Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry: Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Western
Systémy: AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D Next D20 systém GUMSHOE jiné RPG Shadowrun White Wolf hry
Světy: Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Různé: Dotazy Flame/Polemika Inspirace/Novinky Materiály ke stažení Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Určení: jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • Historická města 6 - Vojenství

    Hradební privilegium patřilo mezi natolik významná, že si právo ho udělovat ponechal v ruce panovník. Hradby se navíc staly jedním z nejcharakterističtějších http://www.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-6-vojenstvi.html
  • Prusko-rakouská válka očima obyvatel Královehradecka

    Roku 1866 vypukla válka mezi Rakouským císařstvím a Pruským královstvím, válka o hegemonii nad členy tehdejšího Německého spolku. Boj, kterým byl vyvrcholením http://www.d20.cz/clanky/kultura/5128.html
  • Historická města 5 - Městské stavby

    Základním rozdílem mezi vesnicí a městem je stavební materiál. Zatímco vesnice používá dřevo v kombinaci s hlínou (včetně vepřovic, na slunci pálených http://www.d20.cz/clanky/kultura/5115.html
  • Historická města 14 - Exkurz: Řemesla a Obchod

    Exkurz: Řemesla a obchod Téma řemesel a obchodu je rozsáhlé a občas je mnohem lepší než obecné teoretizování uvést pár příkladů umožňujících obrázku http://www.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-14-exkurz-remesla-a-obchod.html
  • Historická města 4 - Řemesla a obchod

    Sice je pravda, že řemeslo i obchod předcházely městům, ale stejně tak je pravda, že aktivity řemeslníků a kupců stály za proměnou podhradí v město; bohatí http://www.d20.cz/clanky/kultura/5105.html
  • Historická města 13 - Exkurz: Romans

    Romans je jihofrancouzské město v Dauphiné, ležící na řece Isére, přítoku Rhôny. Není v podstatě ničím zajímavé, vyjma dvou skutečností: v letech 1579-1580 http://www.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-13-exkurz-romans.html
  • Historická města 3 - Městská správa

    „Město“ původně bylo značením jisté formy lidského společenství – proto například v Chebu vyhlášky vydávala „Rat und ganze Stadt“ (rada a celé město) http://www.d20.cz/clanky/kultura/5096.html
  • Historická města 2 - Obyvatelé

    Město, to je především hromada lidí žijících nebo se alespoň mačkajících na jednom místě, chudých i bohatých, mluvících jazykem srozumitelným i cizím http://www.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-2-obyvatele.html
  • Historická města 11 - Literatura

    Člověk českého středověku; Nodl, Martin a Šmahel, František (editoři) Kompilace o různých „typech“ českého středověkého člověka od řady známých http://www.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-11-literatura.html
  • Historická města 1 - Co je to město

    Když se řekne město, tak si všichni něco představíme. Problémem je, když má dojít na přesnější vymezení, co to je „město“, zvlášť když má odpovídat realitě. http://www.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-1-co-je-to-mesto.html
  • Historická města

    Počtení a pokoukání to sice bývá hezké a užitečné, ale… části konzumentů po jisté době začne něco chybět. A to dokonce i tam, kde by chybět nemělo (Cityscape, http://www.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta.html
  • Středověký člověk a jeho les

    Tajemné a děsivé místo, prostor k odpočinku a rozjímání, skrýš před nebezpečím, nástroj obživy, to vše a ještě mnohem více znamal a znamená pro lidskou http://www.d20.cz/clanky/kultura/4990.html
  • Úpadek a rozdělení římské říše

    Rok 476 dnes rozeznáváme jako zásadní milník, dobu, kdy se antický svět definitivně přerodil do světa nového, středověkého. Nepříliš překvapivě http://www.d20.cz/clanky/kultura/upadek-a-rozdeleni-rimske-rise.html
  • Městská správa

    Teoretikové považovali město za směs aristotelského politického systému aristokracie a demokracie, a na tomto „směsném“ charakteru se shodli všichni http://www.d20.cz/clanky/kultura/mestska-sprava.html
  • Vesnice D6

    Podnebí? Když opravdu nevíte jak začít, jinak samozřejmě vezměte místo, kde hrajete. (Kdo tu žije na Zemi - co tu jde najít bez nějkého ladu a skladu) 1 http://www.d20.cz/clanky/svety/4934.html
  • Lodě a plavba

