Čas pro hrdiny

Jerson
27.1.2020 12:44
Omega - úvodní mise
Debata o tvorbě úvodního dobrodružství pro Omegu, určeno pro konzultanty.

Kliknutím na zelenou ikonku vpravo si tuto diskusi odeberete z výpisu a nebude se vám zobrazovat.
Autorská citace #2
27.1.2020 13:09 - Jerson
Nápad:

Venkov USA, menší město (cca 2000 - 5000 lidí). Hornická nebo těžařská oblast, cca 50 a více km od dalšího města. Silnice, železnice, možná řeka. Vlastní elektrárna, ne nezbytně ve městě.

Předpřipravené postavy pro hráče na výběr:
  • Šerif města
  • Místní doktor/ka
  • Veterinář/ka
  • Novinář/ka (místní / z blízké oblasti)
  • Paranormální výzkumník/výzkumnice
  • Agent FBI
  • Vědec / vědkyně (technik?)
  • Kněz
  • Učitel/ka
  • Zálesák/tramp
Požadavky na postavy jsou takové, aby se většina mohla znát alespoň zběžně, protože jsou místní, a ti kteří přicestovali budou znát alespoň jednu z místních postav. Alespoň polovina postav by měla být možná v mužské i ženské verzi, aniž by bylo moc ohýbat uvěřitelnost.

Každá z postav by měla mít cca dva obecné cíle při setkání s neznámým jevem a to tak, aby každý cíl byl ve sporu s cílem alespoň jedné další postavy. Vzhledem k tomu, že asi ne všechny postavy budou obsazeny, to možná nevyjde přesně, ale rád bych měl protichůdné cíle postav.

Zápletka: Obecně - když se člověk setká s neznámým jevem/tvorem, koho by měl vlastně zavolat?
(Nápad vychází ze snu, tak to berte trochu s rezervou :-) ) NPC (zatím blíže nedefinované, ale nejlépe nějaký mladý kluk či skupina) se v okrajové části města, případně za městem, v noci, setká s tvorem, který na první pohled vypadá jako člověk. Tady bych chtěl mít první tabulku, ze které si GM vybere, případně hodí náhodně:
  • malá holka s vlasy přes obličej
  • vyzáblá postava vyšší než člověk
  • nezřetelný obrys, rudě zářící oči
  • lidská postava tvořená jinou formou - rostliny, proplétající se hadi, pouze oblečení
  • ... doplnit další množnosti, alespoň pět
Nelidské chování opět výběr z možností:
  • trhavé pohyby, nepřirozené držení těla
  • nelidské zvuky, buď zvířecí, nebo zcela jiné
  • naprosto bez pohybu, ale jakmile se ocitne mimo pohled, zmizí (a může se objevit jinde)
  • Plazivý "hadovitý" pohyb, buď celého těla, nebo ve vzpřímené poloze
  • Končetiny ohýbané v neanatomických úhlech
  • Šplhání po stromech, protahování úzkými škvírami
  • Více končetin / úponků
  • ... (další nápady)
Každopádně tvor se bude držet mimo světlo a mimo civilizaci, buď protože se bojí, nebo protože je opatrný, nebo byl lidmi už dříve napaden, nebo jde o predátora.

A teď to co ten tvor způsobuje, proč ho vlastně bude někdo řešit:
  • lidé nachází roztrhaná/znetvořená domácí zvířata
  • ztrácí se lidé - osamělí / podivní / děti
  • bytost vidí stále víc lidí i mezi domy, v noci se obyvatelé bojí vycházet
  • objevují se stopy - otisky končetin / sliz / rozpouštějící se kovové vločky
  • ztrácí se elektrické a elektrotechnické věci a součástky
  • nemoc šířící se mezi obyvatelstvem - černání kůže / kašel / ztráta koncentrace / roztržitost / krvácení
  • tvor vypadá jako někdo blízký (kdo zemřel), různí lidé v něm můžou vidět různé osoby (nikoliv najednou)
  • ... (tady mi došly nápady)
Cíle postav:
Šerif města
- udržet pořádek, ochránit obyvatele, udržet pořádek - v tomto pořadí. Pokud je věc člověk, tak zadržet a zavřít do basy / předat do detenčního zařízení (blázince), pokud to nebude vypadat jako člověk, klidně zastřelit. Informace o všem divném tajit, aby nevznikla panika, vyřešit, uzavřít případ

Doktor/ka
- ochránit obyvatele, pokud je bytost člověk, tak zajistit a zkusit léčit, každopádně nedopustit smrt ničeho, co by mohlo být lidské, ale přitom zabránit zranění / infekci obyvatel; informace zveřejňovat, sledovat i nadále a držet věc otevřenou

Novinář/ka (místní / z blízké oblasti)
- zjistit co nejvíc, odhalit, zveřejnit. Není nutné věc uzavřít, dobrý příběh bude prodávat dál. Vytváření příběhu, podněcování k akcím, zatajování či spíše dávkování informací různým lidem

Paranormální výzkumník/výzkumnice
- zajistit tvora, zdokumentovat, bude-li to nutné, rozpitvat. Získat informace, žádná starost o paniku lidí, jen malá starost o svou bezpečnost, používání obyvatel jako návnady. Zabránit zabití tvora tím víc, čím méně je člověk. Informace zveřejňovat, pouze pokud je potřeba.

Agent FBI
- vyšetřit, uzavřít, zajistit tvora nebo jeho mrtvolu, spolupracovat na zjištění nebezpečností. V případě nebezpečí zabít, i když půjde o člověka, ale vyšetřit okolnosti.

Vědec
- Prozkoumat, zveřejnit všechny získané informace, zabránit zabití či zničení, sbírat stopy, pozvat další vědce

Kněz
- uklidnit lidi, udržet morálku, zabránit násilí - ale také zničit zlo, vzburcovat obyvatele, vést do útoku, prosadit boží zákony, spálit nestvůru. Zabránit dalšímu zkoumání.

Učitel/ka, Zálesák/tramp - ?

Komplikace:
Cíle by každá postava plnila sama pro sebe, komplikace by se hromadily a způsobily následky:

  • stupňování útoků / zhoršování nemoci / mizení dalších lidí
  • Zametači stop - přijedou lidé, kteří budou chtít tvora zajistit a hlavně zlikvidovat stopy po jeho působení, případně včetně lidí
  • ... (nedaří se mi to vymyslet obecně)
Autorská citace #3
27.1.2020 13:19 - sirien
Jerson píše:
když se člověk setká s neznámým jevem/tvorem, koho by měl vlastně zavolat?

Šerifa / FBI / Armádu. Důvěra v instituce a vládu je v tomto období dost vysoká a zejména FBI je dost vyhlášená.
Autorská citace #4
27.1.2020 13:47 - Gurney
Píše:
Obecně - když se člověk setká s neznámým jevem/tvorem, koho by měl vlastně zavolat?

Běžně nejspíš za šerifem, ale je spousta míst, kde půjde za místním kápem nebo nějakým jeho zástupce, zvlášť pokud platí peníze za ochranu.
Autorská citace #5
27.1.2020 13:50 - York
Jerson píše:
když se člověk setká s neznámým jevem/tvorem, koho by měl vlastně zavolat?


To záleží na tom, co je to za člověka. Špión cizí mocnosti bude určitě volat jiným lidem než uvědomělý občan :-)

A taky na tom, co to bude za tvora. Cute little thing bude v lidech vzbuzovat jiný reakce než vraždící bestie.

Tohle bych určitě nechal na hráčích, jen bych jim dal do úvodních informací pár běžných možností.


Jerson píše:
Tady bych chtěl mít první tabulku, ze které si GM vybere, případně hodí náhodně:


Proč to chceš randomizovat? Aby se to dalo hrát víckrát a všechny verze šly zapojit do timeline Omegy?
Autorská citace #6
27.1.2020 14:01 - Jerson
Doplnil jsem možnosti.

Pokud jde o to, koho zavolat - to že lidé z města zavolají šerifa je celkem jasné, otázkou je, koho zavolá šerif. FBI sama o sobě řeší kriminální činy přesahující hranice státu, na paranormální jevy kašle. Vraždy jsou v jurisdikci místní policie, pokud nepřekročí hranice státu. Tedy i ten jeden agent FBI si bude muset poradit sám.

Armáda - nasazení americké armády na území USA mělo v té obě strašně moc omezení, navíc armáda byla malá, a generálové na nějaké paranormální nesmysly nevěří. Navíc nasazení musí posvětit senát a možná i prezident - pomalé a nedojde k tomu.

York píše:
Proč to chceš randomizovat? Aby se to dalo hrát víckrát a všechny verze šly zapojit do timeline Omegy?

Ne nezbytně randomizovat, ale aby to bylo dost univerzální a byla malá šance, že se ten samý scénář bude dvakrát opakovat. A časem bych chtěl přidat i varianty pro Británii, Francii, SSSR, Německo, případně africké kolonie, ale to až když by USA byly už moc profláklé.

Každopádně si prosím přečtete navržené možnosti a vyjádřete se k nim, případně dle libosti navrhujte doplnění či úpravy. Tohle všechno je prvotní nástřel.
Autorská citace #7
27.1.2020 14:10 - LokiB
Standardně by člověk volal/navštívil:

šerifa, jestliže je situace vysloveně kriminální, nebo postava nemá náboženské sklony. kontakty na armádu a FBI má málokdo, aby vůbec věděl, kam volat.

kněze, hodně religiózní lidé u něj budou hledat první radu. ať už křesťané, nebo židé u rabína.

lokální boss a jeho lidé, pakliže má oblast v paži víc než policie
Autorská citace #8
27.1.2020 14:15 - York
Mám trochu problém s tím, proč by takhle nesourodá banda s protichůdnými zájmy na tom měla jakkoliv spolupracovat. Přijde mi to jako dobrej scénář pro larp s dostatkem volnýho prostoru, kde se hráči můžou mezi sebou bavit někde stranou od ostatních, pletichařit a hrát každej za sebe, ne na společný hraní u stolu.
Autorská citace #9
27.1.2020 14:18 - ShadoWWW
Souhlas s Gurneym. V Roswellu v Novém Mexiku volal farmář v tom známém případu spadlého UFO místního šerifa (ten pak kontaktoval FBI).
Autorská citace #10
27.1.2020 14:29 - sirien
Jerson píše:
FBI sama o sobě řeší kriminální činy přesahující hranice státu, na paranormální jevy kašle

To je Tvoje settingová volba.

