Čas pro hrdiny

Jerson
27.1.2020 12:44
Omega - úvodní mise
Debata o tvorbě úvodního dobrodružství pro Omegu, určeno pro konzultanty.

Kliknutím na zelenou ikonku vpravo si tuto diskusi odeberete z výpisu a nebude se vám zobrazovat.
Autorská citace #42
5.2.2020 21:12 - sirien
Neskutečný člověk z budocunosti
Skutečný člověk z neskutečné budoucnosti
Autorská citace #43
5.2.2020 21:12 - Quentin
jerson píše:
Nelidské chování opět výběr z možností:
trhavé pohyby, nepřirozené držení těla
nelidské zvuky, buď zvířecí, nebo zcela jiné
naprosto bez pohybu, ale jakmile se ocitne mimo pohled, zmizí (a může se objevit jinde)
Plazivý "hadovitý" pohyb, buď celého těla, nebo ve vzpřímené poloze
Končetiny ohýbané v neanatomických úhlech
Šplhání po stromech, protahování úzkými škvírami
Více končetin / úponků
... (další nápady)

- Telepatická komunikace skrze myšlenkové obrazy ukradené jiným
- Telekinetické schopnosti
- Bytost vidí jen někdo (děti, vrazi, spící…)
- S bytostí dokáže interagovat jen někdo (děti, vrazi, spící…)
- Bytost se může přesouvat v čase dopředu i dozadu
- Má specifickou stravu (magnety, kov, oči, mozky, radio signal, vzpomínky…)
- Dokáže se rozpadnout a zase složit (rozpadne se v hejno krys, mlhu, kamenní, kobylky…)
- Dokáže vlézt do někoho a nosit jeho tělo i charakter jako masku (třeba s pomýleným úmyslem pomoct)
Autorská citace #44
5.2.2020 21:23 - LokiB
sirien: jak jednou začneš trollit, neumíš přestat, viď :P

ten důvod pro přídavné jméno "skutečný" byl ten, že předtím zaznělo: Anachronický duch ... kdežto toto je Anachronický ... skutečný ... člověk :)
No nic

Ale Quentin jede, nebudu ho rušit
Autorská citace #45
5.2.2020 21:39 - sirien
LokiB: actually... ty návrhy sou myšlené vážně :)

Člověk z neskutečné budoucnosti je archetyp vázaný k paralelním světům - člověk z budoucnosti, která by neměla nastat (ve smyslu "nedává smysl, aby nastala", nikoliv ve výhružném smyslu "to se nesmí stát!"), popř. je krajně nepravděpodobná, nebo obsahuje prvky, které nedávají smysl (např. jiné fyzikální zákony - svět, který by nastal, kdyby Jersonovi hráči v závěru kampaně s šediváky nadefinovali nové parametry reality jinak, než jak to skutečně udělali...) nebo která je vázaná k odlišné minulosti (fakticky se dotyčný ze svého pohledu propadl do alternativní historie, popř. do historie paralelního světa).

Neskutečný člověk z budoucnosti je trochu abstraktnější idea. Budoucnost, která reálně existuje (snadno existovat může), ale on do ní nepatří - člověk, co nikdy neopustil současnost a přesto má vzpomínky na budoucnost, jakoby v ní žil, například (vzpomínky na budoucí životy? Proč se mi teď vybavil ten legendární díl Xeny ze současnosti :D ) Nebo umělý člověk z budoucnosti.
Autorská citace #46
5.2.2020 22:09 - Quentin
Píše:
A teď to co ten tvor způsobuje, proč ho vlastně bude někdo řešit:
lidé nachází roztrhaná/znetvořená domácí zvířata
ztrácí se lidé - osamělí / podivní / děti
bytost vidí stále víc lidí i mezi domy, v noci se obyvatelé bojí vycházet
objevují se stopy - otisky končetin / sliz / rozpouštějící se kovové vločky
ztrácí se elektrické a elektrotechnické věci a součástky
nemoc šířící se mezi obyvatelstvem - černání kůže / kašel / ztráta koncentrace / roztržitost / krvácení
tvor vypadá jako někdo blízký (kdo zemřel), různí lidé v něm můžou vidět různé osoby (nikoliv najednou)
... (tady mi došly nápady)