    Úvodní dva návodné obrázky o vývoji lodí a oplachtění.   Zde doplním jednu podstatnou informaci. U většiny středověkých lodí s příčným http://www.d20.cz/clanky/kultura/4895.html
  • Engel - Úvod do světa

    Přehled témat: Všechna témata jsou probrána pokud možno zběžně a stručně, především pro potřeby nových hráčů. ST poskytnou představu o světě, ale mnohé http://www.d20.cz/clanky/svety/engel-uvod-do-sveta.html
  • Výpisky: Církev

    Abatyše Představená kláštera (opatství) některých ženských klášterů (např. benediktinek, cisterciaček či klarisek) a ústavů římsko-katolické církve. http://www.d20.cz/clanky/kultura/4822.html
  • Výpisky: Heraldika a šlechta

    Altesse Francouzsky Výsost. a) Altesse Impeériale (císařská Výsost) – arcivévodové rakouští, ruská velkoknížata, členové císařských domů v Německu http://www.d20.cz/clanky/kultura/4821.html
  • [Recenze] Příběhy Impéria

    Příběhy Impéria Napsali bratři Ecthelioni (Ecthelion^2), Jonáš a Kryštof Ferenc Vydalo Mytago, 2009 Bratři Ecthelioni jsou aktivními členy http://www.d20.cz/clanky/produkty/recenze-sote.html
  • Střípky Mezoameriky: Zbraně a zbroje

    Úvod Máme tu další článek o Mesoamerice. Tento článek měl původně být jen jedno z rozšíření k článku Válka a válečníci, ale jak se to stává, po http://www.d20.cz/clanky/kultura/Mesoweapons.html
  • Ke kořenům Yggdrasilu - část druhá

    Byla to temná noc. Svit měsíce i hvězd zastínila temná mračna a se šelestem se plížila skupina vikingů ke klášteru. A najednou to začalo. Jarl Einar http://www.d20.cz/clanky/pribehy/Ygg2.html
  • Křižácké námořnictví

    Počátky námořnictví Středověká námořní síla a její vzestup se zrodila z několika zdrojů. Zpočátku by bylo přehnané mluvit vůbec o nějaké organizované http://www.d20.cz/clanky/kultura/4721.html
  • Dobytí Jeruzaléma

    Pro Evropany má nejdalekosáhlejší význam dobytí na První křížové výpravě, dne 14.7.1099. Stalo se předmětem legend, písní, a pro současníky bylo událostí http://www.d20.cz/clanky/kultura/dobyti-jeruzalema.html
  • Státy a státečky

    Tento článek je stručným výpisem zajímavých koncepcí států (či jiných mocenských skupin), které by se mohly hodit pro návrh a obohacení fantasy prostředí. http://www.d20.cz/clanky/svety/staty-a-statecky.html
  • Střípky Mezoameriky: Válka a válečníci

    Vzestup a pád Válka je dvojsečná zbraň. Dokáže lidi vybičovat k novým převratným myšlenkám, státy přimět k velkolepým stavbám a projektům, ale může http://www.d20.cz/clanky/kultura/4404.html
  • Ke kořenům Yggdrasilu - část první

      „Jmenuji se Styrvald Eriksson a jsem kupec z Osebergu.“   pravil muž zrzavého vousu a vlasů oděn v zelenou tuniku lemovanou zdobnou http://www.d20.cz/clanky/pribehy/Ygg1.html
  • O černém zlatě a jiných pokladech

    Zdrojem bohatství nemusí být jen kovy či drahé kameny. Těžit a obchodovat se dá s mnoha dalšími věcmi, na první pohled obyčejnými, tradičně podceňovanými http://www.d20.cz/clanky/kultura/4561.html
  • Hrdina na řecký způsob

    Slovo „hrdina“ se v okolních textech objevuje docela často. Sami asi máte nějaké povědomí o tom, co to znamená být hrdinou. Zkusme si nyní toto slovíčko http://www.d20.cz/clanky/kultura/hrdina-na-recky-zpusob.html
  • Druhá válka o svět - Na konci času

    Tak kde začít. Asi bych vám měl říct, kdo vlastně jsem. Jmenuju se Charles Stratemore a jsem poslední žijící člověk na Zemi. Ale už v této chvíli http://cph.d20.cz/clanky/4348.html
  • Normanští rytíři

    Historické pozadíHlavním cílem vikingských nájezdů v 9.-10. století byly Britské ostrovy a severozápadní Francie. Zde byl roku 911 donucen západofranský http://www.d20.cz/clanky/kultura/normansti-rytiri.html
  • Ideál rytířství