Reálně FBI prakticky vždy (resp. od 30. let) sloužila jako "eskalační autorita" pro lokální polocii - pokud má šerif podezření, že u něj dělá bordel něco z jinýho státu (nebo nedejbože ze zahraničí), něco co souvisí s armádou, něco co může bejt spojený se zásadní kriminalitou (mafie, sérioví vrazi) atp., tak FBI kontaktuje. Ta se tomu musí alespoň formálně věnovat. Co to reálně znamená je samozřejmě otázka - pokud FBI kontaktuje ve formě dotazu, tak to FBI může odbýt prostou odpovědí. Pokud ale FBI dodá "hlášení" s podezřením na věc která spadá do kompetence FBI (což lze snadno záměrně zformulovat), tak by FBI měla zahájit vyšetřování a nejspíš na místo vyslat zástupce alespoň na zhodnocení situace.

Každopádně na různých místech USA můžou existovat další alternativy:
- Celní správa (na hranicích s Mexikem popř. v blízkosti přístavů)
- Stráž národních parků (u národních parků - Yellowstone, hranice s Kanadou...) (tady si nejsem úplně jistej jak rozšířený tyhle instituce byly popř. jestli už byly vedený jako federální)
- justiční stráž (pro Tvoje potřeby spíš výjimečně pro dění okolo soudů a věznic)
- mafie, zejména ve velkých městech v rámci přistěhovaleckých komunit (zejm. italové, irové a mexičani - nicméně i další hustěji zastoupení, vč. např. číňanů, samozřejmě, ale jejich tehdejší "struktury" byly od mafie odlišné)

Kněze bude v USA "vyhledávat" málokdo - resp. za místním pastorem určitě někdo zajde, ale náboženství v USA není organizované - ne tak, jak to známe z Evropy (hiearchická ŘK církev, státní anglikáni atp.) a to ani v případě "organizovaných" církví (i Mormoni sou vcelku decentralizovaní - minimálně samotné Salt Lake - ŘK není moc zastoupená, takže k "vyšším autoritám" je daleko a nemají moc vliv...) Tzn. ze strany církve větší pomoc nepřijde.
Autorská citace #11
27.1.2020 14:34 - Jerson
York píše:
Mám trochu problém s tím, proč by takhle nesourodá banda s protichůdnými zájmy na tom měla jakkoliv spolupracovat.

Však také v té úvodní misi asi tak moc nejde o spolupráci, prostě to jsou lidé na daném místě, kteří mají důvod do té věci nějak vrtat a chtějí ji řešit, přičemž mají s ostatními nějaké společné zájmy, ale také se jejich zájmy rozchází. A úkolem není případ vyřešit, ale zjistit, co se vlastně stane.

Každý z těch lidí má také důvod nebo povinnost o celé záležitosti něco napsat (dobře, u kněze asi ne, ale mohl by psát městskou kroniku nebo tak něco), takže bych se k nějakému zápisu mohl dostat. A pokud by ti hráči projevili zájem, může je Omega později kontaktovat a oni můžou občasně pracovat pro ni - nebo to může zůstat jako jednorázová akce, po které sice s Omegou nikdo spolupracovat nezačal, ale akce událost se stala a můžu ji založit do archivu, což vytváří dojem, že se věci dějí i tam, kam se agenti Omegy zrovna nedívají.
Autorská citace #12
27.1.2020 14:36 - LokiB
sirien píše:
Kněze bude v USA "vyhledávat" málokdo


Ve 30. a 40. letech 20, století v menším městě bych s tebou nesouhlasil. Tam byl náboženský život ještě poměrně živý. Stejně jako měl rabín autoritu v židovské komunitě. Ale v settingu to může být dle libosti.

Armáda případně Národní garda dokáží být i rychlé, když k tomu někdo vysoko vydá povel (třeba guvernér). Čistě podle filmu, když začal zlobit Rambo v První krvi, tak tam Národní garda byla dost rychle :)
Ale pochopitelně málokomu se bude chtít nasazovat Národní gardu nebo armádu jen kvůli tomu, že někde umírají kuřata a choděj divní lidé.
Autorská citace #13
27.1.2020 14:43 - York
Jako záznam události pro Omegu to nepochybně fungovat bude. Přemýšlím ale nad tím, jak to bude technicky fungovat u stolu: Budeš tam mít třeba 5-6 hráčů a každej bude chtít dělat něco jinýho, řešit věci jinak a ideálně to před ostatníma tutlat.

Když mám v popisu postavy napsáno, že tu věc za žádnou cenu nechci pustit na veřejnost, tak určitě neřeknu novináři "poď s náma, novinář by se mohl hodit".
Autorská citace #14
27.1.2020 14:48 - sirien
Loki: špatně sem se vyjádřil. Kněze může vyhledat spousta lidí, ale ze strny církve spíš žádná pomoc nepřijde a kněz sám nejspíš věc předá dál (šerifovi, starostovi...) - sám pomoct spíš nepůjde (pokud to neni nějakej výjimečně akční jedinec) a žádnou organizaci co by podala pomocnou ruku za sebou nemá (again - pokud se příběh neodehrává v Salt Lake a nebavíme se o Mormonech, ale takovejch výjimek je na kontinentu možná pět)
Autorská citace #15
27.1.2020 14:52 - Jerson
sirien píše:
To je Tvoje settingová volba.
pokud má šerif podezření, že u něj dělá bordel něco z jinýho státu (nebo nedejbože ze zahraničí), něco co souvisí s armádou, něco co může bejt spojený se zásadní kriminalitou (mafie, sérioví vrazi) atp., tak FBI kontaktuje.


Však jo. FBI v té době měla nějakých 2000 lidí celkem, což je na celé USA hodně málo, a řešila americké nácky. Jeden agent FBI může být přítomen - víc si momentálně nemůžou dovolit. Ale hlavně pokud ten agent narazí na nějaký "paranormální" fenomén, který možná jsou a možná nejsou zločin, tak i kdyby mohl zavolat víc svých lidí, nijak mu to nepomůže - FBI nemá žádný odborníky na nenormální věci. Má lidi se zkušenostmi s chytáním organizovaných zločinců, ale žádného Muldera a Scullyovou, takže si bude muset poradit sám. Což mu - a také šerifovi - dá důvod nějakým způsobem spolupracovat s doktorem, vědátorem nebo pseudovědátorem (které možná nedokážou od sebe rozlišit). A ani jeden z nich nemá možnost někam zavolat a říct "Mám problém, co mám dělat? / přijeďte to vyřešit" - musí si s tím poradit sami, což je právě to co od hráčů chci.

Tedy - chci dát hráčům k dispozici i inzerát v místních novinách ve stylu "Pokud jste narazili na divnou věc a nevíte si s ní rady, pošlete telegram na tohle číslo" - a dát jim možnost napsat na telex Omegy, protože je šance, že jim přijde zpět odpověď od někoho na druhém konci linky - pokud si to nějaký hráč Omegy přečte.

Jinak aelé město někde v centrálních USA jsem vybral úmyslně proto, aby tam žádní organizovaní mafiáni nefungovali, i když nějaká místní parta tam klidně být může.

U kněze je předpoklad, že pokud někdo začne za oknem nebo v lese vídat svou mrtvou sestřičku, tak za ním zajde. A že když lidé začnou panikařit, tak má možnost s tím něco udělat a působit jako další vlivná osoba vedle šerifa, ať už ve spojení s ním, nebo proti němu.
Autorská citace #16
27.1.2020 14:58 - exi
Jersone, přijedeš s tím někdy do Prahy? A teď nemyslím cony, ale třeba jen tak pro zájemce někde víc v klidu v herně nebo podobně. Já jen, jak moc to tady mám pročítat :)
Autorská citace #17
27.1.2020 14:59 - Jerson
York píše:
Budeš tam mít třeba 5-6 hráčů a každej bude chtít dělat něco jinýho, řešit věci jinak a ideálně to před ostatníma tutlat.
Když mám v popisu postavy napsáno, že tu věc za žádnou cenu nechci pustit na veřejnost, tak určitě neřeknu novináři "poď s náma, novinář by se mohl hodit".

To jsem si už vyzkoušel a celkem to fungovalo i v šesti lidech. A navíc se na některých místech celkem přirozeně sejdou všichni a zjistí, že sem tam mají podobné cíle.

Takže novinář možná nepůjde v partě s šerifem, ale třeba se přidá k vědci. Nebo dojde na debatu, co je vhodné říct a o čem pomlčet. Nehledě na to, že novinář nefunguje on-line, musí se vrátit, článek napsat a dát ho do tisku - a tomu zase můžou různí lidé zabránit.

sirien píše:
žádnou organizaci co by podala pomocnou ruku za sebou nemá

To je hezky vystižená pointa celé téhle situace - chci, aby žádná z postav za sebou neměla žádnou organizaci nebo posily, které by mohla operativně zavolat a nechat je věc řešit. I kdybych po testování zjistil, že musím přidat nějaké umělé překážky jako zatarasené cesty, přetrhaná vedení, spadlé mosty, záplavy a podobné srandy.
Autorská citace #18
27.1.2020 15:03 - Jerson
exi píše:
přijedeš s tím někdy do Prahy? A teď nemyslím cony, ale třeba jen tak pro zájemce někde víc v klidu v herně nebo podobně. Já jen, jak moc to tady mám pročítat :)

Pokud bude zájem, tak ano - určitě počítám s tím, že se objevím nejen na conech, ale i na jiných otevřených hrách. A technicky by ani nemělo vadit, když to tady budeš číst a komentovat, klidně z pohledu postavy, kterou bys chtěl hrát. Mým cílem je udělat to tak univerzální, aby nikdo - ani GM - nedokázal dopředu říct, jak se věci budou vyvíjet. A samozřejmě počítám s tím, že některé postavy budou znalci sci-fi literatury a natvrdo řeknou "To může být Marťan jako od Burroughse", nebo že mu některá schámata příběhu budou připadat známá z filmu ("Teď určitě z kanálu vyleze něco, co jednoho z nás sežere...") S tím nemám problém:-)
Autorská citace #19
27.1.2020 15:10 - York
Jerson píše:
To je hezky vystižená pointa celé téhle situace - chci, aby žádná z postav za sebou neměla žádnou organizaci nebo posily, které by mohla operativně zavolat a nechat je věc řešit.


