII. Největší, nejsilnější, nejfanatičtější, nejhustší, nejcoolovější, nejmaniakálnější, nejdrsnější, nejsuprovější, nejdokonalejší...

...hele, já prostě nenávidim americkej přístup "oh, yeah, můžu se celej podělat z toho jak je ta věc úplně dokonalá a protože sem vylízanej amík bez mozku tak nad tim kvlůli tý jedný věci co mě dostala vůbec neumim přemejšlet normálně a padám z toho nahubu, padejte všichni se mnou".

To je důvod, proč skutečně nemám rád Markusovy recenze na hry. Ne že by Markus nerozumněl RPGčkům, ale jeho recenze jsou spíš oslavné hymny na novou geniální hru blablabla kterou zrovna potkal.

A taky je to důvod mé lehké alergie na WH40k, protože už dva roky skřípu pravidelně měsíc co měsíc zubama, když tenhle, už sám o sobě víc megalomaniakální než mi je sympatický, projekt prezentuje SEB na nějaký přednášce nebo v hospodě. Zrovna SEB se svým typickým přístupem "jsem z toho naprosto nadšený" ať už prezentuje cokoliv.
A aby bylo jasno - nic proti SEBovi nebo tomu jak přednáší. Ale když je Ti nějaká věc nesympatická svojí samotnou koncepcí, tak už máš po dvou letech trochu plný zuby toho jak jí kdekdo vychvaluje se stejným nadšením, jako je maniakálnost té věci samotné... takže si prostě sem tam musim spravit náladu tim že tak trochu narovinu vyprsknu co si o tom skutečně myslim, aby mě to pak zase nějakej ten měsíc dva nemuselo rozptylovat.

Takže pointa samotná vlastně spočívá v tom že WH40k hardly sux, ergo mi lehce brnkaj na nervy lidi co ho pořád tak hrozně chválej
Autorská citace #76
15.12.2008 18:18 - Gurney
Hej, v klidu, WH40k je bezva!! :P (sedmadvacet mi ještě není a mám holku :)

A jestli si dobře pamatuju tak Exterminatus obsahoval vyčištění planety atomovkama z oběžné dráhy (že by tu planetu úplně zrušili jako takovou jsem si nikde nevšiml) a bylo to nouzové řešení pro planety příliš poznamenané Chaosem nebo něčím podobným. Navíc ho mohl vyhlásit jen plnohodnotný Ikvizitor takže rozhodně nebylo na denním pořádku.

Nějakýho totálního zničení planety ala Deathstar jsem ve WH nikdy nezaznamenal (a kdybych si někdy všiml tak to budu ignorovat, zkazil bych si dobrý dojem :)

A btw koho odrazují ty iluminace co je jich plno třeba v Dark Heresy tak to je něco jako posuzovat středověký svět podle dobového výtisku Bible.

Realismus u settingu ve 40 tisíciletí vzdálené budoucnosti...?
Autorská citace #77
15.12.2008 18:29 - Fritzs
Gurney: Ničit planety kompletně umí jenom eldaři... jenomže tuším nemají zdroje na to aby to realizovali...
Autorská citace #78
15.12.2008 19:24 - SEBastian_Chum
siriene je vidět že ten svět fakt neznáš a nechápeš a je to docela vtipný - W40k si právě z tohohle co popisuješ dělá prdel, je to BRITSKEJ výtvor a moc dobře ví co je cool a ultra a kdykoliv může tak dodává subverze a ironizuje to.

je tam celá jedna planeta která funguje jako oživlý film Predátor a celé kulturní zvyklosti a civilizace točící se kolem věcí ve filmu zobrazených

jsou tam obrovský vesmírný vraky na kterejch žijí celý kultury přožívající stále dokola oživlej film Vetřelec

orkové mluví jako irský mafiáni, námořníci a spodina... a jejich psychotronika způsobuje že fyzikální zákony se kolem nich chovají jako v akčním filmu...

prostě každej detail má tucet rozměrů a významů, je promakanej a provázanej se všim ostatnim dohromady.

zdá se mi že jsi zahlédl jenom obal a nejsi dostatečně popkulturně zprzněnej a zároveň náročnej abys ocenil ty detaily a narážky.

takže když já osobně mluvim o W40k tak mluvim napůl tak jak je to zarostlý do samotnýho settingu, kterej je oproti většině populární SF velmi, velmi při zemi a realistickej (emzáků tam je ve skutečnosti hodně málo)... zároveň ale vždycky zdůrazňuju jak je to ve skutečnosti promakaná a vícevrstevnatá věc.

vždyť W40k má asi jenom 7 neexistujících prvků!!!:-) (adamantium, promethium, wraithbone, psychotronika, warp/působení víry, darkmatter a pak pár méně rozšířených) což je na takhle megalomanský SF docela výkon v zachování realističnosti a konzistence...

a Gurney k těm ilustracím: je plno krásně propracovaných a realistických ilustrací z W40k, ty přehnané iluminace mají skutečně být dobové (to je pozůstatek druhé a třetí edice, kde dělal ilustrace stejnej člověk co dělal Warhammer, takže to bylo správně archaický a přehnaný).

Jo Gurney máš pravdu o Exterminatus, ačkoliv to nejsou vždycky atomovky (maj několik variant toho rozkazu a provedení).


Autorská citace #79
15.12.2008 19:54 - sirien
Píše:
je to BRITSKEJ výtvor

no, to je Harry Potter taky.

Víš, právě všechny tyhle úžasný věci který tak děsně zapáleně popisuješ, mi připadaj děsně ubohý. Je to prostě... laciný. Sorry, kultura co furt dokola prožívá Vetřelce, v jedný hromadě s orkama mluvícíma jak irský námořníci? Proč?
Proč mít "orky" který se chovaj jako Irové?

Na začátku jsem měl o ten svět i zájem, ale kdykoliv se mi o něm kdokoliv snaží říct něco zajímavýho (jedno jestli Ty, Dan, Honza nebo někdo úplně jinej), tak se vždycky, a tím myslím skutečně vždycky, dozvím něco co mě na tom světě víc a víc leze krkem.
Autorská citace #80
15.12.2008 20:04 - Fritzs
Sirien píše:
Je to prostě... laciný.


Zato třeba Bleach je "drahej"...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.030235052108765 sec;
Starší
1 až 20 z 56 >
ČAS 0.28576397895813 secREMOTE_IP: 18.213.192.104