Čas pro hrdiny

Jerson
30.10.2018 12:31
Projekt Omega - nová kampaň
Stránky Projeku Omega

Novou kampaň Omegy mám v plánu postavit na několika tématech, které se vyskytly v předchozích misích, a informacích získaných z nich. Konkrétně

1) Zlaté kolo (a další podobné organizace), tedy využívání Teslových věží a rozprašování chemikálií k přímému ovládání lidí. V nějaké formě se objevuje na řadě míst světa, pod různými názvy, ale společným znakem. Omegy zjišťuje její záměry a cíle, vzájemné vazby a případně bude cíleně zasahovat proti nim, ať osobně, nebo pomocí nějakých oficiálních obranných složek jednotlivých států.

2) Probuzení - další skupina využívající Teslovy věže. Ze začátku se zdálo, že přímo souvisí se Zlatým kolem, postupně se ale ukázalo, že Teslovu technologii využívá na vytvoření nějaké formy společného vědomí. I zde bude Omega zkoumat a zjišťovat cíle, přímý zásah je relativně snadný, ale nese velké následky - po zničení lokálního Teslova vysílače Probuzení většinou umírají.

3) Společnost Sommersfeld - dávám je sem pro úplnost. Je to americká energetická společnost, která vlastní patent na Teslovu technologii přenosu energie a snaží se ji rozšiřovat po světě. V USA se jí to celkem daří, v SSSR se zatím částečně uchytila, ve Francii a Británii probíhá pokusný provoz vysílačů, ale lidé a i vlády už proti nim začínají protestovat. V zásadě spojenci Omegy v tom, že Zlaté kolo i Probuzení jejich technologii využívají nelegálně a zřejmě pirátsky využívají i stávající Sommersfeldovy vysílače, takže předávají Omeze informace o podezřelých jevech. Kromě jiného také vyvíjí autonomní roboty.

4) Ahnenerbe - Speciální skupina SS, která - podobně jako Omega - shání po světě různé speciální technologie i okultní znalosti se záměrem využít je při budování nacistického Německa. Jak Omega zjistila, zajímají se primárně o různé způsoby dlouhodobé hibernace, řízeného umrtvení, oživování mrtvých a přenos vědomí. Dál o využití biologických technologií, opět hlavně v souvislosti s fungováním mrtvých / fyzicky poškozených jedinců. A dále o raketovou technologii. Téměř určitě chtějí své výzkumy použít na výrobu nových zbraní, přesněji vytváření poslušných vojáků, ale mají i další, zatím neznámé cíle. Omega se je snaží zjistit, případně cíleně získává výsledky jejich výzkumů i přímo technologie. Na přímý útok a cílenou likvidaci zatím nemá dost prostředků.

5) Menší výzkumníci - skupiny nebo jednotliví vědci a technici, kteří pracují na různých projektech a mohli by být cílem Zlatého Kola nebo Ahnenerbe, jak se už několikrát stalo. Ty Omega kontaktuje, zjistí stav jejich výzkumu, a buď je získá pro spolupráci, nebo získá výsledky jejich práce, případně je zlikviduje.

6) Policejní, špionážní a kontrašpionářní služby - oficiální agentury jednotlivých států, případně armádních složek. Omega s nimi může trochu (a neoficiálně) spolupracovat, obvykle se jim musí na misích vyhýbat, případně je může využívat k dosažení určitých, zejména likvidačních cílů.

Co se týká dalšího vývoje - mám vymyšlenou agendu pro Zlaté kolo, Probuzené a Ahnenerbe. Pro Ahnenerbe jsem sehnal hráče, který se bude starat o plnění této agendy. Pokud Omega nebude nějak interferovat, tak jednotlivé skupiny budou postupně naplňovat své cíle, tedy po každé misi chci vyhodnotit, jak se ostatní skupiny posunuly.

Pokud jde o zapojení hráčských podnětů, tak bych je rád zapojil buď jako další projev některého z už zmíněných fenoménů, nebo jako věc, o kterou se bude kromě Omegy zajímat i jiná z výše zmíněných skupin, případně jiným způsobem. Jestliže bude chtít hráč přidat agendu nějaké nové skupiny (třeba vojenské rozvědky), rád bych mu nepřímo svěřil o starost její agendu.

Postavy původních hráčů (tedy včetně některých z vás) se můžou do nových misí zapojit, nebo můžou fungovat v koordinační sekci (pokud někdo nebude chtít hrát, ale chtěl by určovat úkoly pro agenty), nebo budou fungovat jako NPC v podpůrné technické sekci, nebo - pokud by si to hráč přál - je úplně vyřadím.
______________________________________________________________________________________

HUGO:
1) Orientace na příběh - vzhledem k tomu, že multikampaň, mohlo by dojít v misi, že se o hlavní roli bude přetahovat parta agentů Omegy s partou agentů některé z protistran (z.b. na Misi ohledně Zlatého kola narazí u teslovy věže jak napotvrou agenti na skupinu agentů/žoldáků Sommerfelda).