Jo, to určitě chce. Jako agent FBI bych totiž určitě jako první věc chtěl zavolat další agenty, celou oblast uzavřít a rozhodně tam nepouštět žádný novináře ani jiný pochybný existence ;-)

Imho to nemusíš řešit umělejma překážkama, stačí to hráčům napsat do úvodních informací k postavám: "FBI vyslala tebe a žádnej další agent na to k dispozici není, musíš to vyřešit sám nebo ve spolupráci s místními."
Autorská citace #20
27.1.2020 15:11 - exi
Jerson píše:
Pokud bude zájem, tak ano

Perfektní, tak jednoho bys měl.
Autorská citace #21
27.1.2020 15:12 - York
sirien píše:
sám pomoct spíš nepůjde (pokud to neni nějakej výjimečně akční jedinec)


Pokud to bude hráčská postava, tak to výjimečně akční jedinec nepochybně bude.
Autorská citace #22
27.1.2020 15:14 - Šaman
Sice to není můj srdcový setting, ale zní to rozhodně zajímavě. Jestli s tím nechceš přijet do Liberce :D tak bych do Prahy přijel, bude-li volný termín.
Autorská citace #23
27.1.2020 15:30 - Jerson
York píše:
Jo, to určitě chce. Jako agent FBI bych totiž určitě jako první věc chtěl zavolat další agenty, celou oblast uzavřít a rozhodně tam nepouštět žádný novináře ani jiný pochybný existence ;-)

Je mi jasné, že FBI se díky filmům a seriálům etablovala jako velká organizace schopná takového uzavření oblasti, ale zrovna nedávno dávali film Veřejní nepřátelé o tom jak FBI chytala Johna Dillingera, a tam nebyli schopni uzavřít ani únikové cesty z jednoho domu :-)
Na USA konci 30. let se mi líbí, že takové věci jako neprodyšné uzavření oblasti se zařizují strašně špatně, a ani federálové nemůžou jen tak vykázat nějakého novináře -zejména když je místní. :-)

exi píše:
Perfektní, tak jednoho bys měl.

Šaman píše:
Sice to není můj srdcový setting, ale zní to rozhodně zajímavě. Jestli s tím nechceš přijet do Liberce :D tak bych do Prahy přijel, bude-li volný termín.


Určitě se nějak domluvíme, jen se budete muset připomenout :-)

Nicméně když už jste potenciální hráči, můžete se zamyslet nad tím, jakou postavu byste si vybrali, případně přidali, jaké cíle by vám k ní seděly, případně jaké pravomoce a schopnosti byste očekávali. A jakou výbavu byste chtěli. Všechno si poznamenám.

Hodlám každou postavu připravit jako balík kartiček, ve kterých bude všechno potřebné, s možností si některé karty vyměnit případně doplnit, a nejlépe se mi dělají postavy na základě hráčských představ.

____

Ještě jsem zapomněl na jednu věc - letošní Gamecon má být ve stylu Cthulhu, takže tohle dobrodružství by určitě mělo pokrývat i možnosti z Cthulhu mýtu.
Autorská citace #24
27.1.2020 15:46 - Šaman
Jerson píše:
můžete se zamyslet nad tím, jakou postavu byste si vybrali

Trampa (v tom americkém - bezďák, nikoliv českém - zalesák - slova smyslu). Alkoholika, kterému nikdo nikdy nic nevěří a který s tím Slendermanem možná popil, možná se mu jen zdál v absinthovém deliriu. Ale rozhodně o něm mluvil první.
Pokud by se začaly ztrácet slepice a něco zabíjelo psy, asi by byl prvni podezřelý a historkám o divném chlápkovi s rudýma očima by nikdo nevěřil. Možná se pak ztratí i nějaké dítě a obyvatelé začnou tlačit na šerifa a hrozí lynč. Ovšem pokud to bude pokračovat i poté, co ho šerif usadí do chládku, stane se z hlavního podezřelého jediný svědek. Bohužel :D

Vztahy:
- s šerifem: vyhrocené
- s knězem: chladné
- s učitelkou: říká jí dcerko a má oplzlé narážky
- s novinářem: za flašku si vymyslí jakoukoliv historku
- s paranormálním výzkumníkem: za flašku si vymyslí jakoukoliv historku :D

Jenomže to vypadá, že je jediný, kdo to možná opravdu viděl.
Autorská citace #25
27.1.2020 15:53 - exi
Jerson píše:
Nicméně když už jste potenciální hráči, můžete se zamyslet nad tím, jakou postavu byste si vybrali,

Zástupce šerifa v zapadákově, který se okolnostmi a ne vlastním přičiněním stal šéfem policie ve městě (šerifa si mohlo odnýst něco v lese, ehm ehm) a teď se to na něj ze všech stran valí (obyvatelé města, novináři, FBI). Na první pohled trochu naivní blbeček, ale zná se se všema z města (hodně zkušeností má zejména s Šamanových vagabundem a za krádeže slepic samozřejmě zprvu může on), je s nimi až na výjimky zadobře a má ten pověstný "selský rozum". Vyzná se v okolí (jako malý hodně lovil s tátou v místních lesích). Má mladou rodinu (čtyřleté dítě, manželka chce co nejdřív druhý). Primární motivace je vrátit město do starých kolejí a zbavit se lidí otravujících zvenčí (ať už jsou to bezpečnostní složky nebo novináři).

EDIT: Lehké doplnění, nic zásadního.
Autorská citace #26
27.1.2020 16:02 - Jerson
Zrovna trampa jsem chtěl vyhodit, protože jsem nedokázal přijít na to, jaké by měl mít cíle a s kým by mohl mít alespoň část společné agendy, ale to že by mohl být první kontakt a první svědek mě nenapadlo, jak jsem pořád uvažoval, že do téhle role obsadím NPC. Takže dobrý nápad-

Jaké bys mu dal cíle? Protože cíl dostat se z průseru / přežít se mi opakovaně neosvědčil. Taková postava má neustále tendence zdrhat pryč od problémů a držet ji někde bývá vyčerpávající, protože spíše než řešením potíží bývá sama zdrojem.
Autorská citace #27
27.1.2020 16:08 - Šaman
Jerson píše:
Jaké bys mu dal cíle? Protože cíl dostat se z průseru / přežít se mi opakovaně neosvědčil. Taková postava má neustále tendence zdrhat pryč od problémů a držet ji někde bývá vyčerpávající, protože spíše než řešením potíží bývá sama zdrojem.

Tak pokud bych ho hrál já, byla by to postava na jedno dobrodružství. Takže očistit se (aspoň z těch horších podezření) je poměrně jasný cíl. A že by se z toho vagabunda stal agent Omegy, to neočekávám. A myslím, že na jednorázovku by to stačit mohlo. Protože jestli jim toho Slendermana nepomohu najít, asi skončím na křesle.
Autorská citace #28
27.1.2020 16:11 - LokiB
Kněze - zvyklý na velkou kongregaci, v mládí býval dost divký, po nešťastné události v rodině (+bratr) se dal na duchovní dráhu, přirozeností a pílí se dostal v organizaci celkem daleko. bývalý episkopální vikář, uklizen do maloměsta před několika lety po té, co horlivě nesouhlasil s rozhodnutím biskupa v jedné situaci, kde se tutlalo "něco zvláštního". nejdřív měl hodně energie a chtěl "věci měnit", ale malé ospalé město moc nereagovalo, což stálo hodně energie a zklamání. Dneska je to spíše "dobrý soused", kterému tu lidé říkají "padre", důvěřují mu, dokáže poradit a pomoci v některých situacích, na které místní vidlákovstvo nemusí mentálně stačit. o nedělních mších mívá spíše krotká a ospalá kázání. Ale když k něčemu dojde, třeba se někde starší "oheň v srdci" zase zapálí a on vzkypí energií a akčností. Ne snad, že by po sutanou nosil upilovanou brokovnici, ale ...
Autorská citace #29
27.1.2020 19:36 - Jerson
Šaman píše:
Takže očistit se (aspoň z těch horších podezření) je poměrně jasný cíl.

Hm, to už ale vyžaduje jen určité spektrum zápletek, u kterých by bylo možno obvinit nějakého podobného pobudu.
Pro tenhle typ postavy jsem měl napad na motivaci zapojit se do řešení proto, že se nemůže pohybovat po okolí, protože je to nebezpečné. Postava bez motivace řešit záhadu pro tohle dobrodružství není moc vhodná.
Autorská citace #30
27.1.2020 20:40 - Aegnor
A tak může být prostě zvědavej. Jakože fakt zvědavej.

Nebo ho ta záhada může nějakým způsobem přitahovat.
Autorská citace #31
27.1.2020 21:01 - LokiB
Kněz by měl motivaci si jednak sám pro sebe přesvědčit, že "něco divného" opravdu existuje, případně, co to vlastně je, druhak by to mohl i trochu vidět jako příležitost "obhájit se" a třeba vyhodit ze sedla někoho, kdo zapříčinil, že skončil tady a tedy očistit se a třeba by se i otevřely dveře pro návrat.
Autorská citace #32
28.1.2020 06:41 - Ugy
Ještě k pobudovi. Je to už trochu zásah do postavy, ale co kdyby na to měl nějakej "čuch" nebo tak něco, že on by nadpřiroozeno prostě přitahoval jakožto následek nějakýho experimentu na něm/vrozený vlastnosti/ čehokoliv jinýho (nehodící se škrtněte). Takže motivaci přidat se k omeze časem by byla že to chce ovládnout/zbavit se toho etc a pro omegu by mohl bejt zajímavej.
Autorská citace #33
28.1.2020 09:01 - Šaman
Pobuda jak jsem ho popsal by samozřejmě nebyla univerzálni postava zaměnitelná za jinou ze seznamu. Ale předpokládám, že ten příběh má být trochu osobní a že zápletka by se přizpůsobila postavám (takže v tomhle případě něco nebezpečného a maličko hororového - pokud by se ve vesnici začaly rodit zelené děti se sklony používat Sílu, jeho zápletka nebude fungovat, ale najednou bude mít smysl třeba porodní bába vs. pověrčivé davy).
Jinak by byl tenhle koncept nehratelný a vzal bych si náhodnou jinou postavu. Ovšem, pokud je hlavni zájem postavy řešit záhady, tak pokud by to začalo byt příliš nebezpečné, je větší šance že postava ucukne. Takový učitel má možna doma rodinu a ta má přednost před prohledáváním lesa pokud mu už dva společníky sežralo něco slizkého.
Autorská citace #34
28.1.2020 10:41 - Jerson
Asi takto - pokud má tohle dobrodružství sloužit jako seznámení úplně nových hráčů s Omegou, tak potřebuju, aby v něm bylo alespoň pět postav, které budou fungovat díky vnitřní dynamice. To znamená, že budou mít důvod tu situaci řešit vyplývající z povinnosti, přístupu nebo zaměření postavy. Tedy nesmí to být člověk, za kterým přijde jiná hráčská postava nebo NPC, řekne mu o těchto událostech, a dotyčný nad tím mávne rukou, že to není jeho starost, že ho to nezajímá.

To nijak nevylučuje "doplňkové" postavy, které si budou moct vybrat aktivní hráči a dodat jim vnitřní motivace, ale chci vyloučit možnost, že tohle dobrodružství vezme do ruky GM nováček, sežene pět hráčů, tři z nich si vyberou postavy bez této vnitřní motivace a celá hra se povleče kvůli tomu, že GM bude ty tři další hráče nakopávat a nutit k nějaké činnosti.