    Vývoj vojenství, vojenské družinyKoncem starověku je opuštěno dělení osob na svobodné a otroky, přechází se na rozlišování milites a rustici (ti, kteří http://www.d20.cz/clanky/kultura/ideal-rytirstvi.html
  • Revenanti: živí a mrtví ve středověké společnosti

    Víra v revenanty se obecně odvíjí od náboženské víry v posmrtný osud. Úmrtí jedince provázel soubor úkonů přechodového rituálu život-smrt rušícího vazby http://www.d20.cz/clanky/kultura/revenanti.html
  • Mrtví v antice a ve středověku

    Mrtví antického světaZemřelí antického starověku byli pohřbíváni výhradně mimo města. Pohřbít zemřelého uvnitř města se příčilo tehdejšímu přesvědčení http://www.d20.cz/clanky/kultura/role-mrtvych.html
  • Desatero pravého lukostřelce

    Následující rady a postřehy jsou určeny pro hru v "realistickém" prostředí. Čím více magie a nadlidských schopností ve hře chcete, tím míň se nechte svazovat http://www.d20.cz/clanky/svety/desatero-praveho-lukostrelce.html
  • Fantastický svět Hong-Kongských filmů

    Podobně jako Star Wars a Dobyvatelé ztracené archy v 70. letech i obnovuje i Tygr a Drak milované žánrové archetypy díky brilantní hudbě, kostýmům, výpravě, http://www.d20.cz/clanky/svety/wuxia.html
  • O kovech a lidech

    To se přitom často jedná o věci zásadní, protože bez cínu by nebyla doba bronzová. A nejsou to jen kovy, na které se pozapomnělo. Ono se sice řekne „těží http://www.d20.cz/clanky/kultura/o-kovech-a-lidech.html
  • Střípky Mezoameriky: život, to je kukuřice

    Úvod"Když se člověk podívá na věc zblízka, pozná, že všechno, co tito indiáni dělají a říkají, se nějakým způsobem týká kukuřice, takže nechybí mnoho, http://www.d20.cz/clanky/kultura/mwtoamerika-kukurice.html
  • Střípky Mezoameriky: Mayská jména

    Vítejte na prvním článku nové série, ve které bych vám chtěl představit Mezoameriku. Články budou laděny jak historicky, tak s ohledem na možné hraní přímo http://www.d20.cz/clanky/kultura/4386.html
  • Keltové

    Také jste si někdy kladli otázku, jak by asi doopravdy vypadal svět, v němž by hlavní slovo měli válečníci a druidové? Kde by hrdina byl ctěn nade všechny http://www.d20.cz/clanky/kultura/keltove.html
  • Lodní zbraně: Boj bez střelného prachu

    Jedním z „drobných“ problémů spojených s námořním bojem jsou zbraně. Přesněji řečeno skutečnost, že lodě spolu mohou bojovat buď: abordáží, kdy se snaží http://www.d20.cz/clanky/kultura/lodni-zbrane.html
  • Námořní obchod pravěku do konce středověku

    Slovo (ehm, ehm) „editora“ Dovoluji si upozornit P.T. čtenářstvo, že se nejedná o ucelený článek, nýbrž o mírně literárně zpracované výpisky knihy Mezi http://www.d20.cz/clanky/kultura/namorni-obchod.html
  • Kultura stolování

    Stolování jako kulturní projev se výrazněji uplatnilo nikoli u všedního jídla, ale při hostině. Tomáš Štítný ve 14. století rozlišil jídlo k ukojení hladu, http://www.d20.cz/clanky/kultura/4204.html
  • Středověký bonton u stolu

    Jak se chovat na středověké hostině Stůl byl pokryt velkým, čistě bílým, nařaseným ubrusem. Honosnější tabule dávala hostům k dispozici i plátěný ubrousek. Stolní http://www.d20.cz/clanky/kultura/stredoveky-bonton-u-stolu.html
  • Náboženství: do třetice...