2) Nelinearita/Variabilita - k cíli nevede vždy jedna cesta, cesta kterou si hráči zvolí nemusí být tou nejsnazší (u výše zmíněného příkladu s žoldáky Sommerfelda to může znamenat, že se nemusí navzájem postřílet, ale můžou se dohodnout).

3) Umožnit lidský kontakt mezi postavami - buď v misi umožnit i nějaké charakterisační scény (z.b. agenti během cesty vlakem na místo se dají do obyčejných řečí - tj ať hráči vědí, že to za postavy také můžou).(pravda s ohledem na jednoaktovky omezené, ale i tam se prostor najde). Za druhé umožnit nějakou "drbárnu" agentů mimo mise - ekvivalent kantýny, asi pomocí diskusního vlákna zde (to jednak umožní aby se agentiu navzájem seznámili z charakterové stránky, vyměnili si kecy u piva - "koordinátor je vůl", ale třeba se i doptali na nějaké detaily, nebo si mimo mise nasazovali brouky do hlavy - "taky byli všichni probuzení co jste potkali zrzaví?") Může padnout mezi řečí nápad na konspiraci, která by vypravěče nenapadla ani omylem itp.

4) Využívat potenciál backgroundu postav, případně jejich historii v Omeze a při misích - Tohle nemusí být nutně jen výhoda, ale může způsobovat i komplikace. (Z.b. "všemi oblíbený" Saša poreninov se v misi objeví až ve vlaku do místa zasazení, aby se ukázalo, že se do mise přidal svévolně - neb ho štve, že není zasazován; Horst Kropatschek dostane za úkol zjisti u mateřské organizace - Abwehr - co to Ahnenerbe kope na vrchu Hexenstein...)

5) Reagovat na situaci při hře - svinit s mírou, navádět nenápadně...
______________________________________________________________________________________

EBON:
Za sebe, úplně hlavní priorita: Změnit stávající vedení jednotlivých misí v sessions, které jsou zábavné, o něco ve hře jde, kampaň se dějově posouvá a jednotlivé session mají dopad na kampaň. Eliminovat nudné pasáže, které, dle mého, tvořily dobrou půlku sessions. Začít budovat drama.

Další:
* Kampaň má mít uzavřené podsestavy, které ukazují, že se hra vyvíjí. (První část - představení všech stran, další pak - krystalizace oponentů a spojenců, zhmotnění globální hrozby a rozuzlení) Ne vést rozplizlou kampaň o ničem.

* Všem uvedeným organizacím dát místo v příběhu, začít je postupně herně propojovat, gradovat příběh, aby ve hře skutečně o něco šlo. Ukotvit i Omegu, ne že se agenti pohybují světem a nejsou žádné interakce s okolním aparátem, to je strašný WTF. Touhle dobou už měl být jasně známý globální plán opozice a ne pořád přešlapovat se třemi-čtyřmi bezpohlavními organizacemi.

* Reflektovat hráčské impulzy ve hře a zapracovávat je do příběhu. Když něco hráčí vloží do příběhu a zabívají se tím, tak to taky má být zavedeno do celkové kampaně a ne odignorováno. Dát agentům prostor pro budování osobnosti, využít backround, nechat agenty interagovat. Ne všechno neustále odosobňovat, tím se jen degraduje vložená hráčská investice. Jasně definovat zázemí Omegy. S tím souvisí, že jsem tě dotazoval s tím výzkumem, který žádám také jasně definovat. Ne to mlčky přeskočit.

* Přestat neustále mlžit a začít odkrývat metagame informace, aby hráči chápali, kam se kampaň vyvíjí a mohli vkládat patřičná rozhodnutí a adekvátní sázky. Hráči mají být schopní o hře kecat a vytvářet dějové konstrukty, co se může stát a co kdyby. Je to dost velká inspirace i pro GM.
______________________________________________________________________________________

JARIK:
1) Etapy kampaně - uvítal bych rozdělení kampaně na dílčí úseky (minikampaně). Hráč (já) si potom nepřipadá, že po celou dobu kampaně přešlapuje na místě (něco jako když se seriál či film rozplizne).

2) Aspekty - Vést hráče k tomu, aby použili svůj background nebo jej vytvářeli aktivně. Prohlubovali své aspekty nebo je i měnili (příklad Odvážný> Jdoucí příkladem> Hrdina od Dillí)

3) Opozice - Mít vyjasněného protivníka. Možno řešit ve hře i odehráním scén opozice (film také zobrazuje jak se velitel záporáků snaží dosáhnout cíle). Opravdu vše nemusí být tajné do poslední chvíle.