Následující myšlenku prosím zkuste bát jako hlavní, ale taky ji klidně rozeberte na atomy, protože musí fungovat.
Základ je postaven na šerifovi, případně jeho zástupci - to je prakticky nezbytná osoba, kterou nechci nechat jako NPC. Druhý k němu je agent FBI, který má na jednu stranu podobnou motivaci, ale jejich pravomoci se budou křížit. Ani tahle postava by neměla mít možnost vycouvat případ neřešit bez ohledu na to, o jaký typů půjde.
Třetí je novinář, jehož motivace je víc vnitřní, ale může mít nad sebou redaktora, který mu řekne "zjistit o tom co nejvíc, lidi to chtějí vědět."
Čtvrtý je paranormální vyšetřovatel - trochu se překrývá s novinářem, ale podobně jako u šerifa a agenta FBi by to mělo být o tom, že jeden je místní s lepšími znalostmi místa a kontakty v místě, druhý má větší rozhled, detailnější schopnosti a/nebo větší pravomoci.
Pátý je doktor. Ten asi nebude fungovat u každé zápletky od začátku stejně silně, a jeho motivace pomáhat lidem může nastoupit až později, když se případ začne komplikovat.
Šestý je kněz, zase do dvojice k doktorovi. Podobná motivace, odlišný přístup.

U těchto postav by mělo dobrodružství fungovat ve čtyřech až šesti lidech pokaždé - ať se hráči vezmou všechny postavy, nebo některé z nich vynechají (s otazníkem u šerifa), pořád se do případu musí zapojit a měla by mezi nimi vznikat vnitřní dynamika, tedy spory o přístup, postup, kompetence, řešení, informování. (Ne že by to musely být zásadní spory, spíše aby tam byl k nim potenciál.) A taky umožňují zapojit až tři holky (doktorka, novinářka, výzkumnice), pokud by se takový počet vyskytl. Ideální by bylo mít všechny role genderově neutrální, ale tady by to asi vyžadovalo už víc ohýbání - i když ne že by to nešlo.

Pokud by některá z těchto hlavních postav vypadla, NPC můžou pořád otravovat ostatní, aby s tím něco dělali. Šerifa by asi šlo vyřešit tak, že pokud nebude hráčskou postavou, tak jako NPC bude nemocný, v hlavním městě, zmizel, zrovna zemřel, atd.

Ostatní navržené postavy, tedy vědec, učitel, zvěrolékař, tramp, ale třeba i starosta, předák horníků a podobně, by byly "povolené" pouze v pro určitý typ zápletek a podmíněné tím, že jim hráč dodá vnitřní motivaci řešit případ. Takže žádné Moje učitelka se bojí o svou rodinu i o sebe, tak nic řešit nebude. Když učitelka, tak ta aktivní, která se stará o blaho města. Když tramp, tak ne takový, který chce mít klid od problémů, ale který si chce vylepšit pověst a tak se zapojí do řešení, i když se to jiným postavám hráčů nebude líbit.

Ještě bych dodal, že dalším požadavkem je, aby šlo o postavy, které jsou nutně místní (šerif, kněz), postavy, které jsou nutně cizí (agent FBI), a pár postav variabilních, ať snadno (paranormální vyšetřovatel, novinář) nebo hodně ztuha (doktor).

Naopak není nutné, aby hlavní postavy pokrývaly většinu hráčských preferencí. Pokud to bude hrát zkušený GM a dá spolu s hráči dohromady motivaci (nebo bude věřit, že to ukočíruje bez ní), může přidat jakoukoliv jinou postavu. Sám uvidím, jaké požadavky budou hráči mít.

Takže moje otázka je, zda vám těch šest základních postav připadá dostatečně zainteresovaných z jejich podstaty, a pokud ne, tak jak by to šlo vylepšit, případně vyměnit za jiné, podobně univerzální, které lze vložit prakticky kamkoliv po USA, aniž by to působilo hodně divně, pokud by se stejné schéma vyskytlo vícekrát.
Autorská citace #35
28.1.2020 11:53 - LokiB
Když už budeš takto forcovat, jaké postavy je třeba ve skupině mít, myslím, že by bylo fér, aby k nim už před hrou byl stanoven výčet informací, záznamí, podkladů a záchytných bodů, které ty (resp. vedoucí hry) těm lidem dá

Ten šerif dostane info o své kanceláři a jejím vybavení a možnostech + nějaké info o lidech ve městě

Kněz dostane svůj kostelík, faru + nějaké info o lidech ve městě (ale klidně jiné než šerif)

a tak dále.

To je podle mě princip hry s předem určeným setem postav, že jim můžeš připravit i potřebné informace, kterých se začínající hráči chytnou, o které se budou moci opřít.
Autorská citace #36
28.1.2020 12:00 - Jerson
Ano, to jsem měl také v úmyslu, aby se v tom hráči neplácali. Hned ve druhé fázi, kdy by bylo jasné, jaké postavy jsou základní.
Autorská citace #37
28.1.2020 12:57 - LokiB
Kdyby to bylo městečko s nějakou školou, tak by jedna z postav mohla být žák ... třeba sportovní nebo naopak intelektuální.
Mohou mít různé důvody a přístupy k řešení situací, ale mít je za "zainteresované" imho není problém.
Asi by bylo lepší, kdyby tam někde blízko byla třeba lokální univerzita, protože asi nechceš mít ve hře postavy 16-18 let :)
Autorská citace #38
28.1.2020 15:53 - Jerson
Postavy pod 18 let mi až tak nevadí. Když se podíváš na film TO, tak výkonná buňka (Omegy) může vzniknout i z mladších dětí.
Autorská citace #39
28.1.2020 16:21 - krytah
Možná by šel přidat farmář.
Zrovna na jeho pozemku se našla těla zvířat / jemu se ztratilo dítě / na jeho pozemku se objevily stopy / ztratily se mu součástky z traktoru atd. / jeho rodina je nakažená.
Je mu celkem jedno co to je za věc, ale chce zpátky dítě / součástky nebo pomstít se za mrtvá zvířata / nakažení rodiny nebo se zbavit slizu / pravidelných těl zvířat / nákazy. Obecně přímočařejší přístup a nemá potřebu nic moc utajovat.
Autorská citace #40
5.2.2020 20:14 - Quentin
Jerson píše:
malá holka s vlasy přes obličej
vyzáblá postava vyšší než člověk
nezřetelný obrys, rudě zářící oči
lidská postava tvořená jinou formou - rostliny, proplétající se hadi, pouze oblečení
... doplnit další množnosti, alespoň pět

Zkusím pokračovat, když chce Jerson dalších pět možností


- Anachronický duch (viktoriánská šlechtična, indiánský šaman, 21st century business man…)
- Sotva zřetelná nehmotná bytost.
- Šestinohé monstrum, které absorbuje elektrickou energii. Při pohybu září.
- Náměsíční lidé pod cizí kontrolou.
- Nemrtvý.
- Mechanický člověk.
- Napůl zvíře, napůl člověk (think yetti or werewolf).
- Něco mikrospopického v lidských rozměrech, třeba želvuška velká jako osel.
- Člověk s nestabilní formou (think The Thing), cokoli chce udělat, jeho tělo se automaticky přizpůsobí (chce šplhat, narostou mu přísavky; potřebuje pobrat víc věcí, narostou mu chapadla; pohádá se se ženou, plivne ji kyselinu do tváře)
- Elemental, třeba duch ohně, žáru a hněvu
- Rozpadající se člověk (setkal se s nečím neuvěřitelným)
Autorská citace #41
5.2.2020 20:31 - LokiB
Skutečný člověk z budoucnosti
Autorská citace #42
5.2.2020 21:12 - sirien
Neskutečný člověk z budocunosti
Skutečný člověk z neskutečné budoucnosti
Autorská citace #43
5.2.2020 21:12 - Quentin
jerson píše:
Nelidské chování opět výběr z možností:
trhavé pohyby, nepřirozené držení těla
nelidské zvuky, buď zvířecí, nebo zcela jiné
naprosto bez pohybu, ale jakmile se ocitne mimo pohled, zmizí (a může se objevit jinde)
Plazivý "hadovitý" pohyb, buď celého těla, nebo ve vzpřímené poloze
Končetiny ohýbané v neanatomických úhlech
Šplhání po stromech, protahování úzkými škvírami
Více končetin / úponků
... (další nápady)

- Telepatická komunikace skrze myšlenkové obrazy ukradené jiným
- Telekinetické schopnosti
- Bytost vidí jen někdo (děti, vrazi, spící…)
- S bytostí dokáže interagovat jen někdo (děti, vrazi, spící…)
- Bytost se může přesouvat v čase dopředu i dozadu
- Má specifickou stravu (magnety, kov, oči, mozky, radio signal, vzpomínky…)
- Dokáže se rozpadnout a zase složit (rozpadne se v hejno krys, mlhu, kamenní, kobylky…)
- Dokáže vlézt do někoho a nosit jeho tělo i charakter jako masku (třeba s pomýleným úmyslem pomoct)
Autorská citace #44
5.2.2020 21:23 - LokiB
sirien: jak jednou začneš trollit, neumíš přestat, viď :P

ten důvod pro přídavné jméno "skutečný" byl ten, že předtím zaznělo: Anachronický duch ... kdežto toto je Anachronický ... skutečný ... člověk :)
No nic

Ale Quentin jede, nebudu ho rušit
Autorská citace #45
5.2.2020 21:39 - sirien
LokiB: actually... ty návrhy sou myšlené vážně :)

Člověk z neskutečné budoucnosti je archetyp vázaný k paralelním světům - člověk z budoucnosti, která by neměla nastat (ve smyslu "nedává smysl, aby nastala", nikoliv ve výhružném smyslu "to se nesmí stát!"), popř. je krajně nepravděpodobná, nebo obsahuje prvky, které nedávají smysl (např. jiné fyzikální zákony - svět, který by nastal, kdyby Jersonovi hráči v závěru kampaně s šediváky nadefinovali nové parametry reality jinak, než jak to skutečně udělali...) nebo která je vázaná k odlišné minulosti (fakticky se dotyčný ze svého pohledu propadl do alternativní historie, popř. do historie paralelního světa).