- Přináší hromadu turistického ruchu, novináři, konspirační teoretici etc. Případně zastiňuje nějaký místní event, festival, volby etc.
- Přináší nevhodnou pozornost. Na místě působení je ilegální palírna, někdo tam chce koupit/prodat pozemky etc.
- Objevují se mystická těhotenství.
- Lidé ztrácí čas, mají okna, ve kterých si nepamatují, co dělali.
- Bytost něco staví - kosmickou loď, znamení v polích, frankensteinovo monstrum etc.
- Ve městě se objevují lidé zmizelí v jiných částech státu.
- Způsobuje změny v ekosystému. Přemnožení, změnu nebo vyhynutí některého druhu flory či fauny. Zamezuje pěstování plodin, případně mění plodiny etc.
- Pomalu vytváří alternativní realitu, která se více a více prolíná s tou skutečnou.
- Nechává za sebou místa s fyzikálními anomáliemi, obrácenou gravitací, posunutým tokem času etc.
- Množí se a cokoli dělá se děje častěji a na více místech.
- Získal si pozornost místního vědce, který se ji za každou cenu snaží udržet v tajnosti.
- Ozývá se v radio-komunikačních přenosech.
- Způsobuje mutace v lidech nebo zvířatech.
- Ovlivňuje “osud.” Obyvatelé mají nadpřirozené štěstí nebo smůlu. Dochází k extrémně nepravděpodobným situacím jako narození šesterčat, výhry v loteriích etc.
- Léčí nemoci. Lidem mizí nádory, hojí se klouby, čistí cévy, dorůstají ztracené končetiny etc.
- Pomáhá duchům posedávat své potomky, aby si ze záhrobí mohli vyřešit dluhy, pomsty či výčitky.
- Nechává za sebou brány do jiných dimenzí. Např. louže její krve mohou fungovat jako portály.
Autorská citace #47
6.2.2020 13:43 - Jerson
Přemýšlím, že možnosti rozdělím na ty vhodné pro Omegu, na to co by se mohlo stát, a na čistou sci-fi, aby se v tom případný uživatel lépe vyznal.
Quentine, moc děkuju, musím se tím ve volné chvíli probrat a pak napíšu.
Autorská citace #48
7.2.2020 14:29 - Jerson
Autorská citace #49
6.4.2020 12:58 - Jerson
Dělám si poznámku ke Stranger Things.
Autorská citace #50
6.4.2020 13:27 - Šaman
(něco pro zasmání)
Tak jestli tam plánuješ Enty… Víš, že už našli Entky?
Autorská citace #51
6.4.2020 13:32 - Jerson
No, přiznám se, že z těchto úhlů nepoznám od sebe Enty a Entky. Zejména na prvním obrázku mi ten vpravo přijde jako jasný ent.

Nicméně ten můj původní obrázek byl spíše pro vzor tvarů, které můžou být děsivé v noci, když se náhodně ocitnou ve světle baterky, aby se ukázalo, že šlo o falešný strach - dokud se nezačnou pohybovat.
Autorská citace #52
6.4.2020 13:47 - Šaman
Chápu. V lese žadní démoni nejsou.
Autorská citace #53
6.4.2020 14:50 - Jerson
Chápeš zcela správně. Ostatně nemusí jít vždy jen o stromy, ale třeba i o to, co je na nich.





Jsou věci, proti kterým nepomůže ani bejsbolka, ani samopal, a které bych v noci opravdu potkat nechtěl.
Autorská citace #54
6.4.2020 15:38 - Šaman
"Pavouci. Proč to musí být zrovna pavouci?"
- Ron Weasley
Autorská citace #55
20.8.2020 15:39 - Jerson
Protože jsem se po mnoha letech hraní RPG pustil do přípravy dobrodružství a chci vytvořit i předpřipravené postavy pro hráče, hodil by se mi názor lidí, kteří takové postavy vytváří a hlavně kteří podle nich pak hrajou.