4) Metahra - Některé věci mohou být známé hráčům i když jejich postava to neví. Vždyť se to děje i obráceně.
Autorská citace #21
7.12.2018 09:47 - Jerson
No, a nebo obojí :-)
Autorská citace #23
23.1.2019 16:22 - Jerson
Pokud má někdo zájem, mohl by mi pomoct tím, že popíše svou reakci jako návštěvníka uvedené výstavy na dva představované vynálezy.

Autonomní robot je výrobek americké firmy, který je vysoký jako člověk, umí chodit, brát do rukou menší předměty a provádět jednoduché msnipulace (podat, přinést, odnést). Hlavně ale umí mluvit robotickým ženským hlasem (něco jako Siri), skládá části vět a případně slova, takže intonace není plynulá. Může odpovídat na jednoduché otázky.

Pokud byste byli návštěvník v publiku asi 100 lidí,, jak byste na takového root reagovali, případně na co byste se ho zeptali, když další lidé začnou vykřikovat otázky z davu?

Druhý stroj - Biologický automat - je představování v sovětském pavilónu, měří na výšku přes dva metry a ve skleněné baňce na vrchu je vidět hlava psa. Stroj také umí chodit a na slovní příkazy operátorů manipuluje s těžkými předměty, umí je zvedat, přenášet, hodit s nimi, udeřit velkou palicí na ocelový hřeb. Příkazy od diváků nepřijímá (navíc rozumí jen ruštině), psi hlava je evidentně živá protože dýchá a plazí jazyk, jen se tváří poněkud strnule. Jak byste v roli (N)PC reagovali na tohoto robota?

Reakcí myslím různé otázky, názory, nahlas i polohlasem pronášené poznámky a adresu takových výtvorů případně téma hovoru s kamarády či rodinou blízké kavárně.
Autorská citace #24
23.1.2019 16:54 - York
"Vidíš, tati, já jsem ti řikal, že chodící plechovej člověk existuje. Viď že mi jednoho koupíš, že jo? Strašně moc prosííím!"
Autorská citace #25
23.1.2019 17:04 - LokiB
"Tohle já dovážet do naše země a tam každá žena chtít mít doma! To být velká sukces u nás!"

"Mohou tyto stroje proti nám povstat? Budou z nich za pár let vojáci?"

"Umělé lidi nechceme! Budou brát naši práci! Lidi, braňte se!"
Autorská citace #26
23.1.2019 22:49 - Log 1=0
U toho prvního bych asi mlčel, protože dotazy, které mne napadají jsou na pořvávání moc sofistiované.
u druhého:
"Je to živé? Vnímá to bolest?" Pokud bych se i dočkal kladné odpovědi, tak něco: "Fuj, dobytci, jak můžete být tak krutí."
Pokud by byla odpověď záporná, tak "Vždyť vyplazuje jazyk? Jste si tím jistí?"
Autorská citace #27
23.1.2019 23:08 - Maelik
U toho druhého bych jen tak zkusil něco hodit a křiknout "Aport!"
Autorská citace #28
24.1.2019 06:33 - Jerson
Na toho prvního zazněla i otázka "Když jeden člověk bude ubližovat druhému, co uděláš, zasáhneš?", takže pořvávat můžeš i o něco sofistikovanější otázky, když budou moc dlouhé, promotér tě zarazí. :-)

Robopes se za hozenou věcí (dejme tomu leták stočený do pevnější ruličky) otočí, když mu dá operátor rusky pokyn, tak k němu svižnou chůzí dojde, na druhý pokus ho zvedne že země, dojde k tobě a podá to ho. Tvoje reakce? Reakce ostatních?

Na otázky odpoví, že pes je živý, bolest necítí, a vyplazeným jazykem se zkouší ochlazovat, to je vrozený reflex, který se nedá odstranit. Pes po chvíli tlamu zavře.

Jinak díky za odpovědi, během dneška sem dám ještě jeden stánek, ten nejdůležitější :-)
Autorská citace #29
25.1.2019 17:52 - Maelik
Tak, já jsem v prvé řadě rád, že mě nevyhodili. Zadruhé mě blížící se robot s psí hlavou asi poměrně znérvozní.

Jakýsi filosoficky vyhlížející pán vedle mne vznese otázku, zda si pes uchovává své vědomí, tj. např. jestli, pokud jej před operací naučili základní výcvik (sedni, lehni, aport, atd.), bude na tyto povely reagovat i po připojení ke stoji, nebo je vědomí zničeno a stoj se musí po zkompletování "naprogramovat".