Neskutečný člověk z budoucnosti je trochu abstraktnější idea. Budoucnost, která reálně existuje (snadno existovat může), ale on do ní nepatří - člověk, co nikdy neopustil současnost a přesto má vzpomínky na budoucnost, jakoby v ní žil, například (vzpomínky na budoucí životy? Proč se mi teď vybavil ten legendární díl Xeny ze současnosti :D ) Nebo umělý člověk z budoucnosti.
Autorská citace #46
5.2.2020 22:09 - Quentin
Píše:
A teď to co ten tvor způsobuje, proč ho vlastně bude někdo řešit:
lidé nachází roztrhaná/znetvořená domácí zvířata
ztrácí se lidé - osamělí / podivní / děti
bytost vidí stále víc lidí i mezi domy, v noci se obyvatelé bojí vycházet
objevují se stopy - otisky končetin / sliz / rozpouštějící se kovové vločky
ztrácí se elektrické a elektrotechnické věci a součástky
nemoc šířící se mezi obyvatelstvem - černání kůže / kašel / ztráta koncentrace / roztržitost / krvácení
tvor vypadá jako někdo blízký (kdo zemřel), různí lidé v něm můžou vidět různé osoby (nikoliv najednou)
... (tady mi došly nápady)


- Přináší hromadu turistického ruchu, novináři, konspirační teoretici etc. Případně zastiňuje nějaký místní event, festival, volby etc.
- Přináší nevhodnou pozornost. Na místě působení je ilegální palírna, někdo tam chce koupit/prodat pozemky etc.
- Objevují se mystická těhotenství.
- Lidé ztrácí čas, mají okna, ve kterých si nepamatují, co dělali.
- Bytost něco staví - kosmickou loď, znamení v polích, frankensteinovo monstrum etc.
- Ve městě se objevují lidé zmizelí v jiných částech státu.
- Způsobuje změny v ekosystému. Přemnožení, změnu nebo vyhynutí některého druhu flory či fauny. Zamezuje pěstování plodin, případně mění plodiny etc.
- Pomalu vytváří alternativní realitu, která se více a více prolíná s tou skutečnou.
- Nechává za sebou místa s fyzikálními anomáliemi, obrácenou gravitací, posunutým tokem času etc.
- Množí se a cokoli dělá se děje častěji a na více místech.
- Získal si pozornost místního vědce, který se ji za každou cenu snaží udržet v tajnosti.
- Ozývá se v radio-komunikačních přenosech.
- Způsobuje mutace v lidech nebo zvířatech.
- Ovlivňuje “osud.” Obyvatelé mají nadpřirozené štěstí nebo smůlu. Dochází k extrémně nepravděpodobným situacím jako narození šesterčat, výhry v loteriích etc.
- Léčí nemoci. Lidem mizí nádory, hojí se klouby, čistí cévy, dorůstají ztracené končetiny etc.
- Pomáhá duchům posedávat své potomky, aby si ze záhrobí mohli vyřešit dluhy, pomsty či výčitky.
- Nechává za sebou brány do jiných dimenzí. Např. louže její krve mohou fungovat jako portály.
Autorská citace #47
6.2.2020 13:43 - Jerson
Přemýšlím, že možnosti rozdělím na ty vhodné pro Omegu, na to co by se mohlo stát, a na čistou sci-fi, aby se v tom případný uživatel lépe vyznal.
Quentine, moc děkuju, musím se tím ve volné chvíli probrat a pak napíšu.
Autorská citace #48
7.2.2020 14:29 - Jerson
Autorská citace #49
6.4.2020 12:58 - Jerson
Dělám si poznámku ke Stranger Things.
Autorská citace #50
6.4.2020 13:27 - Šaman
(něco pro zasmání)
Tak jestli tam plánuješ Enty… Víš, že už našli Entky?
Autorská citace #51
6.4.2020 13:32 - Jerson
No, přiznám se, že z těchto úhlů nepoznám od sebe Enty a Entky. Zejména na prvním obrázku mi ten vpravo přijde jako jasný ent.

Nicméně ten můj původní obrázek byl spíše pro vzor tvarů, které můžou být děsivé v noci, když se náhodně ocitnou ve světle baterky, aby se ukázalo, že šlo o falešný strach - dokud se nezačnou pohybovat.
Autorská citace #52
6.4.2020 13:47 - Šaman
Chápu. V lese žadní démoni nejsou.
Autorská citace #53
6.4.2020 14:50 - Jerson
Chápeš zcela správně. Ostatně nemusí jít vždy jen o stromy, ale třeba i o to, co je na nich.





Jsou věci, proti kterým nepomůže ani bejsbolka, ani samopal, a které bych v noci opravdu potkat nechtěl.
Autorská citace #54
6.4.2020 15:38 - Šaman
"Pavouci. Proč to musí být zrovna pavouci?"
- Ron Weasley
Autorská citace #55
20.8.2020 15:39 - Jerson
Protože jsem se po mnoha letech hraní RPG pustil do přípravy dobrodružství a chci vytvořit i předpřipravené postavy pro hráče, hodil by se mi názor lidí, kteří takové postavy vytváří a hlavně kteří podle nich pak hrajou.

Mým cílem je udělat několik "archetypů", které hráči vezmou jako základ a upraví si je ke svému obrazu. Počítám, že může jít o zkušené hráče i úplné nováčky, takže jde o typ a množství informací, které jim o postavě musím poskytnout, aby ji nějak dokázali uchopit a hrát, přičemž během hry si postavu ještě můžou doladit, doplnit chybějící aspekty, vyřadit nepotřebné nebo změnit nevyhovující, atd.

Snažím se, aby každá postava měla "zadrátovanou" motivaci zapojit se do případu, ale zároveň aby měli hráči dost velkou volnost, jakým způsobem to udělají a o co jim půjde. Včetně toho, že můžou mít své postranní úmysly a osobní cíle, které jsou v protikladu s cíli dalších hráčských postav.

Mám tu dvě postavy, šerifa a doktora. Rád bych věděl, zda si podle jejich zápisu (který bude doplněn vysvětlením pravidel a všeobecného nastavení settingu) dokážete takovou postavu představit a začít ji hrát, co v jejich popisu postrádáte, případně co je zbytečné.

Šerif
- místní
- muž / (žena)

Zástupce práva a pořádku, na jehož stole přistálo už několik zpráv, které už nemůže jen tak smést do koše. Starosta a městská rada požaduje vyšetření celé události, a toto je jeho povinnost, ať se mu líbí, nebo ne. Šerif má k ruce svého zástupce a telefonistku / zapisovatelku. Úřadovnu má v kanceláři šerifa. Jde o volenou funkci se čtyřletým funkčním obdobím, kdy pro volbu šerifa hlasují všichni oprávnění obyvatelé města, takže šerif má důvěru části obyvatel města. Ze své činnosti se odpovídá starostovi města, ale odvolat ho může pouze městská rada (tvořená pěti členy). Šerif má právo zadržet podezřelou osobu a umístit ji do cely na 24 hodin. Do té doby musí získat zatykač vydaný soudcem, nebo ji propusit. Má právo vynutit si poslušnost svých příkazů silou a je povinen zasáhnout proti člověku, který ohrožuje majetek, zdraví nebo dokonce život jiných lidí, včetně použití zbraní. Použití síly by mělo být přiměřené, ale pokud ji nepoužije proti významnému členovi města, nebude postihován ani za použití nepřiměřeného násilí. Kde není žalobce, není ani soudce.

Aspekty šerifa
Šerif
Zástupce práva
Vyšetřování
Rozhodnost
Fyzické zadržení
Střelba
Drsný přístup
Policejní autorita
Šerifská hvězda
Policejní auto
Revolver
Brokovnice

Cíle a postupy šerifa
udržet pořádek
prosadit místní právo
ochránit obyvatele
uklidnit paniku
informovat veřejnost jen o nezbytném
utajit, co je třeba
zadržet a vsadit do cely
vše nelidské zabít a zničit
vyřešit
uzavřít

Varianty šerifa
Z nějakého důvodu (nemoc, zranění, operace, smrt) není dostupný šerif, takže se vyšetřování musí ujmout jeho zástupce. Toho si vybral šerif, takže může mít specifické vlastnosti včetně těch, které by u většiny obyvatel města neprošly. Je možné mít i šerifku, i když by mělo jít o skutečně silnou osobnost. Zástupkyně šerifa (v případě jeho indispozice) je volnější varianta.

Doktor
- místní
- muž / žena
Jeden ze dvou až tří lékařů místní nemocnice. V poslední době mu pacienti mezi řečí povídají o podivných událostech, některým musel předepsat léky na uklidnění, případně při vyšetření zjistil příznaky neobvyklých nemocí či postižení. Bude přivolán k mrtvým osobám, aby provedl ohledání těla, může být požádán o provedení pitvy (specializovaného patologa Lincoln nemá). Pokud se vyskytne nějaké onemocnění nebo nákaza ve větším měřítku, jeho povinností je zabránit šíření. Je odpovědný svému zaměstnavateli, v tomto případě městské radě. Má V nemocnici se nachází operační sál (sloužící zároveň jako porodní a případě nutnosti i pitevní), několik pokojů pro pacienty a izolace - oddělený pokoj. Pacienta, který by mohl ohrozit zdraví ostatních obyvatel může držet v izolaci i proti jeho vůli. Může také provádět experimenty, aby našel nejlepší způsob léčby. Pacienty by měl informovat o tom, že podstoupí experimentální léčbu, a měla by být vedena v jeho zájmu. Někdy ale zájem společnosti může převážit nad zájmem jednotlivce.

Aspekty doktora
Lékařské vzdělání
Lékařská autorita
Vyšetření
Ošetření
Všímavost k detailům
Základní operace
Zručnost
Znalost nemocí
Znalost léků a drog
Duševní odolnost

Cíle a postupy doktora
ochránit obyvatele
zabránit nákaze
léčit
uklidnit
zjistit příčinu
zkoumat
provádět pokusy
vyšetřit
nezabíjet
zveřejnit výzkum
dále sledovat

Varianty doktora
Může jít o mladého lékaře či lékařku, který nemá důvěru staršího doktora, a který se na vlastní pěst pustí do zkoumání nemoci, kterou jeho nadřízený považuje za pouhé simulantství, přeludy nebo ji jinak bagatelizuje.
Autorská citace #56
21.8.2020 08:55 - Tarfill
Co se týče popisů rolí, cílů a postupů, tak za mě dobrý, dokázal bych si jen podle těchto popisů dostatečně představit, jak toho šerifa nebo doktora zahrát. Samozřejmě, velmi důležité jsou pro mě i doplňující informace o celkovém prostředí, ale takhle by mi to stačilo, kdyby na to přišlo...

Mám jen docela problém s aspekty u šerifa. Sice jsem už Omegu hrál, ale jak tyhle aspekty zapracovat přímo při hře, moc netuším...
Co si mám vybavit pod aspektem šerif?
Ano, můžu si zde vybavit, že jsem zástupce práva a policejní autorita, ale to už jsou samostatné aspekty. Jak si představuješ tohle víc využít?

Co si mám vybavit pod aspektem střelba když mám v zápětí aspekt revolver a brokovnice? Nechápu.

