walker: To mi připadá, jako ten druh kompromisů, který akorát všechny naštve.
Proč chtít výhradně mocné a prastaré draky (dva důvody, které mě napadají):
1. Příběhový-PJ chce, aby protivníci na vysokém levlu (nebo příšery mimo dosah) byly kvalitativně odlišné od protivníků na nízkých levlech. Goblin s povoláním na dvacátém levlu, pár dobrodiními a požehnáními a eventuélně nějak nahnanými životy navíc je gamisticky stejná výzva, a může plnit i podobnou příběhovou roli jako drak. Ale jaksi to není ono.
2. Settingový-Drak je v daném světě něco jako demoverze boha, existující od počátku a stojící mimo nízké starosti smrtelníků. Existence "dráčat"tu nedává smysl.
Proč mít draky různého věku a síly(opět dva důvody):
1. Příběhový-PJ chce hráčům už na nižších levlech dopřát pocit "zabili jsme draka", a jeho devalvaci neřeší.
2. Settingový-Drak je v daném světě víceméně normální tvor. To, aby do nevídané a mýtické síly musel nejprve dorůst, tedy dává smysl.
Co přináší tvá úprava těmto vypravěčům?
1.1. Sníží to počet nestvůr, které ignoruje (pokud nezabírají místo jiným, nevidím to jako výhodu). Pokud by chtěl mít kyselinové nebo jedové draky, musí si je vyrobit. Nic, nebo práce navíc.
1.2. V podstatě to samé, co 1.1. jen mu to dá falešné draky, které může použít (ale v tom případě si definitivně zavírá cestu k pravým drakům určitého typu). Někomu to může být užitečné, pro jiného to bude jen práce navíc.
2.1. V podstatě reverzní situace jako 1.1. Akorát horší o to, že ohnivý drak je ta největší klasika, jedový a kyselinový naopak ti nejvíc do počtu, takže na výrobu dojde skoro jistě. Možná i prastarých kyselinových draků, když už tam byli... Takže přínosem je práce navíc.
2.2. Tady bude družina "náhodou" potkávat jen draky určitého typu, protože v bestiáři nejsou. Pokud to bude divné (nezapomeň, v tom světě jsou draci obyčejní, byť velcí, tvorové, takže je dost možné, že jich družina potká povícero), bude muset PJ dodělat prakticky všechno, cos vypustil.
Ve výsledku: Třem skupinám ze 4 to přidělá práci (nebo zůží možnosti, pokud se jim do ní nebude chtít, ne že by jí bylo až tak hodně) a nic jim nepřinese. Těm ostatním to možná taky nic nepřinese, možná přidělá práci, a jen části to pomůže. Ovšem pomůže jen tím, že dodá samotný nápad. Což může i tenhle jeden odstavec, kdyby byl v rámci nějakých rad v PPJ.
Spíš bych to nechal, jak je. Nebo, když už chceš řešit tenhle problém, dát prastarého draka zvlášť (a říkat mu třeba Veledrak) s popiskem typu: "Původ veledraků je záhadou. Podle jedněch jsou běžnými draky, jenž žili velmi dlouho a objevili nové zdroje své síly a moci. Podle druhých jsou avatáry nižších bohů, jenž se inspirovali dračím vzhledem, když tvořili svá těla. Každopádně se běžným drakům v mnohém podobají a v mnohém liší."
Ale to už ti moc lezu do zelí, takže končím.