...

U toho autonomního robota..tipoval bych, že bude příležitost pro dotazy na robota. Tipoval bych, že dotazy co zazní budou obdobné jako právě na Siri a podobné systémy. Tj. "Víš kdo jsem?", "Jaké bude zítra počasí?", "Jak ti mám říkat?", "Kolik je 2+3?", "Řekni mi vtip", atd.

...

Kterýsi charismatická kazatel zfanatizoval cca desítku lidí s tím, že všechny představované vynálezy jsou dílo Ďáblovo. A tomu je samozřejmě nutné učinit přítrž. Povedlo se jim vmísit se do davu.

Pokud je oživování mrtvého soužástí výstavy, udeří tam. Pokud ne udeří na jednoho z robotů, podle toho co je blíž ke vchodu.

Tak jako tak se vrhnou na exponát i promotéra ozbrojeni čímkoliv co se jim podařilo ponést přes kontrolu u vchodu (předpokládám, že nějaká je), popřípadě čímkoliv co je po ruce (např. stojanový mikrofon).
Autorská citace #30
28.1.2019 12:41 - Hugo
Aport test je docela podstatný, neb v ruských povelech pro psa je Aport taktéž aportem. Resp stálo by za test ověřit, zda při použití stejného povelu v ruštině čumilem robopes zareaguje nebo ne. Pokud ne, pak je někde nějaký zajímavý bod jak jsou povely předávány. Buď reaguje jen na konkrétní jedince co mu povel zadávají a nebo ve skutečnosti reaguje na něco jiného než slovní povel...
Autorská citace #31
28.1.2019 12:59 - Jerson
Při pokusu (NPC) pes nereagoval, dokud mu nedal povel operátor. Pak byl schopen najednou přinést tři různobarevné míčky třem lidem, kteří je hodili.
Autorská citace #32
28.1.2019 13:42 - Jarik
Pro znalé věci se sluší optat:
"Jak to napájíte, soudruhu? Tesla věží jako tady konkurence u Sf.C.? … nebo jinak?"

Dotaz z davu s ruským přízvukem a ironií v hlase.
"Kto je hlavním podporovatelem tohoto výzkumu? Je to sám generální tajemník nebo kto?"
Autorská citace #33
28.1.2019 14:23 - Jerson
Na napájení se ptal A15 (vtipná věc, setkal se s nově naverbovanou agentkou a zjistili se, že se mimo Omegu znají víc než 10 let :-) ) - na baterie to vydrží tři hodiny, v terénu používají generátor poháněný benzínovým motorem.
Autorská citace #34
25.2.2019 21:28 - Jerson
Koupil jsem si knížku Zbraňové systémy od Nikoly Tesly, a je to moc zajímavé čtení. Hlavně ta směs geniality a omezenosti, nebo umanutosti.
Autorská citace #35
26.2.2019 13:34 - Hugo
Jerson píše:
Koupil jsem si knížku Zbraňové systémy od Nikoly Tesly...


Můžu poporsit o informaci, kdes to pořídil? Díky.
Autorská citace #36
26.2.2019 14:06 - Jerson
Martinus.cz Mají tam i další díly, ale tenhle mi přišel nejzajímavější a celkem naplnil má očekávání - není tam tak moc vzorců, spíše docela dost Teslových názorů převážně z 20. století, které ho ukazují v jiném světle než jako zneuznaného génia.
Autorská citace #37
22.3.2019 14:25 - Jerson
Včera se Omega posunula k Cthulhu mýtu. Kterého si medik prakticky vyvolal. A protože se mu celou hru tak úplně nevedlo a celkově skončili s třemi komplikacemi navíc, které z rozhodnutí spoluhráčky dostal přidělené on, tak jsem mu tři aspekty změnil na jiné, negativní. Přesněji, já vybral, které se změní, a ona vybrala, co se mu bude dít a proč. Takže přišel o Mluvení s mrtvými s odůvodněním, že se mrtví bojí s ním mluvit, dostal aspekt Blízkost Yog-Shothotha.
Autorská citace #38
22.3.2019 16:50 - LokiB
A je aspekt Blízkost Yog-Shothotha negativní? :)
Autorská citace #39
22.3.2019 17:28 - sirien
Autorská citace #40
22.3.2019 18:41 - Jerson
Negativnost aspektů vyplývá z reakce postavy, když jsem hráči popsal, že ho ostatní táhnou do dveří, za nimiž ho vidí, začal panicky střílet a snažil se jim vykroutit. Z toho usuzuju, že tak blízko mu zase být nechtěl.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.0016579627990723 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 25 >
ČAS 0.073547124862671 secREMOTE_IP: 18.209.209.246