Musí mít šerif aspekt drsný přístup? Je to důležité pro příběh samotný? Co třeba kdybych si chtěl zvolit aspekt např. pohodář nebo "zenový" přístup?
;-)
Autorská citace #57
21.8.2020 09:06 - Necromancer
Šaman píše:
"Pavouci. Proč to musí být zrovna pavouci?"
- Ron Weasley


To je roztomilý, kdes k tomu přišel?
Autorská citace #58
21.8.2020 09:24 - Jerson
Aspekt "šerif" je zrovna hodně univerzální - můžeš ho použít při kladení otázek podezřelým, při rozkazování kolemjdoucím čumilům, při prosazování autority, prostě všude, kde by to mohlo mít význam. Podobně je na tom i aspekt/výbava šerifská hvězda.
"Vidíš tuhle hvězdu? Ta říká, že když mi okamžitě nevyklopíš, co o tom víš, půjdeš bručet na hodně dlouho."
Zástupce práva a Policejní autorita jsou dva různé aspekty, přičemž každý funguje trochu jinak, ten první je o tom, že si vynucuješ dodržování zákonů, ten druhý je spíše o tom, že to co ty řekneš, je momentálně zákon. Postava nemusí mít oba najednou.
To samé s "drsným přístupem" - je to možná vartianta šerifa, který se hodí do takového místa a času, ale klidně můžeš mít jiný přístup.

Aspekt "střelba" je prostě použitelný, kdykoliv střílíš. Revolver a Brokovnice je pak konkrétní výbava (což je v Omeze taky aspekt, jen s trochu limitujícím použitím).

Nicméně vidím, že bych je měl asi víc vysvětlit a možná rozepsat, že to jsou možnosti spíše než pevný seznam. Každopádně díky za názor.
Autorská citace #59
21.8.2020 10:52 - Gurney
Nejsem si jistý, jak u tebe aspekty vlastně fungují, ale přijdou mi silně redundantní. Obzvlášť z toho šerifa (v Americe 30. let) jasně vyplývá, že má šerifskou hvězdu, je zástupcem práva a požívá nějakou policejní autoritu, jeho povoláním je z velké části vyšetřování a někdy fyzické zadržení, a umí střílet. Že má k výkonu svého úřadu k dispozici auto, revolver a brokovnici taky není žádné překvapení. Nešlo by všechno tohle schovat pod vícenásobně použitelný aspekt Šerif? Zvlášť když stejně věnuješ celý následující odstavec popisu role a pravomocí šerifa? Naopak možná poněkud omezující, že hráči přímo diktuješ povahové vlastnosti jako rozhodnost nebo že má drsný přístup.

Doktor imho trpí podobným problémem (Lékařské vzdělání, Lékařská autorita, Vyšetření, Ošetření, Základní operace, Znalost nemocí a Znalost léků a drog, to všechno se dá asi od doktora očekávat). Zbytek bys tam dostal, kdybys ten aspekt rozšířil na něco jako "zkušený doktor".

EDIT: rozepsáno od včerejška... takže ty aspekty jsou "vyber si (počet) ze seznamu?"
Autorská citace #60
21.8.2020 11:33 - Jerson
Ano, aspekty jsou určené k výběru tak, aby si hráč vzal některé, nicméně bych mu nerad bránil, aby si vzal téměř všechny, takže jsou úmyslně dělané tak, aby se daly použít v podobných situacích, ale přitom nebyly stejné. A spíše odlišují přístup, který postava používá - zda je to drsný zástupce práva, nebo prostě šerif, který spoléhá hlavně na autoritu kvůli hvězdě na košili.

Na aspektech bych se ale nechtěl zaseknout - hodlám sledovat, jaké aspekty si hráči pro jednotlivé postavy vybírají a jak se jim daří je uplatňovat, takže seznamy u jednotlivých postav budu postupně aktualizovat podle zkušeností ze hry.

Šlo mi spíše o další informace, ať napsané (a možná zbytečné), nebo naopak chybějící a důležité.

Mám třeba vypisovat, jaké pravomoci má doktor ze své funkce? Mám nějak víc popisovat vztahy mezi postavami (opět více verzí) a hlavně vztahy k důležitým NPC ve městě? Je užitečné vědět, komu postavy podléhají a komu jsou odpovědné? Mám psát přímo k postavám, že třeba šerif může překračovat své pravomoci a držet někoho pod zámkem déle, nebo že doktor může dělat neschválené pokusy na lidech, a pokud na to bude mít žaludek, tak i někoho-něco zaživa pitvat? Jsou "přístupy a cíle" pochopitelné a návodné v takto stručném podání, nebo by stálo za to je rozepsat, či naopak by to bylo moc zbytečného textu?
Autorská citace #61
21.8.2020 11:43 - Gurney
A proč by si nevzal všechny, když tam nemáš žádný pevný limit?

K tomu zbytku - to dost záleží na tom dobrodružství. Jestli budou honit potvoru po okolních lesích, pak to asi má smysl řešit, až kdyby na to došlo. Jestli budou vyšetřovat parazity, co se snaží ovládnout městečko, pak můžou být pravomoci šerifa dost důležité.
Autorská citace #62
21.8.2020 11:50 - Jerson
Protože čím víc aspektů máš, tím náročnější je osobní cíl postavy, v poměru 1:1 s určitým minimem. Takže postava s málo aspekty má jednodušší cíl jež postava s mnoha aspekty.

Zápletka by do budoucna měla být univerzální, tedy jak nahánění potvory v lese, tak hledání a řešení parazitů, ale třeba i odhalování kultu, případně i zcela nemystické zápletky jako řešení banditů, mafiánů, uprchlíků a tak, pro případ, že by někomu nevyhovovaly paranormální zápletky. Ale k tomu se dopracuju až časem.
Autorská citace #63
24.8.2020 14:58 - Jerson
Agenti Omegy, kteří už byli alespoň na jedné misi, se můžou tuto sobotu zapojit do hry na dálku.
Skupina civilů (nových postav) dostane inzerát s možností napsat na Telex Omegy, položit otázku. Bylo by zajímavé, kdyby na ni mohli zareagovat agenti Omegy podle svých možností a buď vyhledat informace v archivu, nebo odpovědět podle svých znalostí. Možnost má každý, kdo má přístup na Telex.
Autorská citace #64
24.8.2020 15:00 - Jerson
A něco k připravovanému dobrodružství. Dělám seznam zvěstí, které můžou postavy zaslechnout, podle toho zda jsou z města, nebo cizinci. Uvítám komentáře, připomínky i návrhy.

==== Zaslechnuté zvěsti ====
Postava odmítající záhadné věci dostane tři zvěsti. U dvou se zadarmo může zeptat na podrobnosti.
Nerozhodná postava dostane pět zvěstí, u jedné se zadarmo může zeptat na podrobnosti.
Postava věřící na záhadné věci slyšela sedm zvěstí.

=== Místní ===
* Něco běhá po nocích v kukuřici.
* Je to něco ve vodě.
* Stromy u řeky jsou obalené pavučinami.
* V kostele se schází kultisté a něco vyvolávají.
* V nemocnici doktoři zkouší novou drogu na lidech.
* Pár čerstvých hrobů bylo rozhrabaných. Zevnitř.
* Když spustí (elektrickou) věž, z rádia se ozývají hlavy, i když je vypnuté.
* Jednoho chlapa to zasypalo po odstřelu v lomu.
* To je z toho šutru, co sem před časem spadnul.
* Pes každou noc štěká na něco mezi stromy, i když tam nic není.
* Na stanici umřel jeden zadržený, ale utajili to.
* V márnici našli ráno otevřené boxy.
* Kámoš říkal, že ho něco pokousalo, nějaký brouk.
* Jeden kluk přinesl do školy knížku o dracích v podzemí.
* Občas přijdou divný cizinci a vyptávají se na věci, které se tu dějou.
* Zvířecí mrtvola, úplně vyžraná zevnitř. Ráno tam už nebyla.
* Někdo spláchne do kanálu všechno, i zvířata.
* Než pustím vodu, slyším jak trubky mluví.
* Zkouší na tom poli nějaký nový osivo, ozářený.
* Vypadal, jako když spí, ale jako by s ním přitom něco hýbalo.
* Říká se, že odjel, ale přitom si nevzal ani kufr.
* V noci se nad loukami vznáší světla. Tím směrem je letiště.

=== Cizinci ===
* Lidi se dají na dálku ovládat rádiem.
* Vypijou Colu a pak slyší v hlavě hlasy.
* Ten jed se dá šířit vodou.
* Pomáhá proti tomu barva, Německá modř nebo tak.
* Taková houba, co proroste až do mozku a pak ho ovládá.
* Meteorický roj je víc meteorů na obloze, ne víc meteoritů, které spadnou na zem, navíc v jeden den.
* V Evropě Teslovy věže zakázali, protože jsou nebezpečné.
* Vypadají jako normální lidé, ale mluví spolu v myšlenkách.
* Ukazoval přístroj na přenos duše z jednoho člověka do jiného. Než ho zabili.
* Řeknou, že je blázen, zavřou ho do cely, bez soudu, a už o něm nikdo neuslyší.
* Vyvolali démona, který měl vstoupit do člověka - média.
* Když to zapnou, pozná se to, protože všechny kompasy v okolí se točí dokola.
* Napadá to zvířata i lidi, a ovládá je to.
* Pomůže alkohol a oheň, jen člověk nesmí uhořet.
* Plyn, po kterém má člověk halucinace, vidiny, všude vidí nebezpečí, a pak začne zabíjet.
* Vylili to do kanálu, a zasáhlo to půlku města.
* Nejdřív si mysleli, že to napadá jen barevné, ale ti byli jen náchylnější.
* Úplně to člověka proroste a pak vyraší na kůži.
* Dokázal člověka odhmotnit, zbavit těla, a ten pak musel někoho posednout.
* Na věž se dá připojit, takže pak vysílá do blízkého okolí to co chceš.
* Dá se to rozprašovat ze vzducholodě nebo vrtulníku.
* Jeden člověk může ovládat další jen myšlenkami a mluvit skrz ně.
* Zbraně proti nim vůbec nepomáhají. Jdou dál, i když je prostřelíš skrz naskrz.
* Prý nikdy nezaútočili jako první, ale nikdo nechtěl čekat, až to udělají.
Autorská citace #65
24.8.2020 16:05 - LokiB
Na jedné misi jsem byl, ale jak se připojit do Telexu nevím (stránku na wiki vidím)
Autorská citace #66
24.8.2020 16:30 - Jerson
Když se přihlásíš svým jménem a heslem, dám můžeš psát do konverzace na stránku Telex.
Autorská citace #67
4.9.2020 07:35 - Jerson
Dojmy z prvního pokusu

V sobotu jsem poprvé hrál Lincoln, tak se sepíšu průběh tak jak si ho pamatuju (nahrávání se nepovedlo) i s nějakými komentáři a rozhodnutími, které jsem během hry udělal.
Měl jsem čtyři nové hráče a jednoho už zkušeného (Jarika - A81), kterého jsem původně nezamýšlel zapojit, ale protože další dva hráči hru odřekli, tak místo pro něj bylo. (Šerifa hrál Mrkew, další tři hráče jsem poznal den předtím na seznamovacím srazu v hospodě.)