    Říká se, že dobrá práce ze společenských věd se nejlépe pozná podle toho, že vyvolává reakce. Tak například na Marxe (materialismus) zareagoval Weber (původ http://www.d20.cz/clanky/svety/4025.html
  • Středověká šlechta - Ronovci

    Přiznám, že mne výzva „popsat nějaký rod jako příklad“ k předchozí úvaze zasáhla velmi osobně; tohle je totiž přesně myšlenka, která mne kdysi dávno přitáhla http://www.d20.cz/clanky/kultura/slechta-ronovci.html
  • Šlechta ve středověku

    Předfeudální - beneficiární - šlechta Starší středověké systémy vycházejí z úplně archaického systému, kdy vládce má svoje vybrané bojovníky coby členy http://www.d20.cz/clanky/kultura/slechta-stredovek.html
  • Kvalita kroužkové zbroje

    Při shánění materiálu na obsáhlejší zamyšlení nad účinností zbraní a zbrojí jsem narazil na velmi zajímavý příspěvek (no spíš článek), který si dovolím http://www.d20.cz/clanky/kultura/krouzkova-zbroj.html
  • Braunstein: Kořeny RPG

    Věděl jsem, co Braunstein byl (svým způsobem), a tak jsem tam celou svou skupinku vlekl do velmi, velmi vzdálených výsp conu na seminář v jedné tiché místnosti http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/braunstein.html
  • Karty vybavení (1900 - 1945)

    Zbraně roztříděné podle států. Vzhled je optimalizován pro obou stranný tisk a univerzální použití, uvedeny jsou reálné parametry, které si do různých http://cph.d20.cz/clanky/3282.html
  • Základy šviháckých dobrodružství

    Ale počkat! Váš DM ohlásil změnu tempa. Počínaje příštím týdnem, začíná tažení plné šviháckých šermířů. Smění svá podzemí a pustou divočinu za dvojstěžňové http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/3795.html
  • [Osobnosti] Tvůrci D&D

    E. Gary Gygax: otec RPGErnest Gary Gygax se narodil 27. července 1938 jako syn švýcarského přistěhovalce a americké matky. Od roku 1987 ženat s Gail Carpenterovou http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/1866.html
  • The Extraordinary Adventures of Baron Munchausen

    The Extraordinary Adventures of Baron MunchausenBaron Munchausen (přepsali a upravili James Wallis, Derek Pearcy a Michael Cule)Hogshead Publishing, 1998 http://www.d20.cz/clanky/produkty/3381.html
  • Krčmy a Denáry

    Krčmy Krčmy, tak jak si je dnes představujeme, známe až z pozdějších dob. Na konci 12. století si pod označením krčma musíme představit především veřejnou http://www.d20.cz/clanky/kultura/krcmy-a-denary.html
  • Mýtus dlouhého luku

    [page name="Povaha mýtu"]Následuje pasáž z knihy Bitva. Byla vydána v roce 2003, napsal ji významný, novověký válečný historik. Uvádím ji proto, že dobře http://www.d20.cz/clanky/kultura/mytus-dlouheho-luku.html
  • Zemědělství ve středověku

    Zemědělství ve středověkuDobývat obživu ze země jejím obděláváním nebyl vždy nejjistější způsob obživy. Sedláky ohrožovala divočina, bojující vojska jejich http://www.d20.cz/clanky/kultura/zemedelstvi-ve-stredoveku.html
  • Loďstva mořských národů

    [page name="Národy starověku"]Mezopotámie Obyvatelé Mezopotámie byli překvapivě nadaní námořníci. První obojživelnou operaci provedli už ve 3. tis. př. http://www.d20.cz/clanky/kultura/lodstva-morskych-narodu.html
  • Zavřené dveře

    [page name="část I."]"Ty nemáš žádnou zodpovědnost," řekla jednoho rána Argonantova žena Judita.Ráno bývalo obvykle rychlé a nebyl čas nad ničím přemýšlet; http://www.d20.cz/clanky/pribehy/dvere.html
  • Sedlčanské hradiště

    [page name="Sedlčanské hradiště"] Sedlčanské hradištěJednolitost zelenobílého hávu zimního lesa jen tu a tam narušovaly malé osady, tvořené kousky drahocenné http://www.d20.cz/clanky/kultura/sedlcanske-hradiste.html
  • Enrymor - začátek a konec

    [page name="asi 8000 let před naším letopočtem"] Tento příběh je částí životního příběhu Enrymora, nejmocnějšího mága, kterého Šestý svět zatím spatřil http://www.d20.cz/clanky/pribehy/enrymor.html
  • Og: Unearthed Edition

    Og: Unearthed EditionRobin D. LawsFirefly Games, 2007Hra jménem Og z pera Alda Ghiozziho vyšla původně v roce 1993, coby miniaturní sešítek http://www.d20.cz/clanky/produkty/3098.html
  • Rune