Mým cílem je udělat několik "archetypů", které hráči vezmou jako základ a upraví si je ke svému obrazu. Počítám, že může jít o zkušené hráče i úplné nováčky, takže jde o typ a množství informací, které jim o postavě musím poskytnout, aby ji nějak dokázali uchopit a hrát, přičemž během hry si postavu ještě můžou doladit, doplnit chybějící aspekty, vyřadit nepotřebné nebo změnit nevyhovující, atd.

Snažím se, aby každá postava měla "zadrátovanou" motivaci zapojit se do případu, ale zároveň aby měli hráči dost velkou volnost, jakým způsobem to udělají a o co jim půjde. Včetně toho, že můžou mít své postranní úmysly a osobní cíle, které jsou v protikladu s cíli dalších hráčských postav.

Mám tu dvě postavy, šerifa a doktora. Rád bych věděl, zda si podle jejich zápisu (který bude doplněn vysvětlením pravidel a všeobecného nastavení settingu) dokážete takovou postavu představit a začít ji hrát, co v jejich popisu postrádáte, případně co je zbytečné.

Šerif
- místní
- muž / (žena)

Zástupce práva a pořádku, na jehož stole přistálo už několik zpráv, které už nemůže jen tak smést do koše. Starosta a městská rada požaduje vyšetření celé události, a toto je jeho povinnost, ať se mu líbí, nebo ne. Šerif má k ruce svého zástupce a telefonistku / zapisovatelku. Úřadovnu má v kanceláři šerifa. Jde o volenou funkci se čtyřletým funkčním obdobím, kdy pro volbu šerifa hlasují všichni oprávnění obyvatelé města, takže šerif má důvěru části obyvatel města. Ze své činnosti se odpovídá starostovi města, ale odvolat ho může pouze městská rada (tvořená pěti členy). Šerif má právo zadržet podezřelou osobu a umístit ji do cely na 24 hodin. Do té doby musí získat zatykač vydaný soudcem, nebo ji propusit. Má právo vynutit si poslušnost svých příkazů silou a je povinen zasáhnout proti člověku, který ohrožuje majetek, zdraví nebo dokonce život jiných lidí, včetně použití zbraní. Použití síly by mělo být přiměřené, ale pokud ji nepoužije proti významnému členovi města, nebude postihován ani za použití nepřiměřeného násilí. Kde není žalobce, není ani soudce.

Aspekty šerifa
Šerif
Zástupce práva
Vyšetřování
Rozhodnost
Fyzické zadržení
Střelba
Drsný přístup
Policejní autorita
Šerifská hvězda
Policejní auto
Revolver
Brokovnice

Cíle a postupy šerifa
udržet pořádek
prosadit místní právo
ochránit obyvatele
uklidnit paniku
informovat veřejnost jen o nezbytném
utajit, co je třeba
zadržet a vsadit do cely
vše nelidské zabít a zničit
vyřešit
uzavřít

Varianty šerifa
Z nějakého důvodu (nemoc, zranění, operace, smrt) není dostupný šerif, takže se vyšetřování musí ujmout jeho zástupce. Toho si vybral šerif, takže může mít specifické vlastnosti včetně těch, které by u většiny obyvatel města neprošly. Je možné mít i šerifku, i když by mělo jít o skutečně silnou osobnost. Zástupkyně šerifa (v případě jeho indispozice) je volnější varianta.