Čtyři postavy - šerif, agent FBI, doktor a výzkumnice. Nikdo z hráčů neměl větší problémy pochopit koncept postavy, všichni byli docela zkušení, z nabízených aspektů si vybrali. Jen hráčka výzkumnice změnila zasazení své postavy s tím, že už nějaký čas pracuje v lincolnské nemocniti jako laborantka, takže je napůl místní.

Dál jsem je nechal určit, zda jsou jejich postavy zvěstem nakloněné, skeptické, nebo něco mezi. Kromě výzkumnice byli všichni skeptičtí, takže dostali náhodně vybrané tři zvěsti tak, aby se týkaly případu, který měli řešit, a dvě volné otázky na zjištění podrobností o těch zvěstech. Výzkumnice dostala sedm zvěstí, půlka místních, půlka zvěstí, které lze zaslechnout po Státech. agent FBI dostal jen tyto "vnější" zvěsti, šerif a doktor dostali místní zvěsti. Nevím přesně jaké, rozhodil jsem to náhodně.

První scénu jsem rozehrál s šerifem, kterému zavolal starosta, aby se ho zeptal, co jako bude dělat s těmi povídačkami. Šerif se tvářil, že nic, tak dostal za úkol to "nějak vyřešit, blíží se přípravy na Den nezávislosti" (herní datum bylo 5. května, a já si pletu červen a červenec, no což). Šerif chtěl čekat na nějaký písemný požadavek od starosty, takže jsem mu zavolal znovu, abych ho popohnal. Šerif chtěl nechat zvednou telefon svého zástupce, tak jsem řekl, že ten ještě nepřišel do práce.

Dále přijel agent FBI. Chtěl vystupovat inkognito, jako že si zde míní koupit dům. Nechal jsem ho udělat test na první kontakt, použít svůj aspekt (a nevyčerpal ho), a vytáhl si dvě komplikace. Takže od té chvíle ho všichni oslovovali "agente", protože tak prostě vypadal a působil na ně. Tolik k jeho krytí. Nicméně i tak se dozvěděl nějaké místní zvěsti, to, že šerif zprávy o nich háže do koše, a musel čelit podezření, co že jako tady dělá a jaké potíže hodlá způsobit. Hráč se s tím popasoval celkem dobře.

Doktor začal sám od sebe prověřovat zvěst, že ráno byly otevřené dveře boxu v márnici - hezky ta zvěst vyšla, navázat tak, že márnice je v nemocnici, a šel se na to podívat. Provedl test se dvěma úspěchy a zjistil, že dvířka jdou otvírat velmi snadno, stačí do nich párkrát praštit a páka sklouzne, a na vnitřní stěně je stržená izolace a čtyři škrábance. Mrtvola v boxu - starý muž, který zemřel v sanatoriu na tuberkulózu a je po pitvě - měla stržené nehty na ruce. Tady jsem zapomněl na to, že mrtvoly se do boxů dávají nohama ke dveřím a pokud by skutečně jakoby rukama škrábal na dveře, musel by se dost zkroutit, ale hráč se neptal, tak jsem se tvářil, že ho zřízenec prostě zasunul obráceně. Výslech zřízence působil na doktora podezřele, protože ten tvrdil, že izolace tam byla stržená už dávno předtím (i když doktor našel její zbytky po stranách boxu).

Výzkumnice se vydala na hřbitov ověřit zvěst, že něco rozhrabává hroby. Hráčka vytáhla dva úspěchy, tak narazila na hrobníka upravujícího hrob, který tvrdil, že to občas dělají kojoti nebo tak něco, hrabou i stopu hluboko. A že mrtvoly pohřbívá tak jak se má, šest stop hluboko. Nicméně výzkumnice cestou zpět nakoukla i do jednoho čerstvě vykopaného hrobu (pro tu mrtvolu v márnici) a zjistila, že je hluboká jen něco přes metr. Hrobník si šetří práci.

Spět k šerifovi - za ním se zastavil agent, aby se ho zeptal, co se tady ve městě děje. Krátce si popovídal a pak šel každý svou cestou. Šerif domů k zástupci, který se pořád neukázal. To jsem rozhodl hlavně proto, aby hráč nezkoušel tohle vyšetřování přehodit na svého zástupce úplně. U něj jen našel poznámku "Zeptej se v lomu". Takže jel do lomu, kde měl zvěst, že tam našli nějaký kámen, a také že jeden z pracovníků se prostě ztratil - někdo říká, že odjel, ale přitom si doma ani nesbalil. Po krátkém hovoru s předákem byl odkázán na dva dělníky, kteří dotyčného znali, a ti vypověděli, že se choval divně. Že před pár dne tvrdil, jak našel meteorit, který sem před pár měsíci měl spadnout, že ho vykopal a bude bohatý. Jo, a dotyčný byl černoch, tak měli i pár rasistických poznámek. Nicméně šerif je pak seřval, že mu o pádu meteoritu předtím nikdo neřekl (řekl, ale stejně jako teď i před půl rokem takové zprávy házel do koše :-) ), tak pustili sbíječky a dál se s ním nebavili, a šerif jel prověřit místo údajného nálezu meteoritu. Celkově, Mrkew hrál šerifa tak, že zná okolí, ale o lidi se zajímá jen když páchají nějaké přestupky, jinak si drží odstup od všech. Takže i když si na jednání s lidmi tahal dobré karty a získával informace, tak díky roleplayingu jsem reakce NPC o stupeň zhoršil (nicméně na celkových počtech komplikací pro postavu se to neprojevilo, ty určuje jen mechanika.)

Agent mezitím chtěl jistit nějaké další zvěsti - protože měl jeho hráč pořád převahu komplikací nad získanými úspěchy (na další otázky si vytáhl úspěch a komplikaci, takže celkový výsledek 1 úspěch 3 komplikace), tak jsem ho pořád držel "pod tlakem", a tedy každý místní ho rovnou oslovoval "agente" a měl opatrný přístup, takže svou krycí historku vůbec nemohl použít. Našel starého drožkaře, a nechal se odvézt k farmě na severu, kde chtěl zjistit víc o tom, co chodí v noci okolo domů, či v kukuřici - nevím přesně, jaké zvěsti se držel.

Poznámka bokem - zvěsti jsou fakt super věc, kromě pasivního šerifa vyžadujícího nakopnutí od starosty daly hráčům celkem jasná směry, kterými se můžou vydat při zjišťování, co se to v Lincolnu vlastně děje. Určitě pomohlo, že snad všechny se nějak daly spojit s případem, i když na některé stopy nedošlo - třeba na ty rozhrabané hroby už potom nedošlo - ale k tomu dojdu.

Drožkař chvíli narážel na to, že se agent nechá zavézt mimo město a tam ho (drožkaře) zastřelí, ale agent to nakonec uhrál dobře, nenechal se tím vyprovokovat, takže získal další informace - o mrtvole krávy, která vypadá jako vyžraná zevnitř. Popovídal si s farmářem, který mu řekl, že jeho pes každý večer štěká na něco v kukuřici, na další farmě se ptal na krávu, tak se dozvěděl, že kdž kráva chcípne, tak občas se na sluníčku nafloukne a vybuchne, a vyžerou jí zvířata.
Kvůli tomu se ptal, zda je ve městě veterinář, ale nebyl (nenarazil jsem na žádnou zmínku o veterinární stanici, ani dneska, ani tehdy), takže byl odkázán do nemocnice, že by snad možná doktor něco mohl vědět. Do té doby se hráč skutečně držel sám a nekontaktoval ostatní postavy jen proto, že mimoherně věděl, že zrovna tyhle jsou vedené hráči a tedy důležité.

A pak byl čas zapojit pátého hráče, agenta Omegy. Ten si určil, že se mu porouchalo auto na cestě do LA a tak zastavil u hřibitova, který je hned u mezistátní silnice (dálnice). Tam na něj narazila výzkumnice. Po krátkém rozhovoru ho vzala do autoopravny. Cestou minuli elektrárnu s Teslovou věží, kdy se agent Omegy začal chovat divně, že prý potřebuje svou buřinku na ochranu před věží, která ovládá lidi (tu si sundal při pokusu opravit auto a nechal ji tam). Prostě působil jako regulérní magor. :-) Po objednání opravy se nechal odvézt zase zpět a pak do hotelu (kde byl ubytovaný i agent FBI).
Hráč šerifa mezitím musel odejít na hotel řešit soukromé věci, tak jsme hráli asi dvě hodiny bez něj.

V nemocnici se pak sešli doktor, výzkumnice a agent FBI, aby si popovídali o tom, co se tu děje, případně se zeptali na nějaké otázky. V tu chvíli jsem dal dohromady všechny jejich získané úspěchy a komplikace.

Tady se ukázalo, že nemám moc vyřešené sledování postupu v misi, když napřed každý řeší věci sám za sebe a pak to dají dohromady. Jde hlavně o rozvíjení hrozby, kdy přejde na další úroveň, takže to příště udělám zamýšleným způsobem, že prostě budu sledovat počet komplikací vyložených na stole, bez ohledu na to zda postavy spolupracují nebo pátrají samostatně, a pokaždé když počet komplikací dosáhne počtu postav, zvýším Hrozbu o stupeň, jako kdyby spolupracovali. Jen iniciativu (tedy zda jsou postavy pod tlakem nebo můžou jednat volně) budu řešit individuálně při samostatném výzkumu, nebo dohromady, pokud se více postav spojí a vymění si informace.

Každopádně když to vypadalo, že se tady něco pohybuje a možná to roznáší nějakou nákazu, po které se možná hýbají mrtvoly, tak výzkumnice z těla z márnice odebrala vzorky tkáně a provedla na nich nové testy (hráčka je zřejmě chemička, protože mi popisovala, co jaká zjištěná látka může znamenat :-) ) Takže jsem řekl, že v krvi našla nějaké hnědé spóry. Stejně je po pár dnech už krev v mrtvole zaschlá, nebo ne?
Taky se dívali na nějaké nové otlaky na mrtvole, které by nebyly zmíněné v původní pitevní zprávě, nicméně hráč doktora řekl, že to asi tak detailně nezkoumal. Ale nějaký úspěch měla, tak jsem řekl, že tam jsou zvláštní otlaky, které mohly vzniknout až po smrti.

Pak jsem nadhodil další "zvěst" - inzerát v novinách s číslem, na které je možné napsat, pokud byl člověk svědkem něčeho podivného. Je to telexové číslo Omegy a byl jsem domluvený s jedním z hráčů Omegy, že bude na internetu sledovat telexovou komunikaci, kam můžou napsat i civilisté, a kdyžtak jim odpoví - odešle zprávu. Dotyčný hráč byl bohužel mimo, takže odpovědět nemohl, což jsem se stejně dozvěděl až po hře. Nicméně byl připojený agent A81, což byl co přijel do Lincolnu - měl totiž kufříkový telex, který využívá spojení přes telefonní linku.