    RuneRobin D. LawsAtlas Games, 2001RPG jménem Rune je adaptací počítačové hry stejného jména od Human Head Studios, která vyšla o rok dříve http://www.d20.cz/clanky/produkty/2899.html
  • Historie společnosti White Wolf

    [page name="Lion Rampant a White Wolf magazine"] Lion Rampant: 1987-1990 Nakladatelství Lion Rampant bylo založeno roku 1987 Markem Rein*Hagenem a Jonathanem http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2894.html
  • Spirit of the Century

    Spirit of the Century (Duch storočia)----------------------------- Henry Jones: Tí ľudia sa nás pokúšajú zabiť! Indian http://www.d20.cz/clanky/produkty/2785.html
  • [Historie] Literární zdroje D&D

    [page name="Zdroje D&D"] ... Jako hlavní zdroje inspirace uvedl Gary Gygax v první edici DMG autory de Campa a Pratta, Roberta E. Howarda, Fritze Leibera, http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2709.html
  • Andělé a Démoni - vysvětlení

    Inspirací k tomuto vysvětlení mi byl Alnag, který správně podotknul, že jsem všechny zmátl, když jsem napsal článek nadepsaný „Andělé na d20 v kostce“ http://www.d20.cz/clanky/svety/2703.html
  • Demon the Fallen - Vznik Padlých

    Je lepší vládnout v pekle, než sloužiti v nebi. John Milton, Ztracený rájAnděly lidstvo odnepaměti obdivovalo. Zářící bytosti, které jsou ochránci lidstva http://www.d20.cz/clanky/svety/2684.html
  • [Historie] O odkoupení TSR

    V zimě 1997 jsem jel do Lake Geneva ve Wisconsinu na tajnou misi. Koncem podzimu se začaly šířit zprávy o tom, že hrozící krach TSR vytvořil odvážnou možnost http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2605.html
  • Ochránce cesty

    [page name="První den"] I. První denJednoho letního rána - bylo po vigiliích, tedy opravdu velice brzy, protože se ještě nerozednilo - za mnou přišel bratr http://www.d20.cz/clanky/pribehy/ochrance-cesty1.html
  • Moc

    [page name="část I."] Okny se prodíralo ranní slunce, teplé a příjemné. Zpěv bratří s ním byl v naprostém souladu - tóny se lomily nahoru a dolů, nekonečně http://www.d20.cz/clanky/pribehy/moc1.html
  • Souboj

    [page name="část I."] Od okamžiku, kdy Zvěstovi z Netluk zahynuli v dětství oba rodiče, i jeho neméně slavný strýc, začala se mu smůla vyhýbat. Vychovávali http://www.d20.cz/clanky/pribehy/souboj1.html
  • [Teorie] Vývojová teorie RPG (v5)

    Co je to generace Generace odlišuje od sebe rodiče a potomka. Znamená zásadní průlom v technologii nebo přístupu. Generační dělení lze samozřejmě napadnout http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/1768.html
  • [Historie] Vývoj D&D

    [page name="Historie D&D, část první"] Všechno to vlastně začalo tak, že Gary Gygax měl problém. Jeho malá podskupinka v rámci Mezinárodní Federace http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/1772.html
  • Válečné vozy

    Kolo vymysleli patrně Sumerové před zhruba šesti tisíci lety, tedy někdy kolem r. 4000 př.n.l. Z maleb a reliéfů je známo, že nejpozději kolem r.2500 př.n.l. http://www.d20.cz/clanky/kultura/1714.html
  • Sedláci & Měšťané 3. edice

    - nejhorší RPG hra vůbec - Nazdar lidi! Takže vy si chcete zahrát středověkýho chcípáka? 1. Hoďte si 1d20 na volbu profese: 1-17: Sedlák (venkovský http://www.d20.cz/clanky/stripky/1543.html
  • Tolkienův soukromý život

    Zde je část přepisu záznamu, o kterém budou jistě všichni souhlasit, že má nesporný historický význam. C.S. Lewis: No Tome, je opravdu dobře, že jsi http://www.d20.cz/clanky/stripky/1536.html
  • Trebuchet

    [page name="Popis trebuchetu"]První hodnověrné záznamy o trebuchetu se datují do Francie 12. století. Tento stroj pracoval na zcela odlišném základě, než http://www.d20.cz/clanky/kultura/trebuchet.html
  • Starověká balista