Doktor
- místní
- muž / žena
Jeden ze dvou až tří lékařů místní nemocnice. V poslední době mu pacienti mezi řečí povídají o podivných událostech, některým musel předepsat léky na uklidnění, případně při vyšetření zjistil příznaky neobvyklých nemocí či postižení. Bude přivolán k mrtvým osobám, aby provedl ohledání těla, může být požádán o provedení pitvy (specializovaného patologa Lincoln nemá). Pokud se vyskytne nějaké onemocnění nebo nákaza ve větším měřítku, jeho povinností je zabránit šíření. Je odpovědný svému zaměstnavateli, v tomto případě městské radě. Má V nemocnici se nachází operační sál (sloužící zároveň jako porodní a případě nutnosti i pitevní), několik pokojů pro pacienty a izolace - oddělený pokoj. Pacienta, který by mohl ohrozit zdraví ostatních obyvatel může držet v izolaci i proti jeho vůli. Může také provádět experimenty, aby našel nejlepší způsob léčby. Pacienty by měl informovat o tom, že podstoupí experimentální léčbu, a měla by být vedena v jeho zájmu. Někdy ale zájem společnosti může převážit nad zájmem jednotlivce.

Aspekty doktora
Lékařské vzdělání
Lékařská autorita
Vyšetření
Ošetření
Všímavost k detailům
Základní operace
Zručnost
Znalost nemocí
Znalost léků a drog
Duševní odolnost

Cíle a postupy doktora
ochránit obyvatele
zabránit nákaze
léčit
uklidnit
zjistit příčinu
zkoumat
provádět pokusy
vyšetřit
nezabíjet
zveřejnit výzkum
dále sledovat

Varianty doktora
Může jít o mladého lékaře či lékařku, který nemá důvěru staršího doktora, a který se na vlastní pěst pustí do zkoumání nemoci, kterou jeho nadřízený považuje za pouhé simulantství, přeludy nebo ji jinak bagatelizuje.
Autorská citace #56
21.8.2020 08:55 - Tarfill
Co se týče popisů rolí, cílů a postupů, tak za mě dobrý, dokázal bych si jen podle těchto popisů dostatečně představit, jak toho šerifa nebo doktora zahrát. Samozřejmě, velmi důležité jsou pro mě i doplňující informace o celkovém prostředí, ale takhle by mi to stačilo, kdyby na to přišlo...

Mám jen docela problém s aspekty u šerifa. Sice jsem už Omegu hrál, ale jak tyhle aspekty zapracovat přímo při hře, moc netuším...
Co si mám vybavit pod aspektem šerif?
Ano, můžu si zde vybavit, že jsem zástupce práva a policejní autorita, ale to už jsou samostatné aspekty. Jak si představuješ tohle víc využít?

Co si mám vybavit pod aspektem střelba když mám v zápětí aspekt revolver a brokovnice? Nechápu.

Musí mít šerif aspekt drsný přístup? Je to důležité pro příběh samotný? Co třeba kdybych si chtěl zvolit aspekt např. pohodář nebo "zenový" přístup?
;-)
Autorská citace #57
21.8.2020 09:06 - Necromancer
Šaman píše:
"Pavouci. Proč to musí být zrovna pavouci?"
- Ron Weasley


To je roztomilý, kdes k tomu přišel?
Autorská citace #58
21.8.2020 09:24 - Jerson
Aspekt "šerif" je zrovna hodně univerzální - můžeš ho použít při kladení otázek podezřelým, při rozkazování kolemjdoucím čumilům, při prosazování autority, prostě všude, kde by to mohlo mít význam. Podobně je na tom i aspekt/výbava šerifská hvězda.
"Vidíš tuhle hvězdu? Ta říká, že když mi okamžitě nevyklopíš, co o tom víš, půjdeš bručet na hodně dlouho."
Zástupce práva a Policejní autorita jsou dva různé aspekty, přičemž každý funguje trochu jinak, ten první je o tom, že si vynucuješ dodržování zákonů, ten druhý je spíše o tom, že to co ty řekneš, je momentálně zákon. Postava nemusí mít oba najednou.
To samé s "drsným přístupem" - je to možná vartianta šerifa, který se hodí do takového místa a času, ale klidně můžeš mít jiný přístup.