Když výzkumnice dojel na poštu, nechal jsem ji provést test na reakci poštmistra (to dělám pokaždé když postava jedná s NPC, abych určil - prakticky náhodně - základní rozpoložení daného NPC v úrovni přátelské / nenaladěné. Taky mi to trochu slouží k posouvání počítadel, když je hráči neposouvají svými jinými akcemi, ale to je spíše vedlejší efekt. Každopádně poštmistr výzkumnici řekl, že co se tak mezi nimi povídá, tohle je číslo na "Ducha sítě", prostě nějakou entitu, která vznikla díky propojené telefonní a telegrafní síti. A že ano, odpoví, ale slyšel jak se jeden chlap zeptal, dostal odpověď, šel domů a zastřelil se, tak on sám se neptá. Tenhle kousek jsem málem podělal, protože hráčka měla úspěch (asi, mám zmatek v poznámkách), tak se měla dozvědět nějakou užitečnou zprávu, ale bez signalizace hrozby, což jsem udělal a málem jsem ji od položení otázky odradil. Naštěstí to zachránil (můj) roleplaying, kdy jsem ji v roli poštmistra přesvědčil, ať tu otázku napíše. Ufff. Pak se vrátila do nemocnice.

Mezitím se vrátil hráč šerifa, tak jsme navázali, jen a místo přibližného dopadu meteoritu, ale nevěděl kde to přesně je, jen zahlédl strom obalený pavučinami na druhé straně řeky. Tak to objel, došel ke stromu a zjistil, že jsou o něj a na zemi i některé dost velké zámotky a na nich pavouci. Opět to měla být možná stopa a taky by tam někde mohl být šerifův pomocník, ale šerif se rozhodl to neřešit a odjel do města prověřit dům toho zmizelého černocha. Ten prozkoumal, zjistil, že je tam nedojedené jídlo a všechny jeho věci. Pátral po nějaké skrýši (zajímavý nápad, ale proč ne, dává to smysl), měl úspěch a komplikaci, takže našel pod prknem plechovku od kakaa s nějakými těžkými a chrastícími kousky uvnitř, která byla na dotyk teplá, jako by stála na sluníčku. Otevřel ji - a to byl čas na kompilace, protože touhle komplikací překročil další stupeň hrozby - a z plechovky se vyhrnula hnědá houbovitá hmota, takže ji zahodil. Já přidal za svou rezervu další kartu, což vyšlo jako komplikace, takže mu ta hmota vystříkla na boty - sundal si je. A i na kalhoty - tak si sundal i kalhoty. Já si nechal jednu komplikaci proti němu odloženou, jako že má několik spór i na kůži, ale ty se rozmnoží až časem, je jich fakt málo. Takže šerif jel na stanici pro nové kalhoty, domek opět nechal být.
Autorská citace #68
4.9.2020 07:36 - Jerson
Na stanici už volal agent Omegy, který šerifa varoval, že - podle toho co na telex napsala výzkumnice - je celé město v ohrožení, a ať za ním přijede do hotelu. Vycházel z toho, že na jedné dřívější misi bylo takto nakažené celé město.
(Vtipný fakt - tohle město jsem našel na německé mapě z roku 1943. Až později po hře jsem zjistil, že na žádné novější mapě už není :-) )
Pak také odepsal výzkumnici, a když dojela na poštu, tak jí zavolal, ať přijede, takže se nakonec všichni sešli v hotelu.

Tady už mise nabrala jiný směr, protože zkušený agent jim čtyřem předložil své znalosti - že ta houba napadá lidi i zvířata, nutí je šplhat na vysoká místa, kde čekají na rozprsknutí a rozmnožení. A primárně to napadá černochy. Tedy, nejsou to úplně přesně informace, z dalších misí už vyplynulo i něco jiného, ale A81 tohle nevěděl, takže vlastně čtyři nováčky "naočkoval" svým řešením. Pak přišla bouře a rozpršelo se - protože celou misi řešili strašně rychle a efektivně, navíc Lincoln je fakt malé město, které se dá přejet rychle, takže když se sešli, pořád byl ještě den, a já potřeboval trochu temnější scénu - držím se toho, že tyhle spóry špatně snáší vyšší teploty, takže proto se nakažení pohybují venku spíše až v noci a ne když praží slunce. A stupeň hrozby už odpovídal možnosti rozšíření, i když úspěchů měli o dost víc, takže stále měli iniciativu.

Takže jsem popsal, jak se něco pohybuje za dveřmi. Po chvíli šerif otevřel dveře, díky bleskům spatřil nějakého tvora, který se vydal k němu, tak dveře zase chtěl zavřít. Další test, opět jsem za svou rezervu přidal komplikaci (tma, vítr, déšť), takže to nestihl a tvor strčil dovnitř ruku, a odmítal ji vytáhnout, i když do dveří tlačili dva. No, asi by ji nemohl vytáhnout, ani kdyby chtěl. Šerif mu ruku prostřílel revolverem, ale pořád se hýbala - jak šahal na meteorit, tak ruce byly nakažené (prorostlé) nejdříve a nejvíc, a tedy nejméně citlivé na zranění. A81 si došel pro sekáček a ruku mu usekl, pak ji nabral na lopatku a hodil do trouby (elektrické) s tím, že ji uškvaří. Doufal v kamna, ale v takové horké oblasti asi těžko někdo bude v hotelu vařit na kamnech.
Pak tedy řekl, že by toho tvora měli spálit. Doktorovi a výzkumnici se to moc nelíbilo, chtěli toho muže zkusit zachránit, nicméně oba agenti a šerif už řešili, kde vzít petrolejovou lampu, se kterou to zkusili (což nevyšlo, díky kartám). Tvor se přesunul na druhou stranu ulice - k benzínce. Nakonec se za ním vydali šerif a agent FBI, zatímco doktor a A81 ho zkoušeli najít z balkónu a ze dveří hotelu. A81 pak našel automatickou pušku, kterou na tvora vystřelil, trefil se, ale nezabil.
Výzkumnici se to nelíbilo, jako postavě vůbec ne a možná ani hráčce ne (podrobnější zpětnou vazbu od hráčů teprve dostanu), a protože už dostáli třetího milníku v porovnání s teprve druhým stupněm hrozby, tak to znamenalo, že jejich postup má být správný. Takže mi jednak pravidla říkala, že dotyčný dělník má být opravdu nezvratně nakažený, a pak mi přišlo nefér naznačovat, že ho možná mohli zachránit a vlastně zmrzačili a pak postřelili člověka - to by se hráčům doktora a výzkumnice nemuselo líbit. Prostě teď už šlo definitivně o nevyléčitelně nakaženého člověka, který byl hrozbou pro celé město.

Agent FBI a šerif ho zkoušeli pokropit benzínem z hadice, což v silném větru a lijáku moc dobře nešlo, takže šerif s popálil. A protože pořád bojovali s tím, jak nic nevidí, tak výzkumnice skočila do auta, chvíli na tvora svítila světly, a když ho ani ohnivá koule benzínu, ani několik zásahů z pušky nesložilo, tak ho autem srazila, přejela tam a ještě zpátky. (I když těsně předtím hráčka řekla, že neví co dál a nejraději by odjela, čemuž jsem se ani nedivil - pro mě to byla nejslabší část hry).

Každopádně když se kusy pořád hýbaly, tak zatímco doktor ošetřoval šerifa, tak výzkumnice nabrala benzín do kanystru, pokropila zbytky a spálila je na prach (houba je velmi dobře hořlavá).
Pak zajeli do nemocnice, zjistili, že laboratoř je díky vzorku ze zkumavky taky zasažená, tak ji spálili, vytáhli z mrazáku nakaženou mrtvolu, odvezli ji k domku, ve kterém bydlel ten černoch - taková chatrč z prken - mrtvolu šoupli dovnitř a zapálili to. Ještě se zajímali, kde je tu hasičská stanice (žádná není). A pak ještě na základě informací od A81 přemýšleli, zda zkontrolovat všech pět a půl černochů ve městě, ale nevěděli jak je najít a vypadalo to i, že není žádný zvláštní důvod čekat, že jsou nakažení. Tak jen několika přihlížejícím řekli, že to je hygienická asanace, a novináři, který se přijel podívat na oheň rovnou agent FBI pohrozil, že pokud to zveřejní, tak si ponese následky.

Celkové shrnutí
Na první pokus to nebyla špatná hra, hráči byli velmi dobří a uvidím, co mi vytknou, na první dojmy byli spokojení. Velmi dobře fungovalo rozhození zvěstí, aspekty si na začátku vybrali či napsali vlastní, větší část jich použili, postupně je začali i vyčerpávat, takže posléze už měli převahu Postupu nad Hrozbou. Velmi dobře fungovaly i Cíle a přístupy, kterých se víceméně přidrželi až do konce, kdy šerif s agentem FBI chtěli zlikvidovat hrozbu pro město i za cenu zabití - možná léčitelného - člověka, zatímco doktor s výzkumnicí se snažili přijít na způsob, jak by to šlo bez jeho likvidace.
Do téhle rovnováhy nicméně hodil vidle zkušený agent Omegy, který napřed málem vnesl další problém s Teslovou věží (což by byl úplně jiný, nesouvisející případ), a pak je ponoukl k tomu, že dotyčného musí spálit, protože mu není pomoci. Bez tohoto vstupu by se možná tak moc nebáli na nakažené sahat a asi by se toho nakaženého dělníka nepokoušeli tak rozhodně zabít a spálit.

Pár další zvěstí dalo háčky na případné další mise, ať v Lincolnu, tak jinde, i když se ukázalo jako dobrý nápad, že místo abych dal hráčům náhodné zvěsti, které mohly vést k různým případům, tak jsem vybral jen ty, které mohly vést konkrétně k případu nákazy. Všechny konce případu rozhodně nejsou dořešené, možné vyhrabávající se mrtvoly nechali být, to jak se nakazil člověk ze sanatoria také neví, a stejně tak neřešili možnou nákazu zvířat, která to budou roznášet dál. A zvěsti po jejich akci asi taky úplně neutichnou, ale dva menší požáry můžou být brané lépe, zvlášť pokud to zdůvodní nějakou běžnější nákazou než je zrovna houba ovládající mysl.

Každopádně příště bych se v tomto typu mise rád vyhnul přímému zapojení zkušeného agenta, který takový typ "záhady" díky svým informacím rychle rozlouskne. Když by nějaké informace přišly telexem od "ducha sítě", bylo by to asi méně přímočaré a zajímavější.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.0015261173248291 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
ČAS 0.095483779907227 secREMOTE_IP: 3.133.119.66