    [page name="Popis balisty"]Balisty patřily k nejmenším válečným strojům, byly určeny k ostřelování lidí, útočících obléhatelů nebo posádek pevností, nikoliv http://www.d20.cz/clanky/kultura/balista.html
  • Starověký katapult

    [page name="Popis katapultu"] Katapulty byly jediné starověké obléhací zbraně, které byly schopné na dálku bořit opevnění nepřítele. Ve starém Římě je http://www.d20.cz/clanky/kultura/katapult.html
  • Vrhací válečné stroje

    Podle řady dochovaných názvů by se dalo usuzovat, že lidé už ve starověku znali a používali velmi mnoho druhů válečných strojů střílejících kdeco. Opravdu http://www.d20.cz/clanky/kultura/1453.html
  • Kuše v d20

    A co že se mi tedy nelíbí na popisech kuší v pravidlech d20? Údaje uvedené pro těžkou kuši jsou mixem samostřílu (kuše z raného středověku s dřevěným nebo http://www.d20.cz/clanky/kultura/1450.html
  • Ocelové kuše

    Už ve 14. století (tedy v době, kdy evropským válkám z hlediska střelných zbraní vládly dlouhé luky a celodřevěné kuše) se začala objevovat kuše s ocelovým http://www.d20.cz/clanky/kultura/kuse-ocelove.html
  • Kuše

    Na RPG fóru i na našich stránkách jsem byl svědkem několika diskuzí na téma kuše a jejich použití v rámci herních mechanismů. Zdá se, že nejen já jsem http://www.d20.cz/clanky/kultura/kuse.html
  • Na palubě lodi

    Postavy se k dobrodružství na moři dostanou nejspíše ve dvou možných případech:1) Potřebují se někam (za někým, pro něco) přepravit a loď je nejjednodušším http://www.d20.cz/clanky/svety/1426.html
  • Na palubě karavely

    Ve středověku se evropští loďaři poučili a na základě znalostí konstrukce severoevropské kogy (ta zase vycházela z proslulého vikinského drakkaru), středomořských http://www.d20.cz/clanky/kultura/1427.html
  • Typy lodí

    [page name="Úvod"] Přestože si každý DM může (a do jisté míry by možná i měl) vymyslet vlastní názvy pro lodě, které se plaví na mořích a oceánech jeho http://www.d20.cz/clanky/kultura/typy-lodi.html
  • Na palubě drakkaru

    Není snad nikdo, kdo by u nás neznal pověst o divokých severských válečnících a mořeplavcích. Vikingové. Při vyslovení tohoto slova se ve středověku třásla http://www.d20.cz/clanky/kultura/1411.html
  • Na palubě triéry

    V článku Lodě, plachty, námořníci jsem radil všem, kdo mají chuť zahrát si dobrodružství na moři, aby si nejprve ujasnili, v jakém období technického rozvoje http://www.d20.cz/clanky/kultura/1395.html
  • Slovník mořského vlka

    V tomto případě nemá myslím cenu se zatěžovat zkoumáním jednotlivých pojmů a názvosloví, příslušejících různým historickým epochám; k navození toho http://www.d20.cz/clanky/kultura/slovnik-morskeho-vlka.html
  • Lodě, plachty, námořníci

    Pro nás, suchozemské krysy, má moře takřka neodolatelnou příchuť tajemna a vzrušení. Když už si to v naší zemičce uprostřed Evropy nemůžeme užít na vlastní http://www.d20.cz/clanky/kultura/1392.html
  • [Historie] Dungeons & Dragons

    Zrození her na hrdiny: Před rokem 1974 žádné hry na hrdiny neexistovaly. Lidé, kteří se chtěli účastnit imaginárních bitev, zpravidla hráli tzv. válečné http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/historie-dnd.html
  • Obchod

    [page name="Obchod, část I"] Nejtěžší část dne je kolem poledne. Cesta je dlouhá, zastávek málo a rychlost je zoufale pomalá. Vrcholem všeho je, že pokud http://www.d20.cz/clanky/svety/1238.html
  • Středověká demografie pro začátečníky

    napsal S. John Ross, http://www.io.com/~sjohn/demog.htm   Fantasy světy mají mnoho podob, od čistě středověkých simulacích, až k těm nejfantastičtějším http://www.d20.cz/clanky/svety/stredoveka-demografie.html
ČAS 0.17332196235657 secREMOTE_IP: 54.224.191.72