Aspekt "střelba" je prostě použitelný, kdykoliv střílíš. Revolver a Brokovnice je pak konkrétní výbava (což je v Omeze taky aspekt, jen s trochu limitujícím použitím).

Nicméně vidím, že bych je měl asi víc vysvětlit a možná rozepsat, že to jsou možnosti spíše než pevný seznam. Každopádně díky za názor.
Autorská citace #59
21.8.2020 10:52 - Gurney
Nejsem si jistý, jak u tebe aspekty vlastně fungují, ale přijdou mi silně redundantní. Obzvlášť z toho šerifa (v Americe 30. let) jasně vyplývá, že má šerifskou hvězdu, je zástupcem práva a požívá nějakou policejní autoritu, jeho povoláním je z velké části vyšetřování a někdy fyzické zadržení, a umí střílet. Že má k výkonu svého úřadu k dispozici auto, revolver a brokovnici taky není žádné překvapení. Nešlo by všechno tohle schovat pod vícenásobně použitelný aspekt Šerif? Zvlášť když stejně věnuješ celý následující odstavec popisu role a pravomocí šerifa? Naopak možná poněkud omezující, že hráči přímo diktuješ povahové vlastnosti jako rozhodnost nebo že má drsný přístup.

Doktor imho trpí podobným problémem (Lékařské vzdělání, Lékařská autorita, Vyšetření, Ošetření, Základní operace, Znalost nemocí a Znalost léků a drog, to všechno se dá asi od doktora očekávat). Zbytek bys tam dostal, kdybys ten aspekt rozšířil na něco jako "zkušený doktor".

EDIT: rozepsáno od včerejška... takže ty aspekty jsou "vyber si (počet) ze seznamu?"
Autorská citace #60
21.8.2020 11:33 - Jerson
Ano, aspekty jsou určené k výběru tak, aby si hráč vzal některé, nicméně bych mu nerad bránil, aby si vzal téměř všechny, takže jsou úmyslně dělané tak, aby se daly použít v podobných situacích, ale přitom nebyly stejné. A spíše odlišují přístup, který postava používá - zda je to drsný zástupce práva, nebo prostě šerif, který spoléhá hlavně na autoritu kvůli hvězdě na košili.

Na aspektech bych se ale nechtěl zaseknout - hodlám sledovat, jaké aspekty si hráči pro jednotlivé postavy vybírají a jak se jim daří je uplatňovat, takže seznamy u jednotlivých postav budu postupně aktualizovat podle zkušeností ze hry.

Šlo mi spíše o další informace, ať napsané (a možná zbytečné), nebo naopak chybějící a důležité.

Mám třeba vypisovat, jaké pravomoci má doktor ze své funkce? Mám nějak víc popisovat vztahy mezi postavami (opět více verzí) a hlavně vztahy k důležitým NPC ve městě? Je užitečné vědět, komu postavy podléhají a komu jsou odpovědné? Mám psát přímo k postavám, že třeba šerif může překračovat své pravomoci a držet někoho pod zámkem déle, nebo že doktor může dělat neschválené pokusy na lidech, a pokud na to bude mít žaludek, tak i někoho-něco zaživa pitvat? Jsou "přístupy a cíle" pochopitelné a návodné v takto stručném podání, nebo by stálo za to je rozepsat, či naopak by to bylo moc zbytečného textu?
Autorská citace #61
21.8.2020 11:43 - Gurney
A proč by si nevzal všechny, když tam nemáš žádný pevný limit?

K tomu zbytku - to dost záleží na tom dobrodružství. Jestli budou honit potvoru po okolních lesích, pak to asi má smysl řešit, až kdyby na to došlo. Jestli budou vyšetřovat parazity, co se snaží ovládnout městečko, pak můžou být pravomoci šerifa dost důležité.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.0009000301361084 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 25 >
ČAS 0.068264961242676 secREMOTE_IP: 3.237.0.123