Blogy

Jerson
15.10.2009 17:16
Vedení hry (podle Jersona)
Komentáře k vedení hry a další (ne)související témata
10.5.2019 11:05 - Boldrick
:-D :-D:-D já to věděl :-D
Byl by to opilec, kdyby si počkali a zariskovali, viděli by to. A určitě by ho pak mohli popadnout a odtáhnout pryč. A určitě bych je, tím že počkali, potom nedobil vtrhnuvšími zombiemi.
Pro mě je to ale fajn rozhodování: neriskovat a vystřelit a být v bezpečí.
Nebo riskovat a snažit se pomoci ostatním.
Pro mě jako GM to pak bude mít význam dále. Budu vědět sociální preference družiny. A určitě je tak nechám hrát. Jestli si střihnou zlouny, kteří rozšlapávají miminům hlavy, může bejt.
:-)
10.5.2019 11:07 - Aegnor
LokiB píše:
A jak si vykládáš tuto větu: "jestli by si nepočkali až se k nim dostane na útočnou vzdálenost a střelili by dřív, dostali by opilce"??

Možná jinak, než já. "Jestli -> dostanou". To znamená určení toho, jestli dostanou opilce, je řízeno tím, "jestli" si počkají. jak jinak to čteš ty?

Přísně logicky dává tvůj výklad smysl a je přesný. Já se hlavně pokusil 1. dát Boldrickovi trochu důvěry, že to nemyslel jako jebání do ucha a 2. upozornit na to, že nejasná situace není automaticky jebání do ucha.
10.5.2019 11:11 - Boldrick
to Aegnor: děkuji :-)
10.5.2019 11:12 - Log 1=0
LokiB píše:
Stejně jako důvod toho, kdo by to dělal jako obživu pro peníze a dělal by to kvalitně.

Kroužek splývání s vesmírem, transitických meditací a absorbce prány?
10.5.2019 11:22 - LokiB
Log: transitické meditace neznám, ale ten zbytek sedí :)

Boldrick píše:
Pro mě je to ale fajn rozhodování: neriskovat a vystřelit a být v bezpečí.


Z mojí zkušenosti to pro hráče není až tak fajn rozhodování ... resp. jednou za dlouhý čas je to zábavné, obecně to bývá opruz, když jim nedáš aspoň nějakou šanci zjistit skutečný stav věcí před tím, než se mají rozhodnout.
Pochopitelně také záleží na tom, jakou úroveň nebezpečí představuje případ, kdy to není opilec, ale "ohrožení" (zombie, ...)
Rozhodovat se střelím / nestřelím v situaci, kdy "můžu zabít nevinného, ale když nevystřelím, tak mě to takřka jistojistě zabije", mně jako hráči zábavné nepřijde .)
10.5.2019 11:58 - Boldrick
LokiB: máš pravdu, pro hráče to tak fajn není. A začnu tím, že jsme každý asi z jiného těsta :-)
Ještě více bych řekl, že to není fajn pro postavy, hráči neumřou :-) A ještě jedna poznámka: mluvím o svých preferencích, ostatní ať si hrajou taky jak chtějí.

Já osobně preferuji scénáře, kde prsknete normální lidi do nebezpečných situací. A když už bych měl skupinku dobrodruhů, tzn. lidí, kteří se před pohodlím normálního života rozhodli riskovat smrt v boji, pak nevidím jediný důvod proč by situace v kterých budou, měli být bezpečné.
Dále, jak jinak chceš navodit tísnivou atmosféru, podle mě je tohle jeden (ne jediný) z nejlepších způsobů. Jestli by chtěli můžou se hned zdekovat, což znamená minimalizovat riziko, což je vystřelit hned a neřešit kdo a co.
Podle mě je lepší RPG právě to kde skupinka bude řešit, jestli vystřelit či ne.
10.5.2019 12:04 - efram
LokiB píše:
Nikdo nepřestane debatovat o tom, o čem chce.......Sociální člověk by to chápal ;)


Dost zavádějící a překroucené. To vyjádření směřovalo jinam než jsi si vložil. Když člověk dosatne x rad a jeho výstupem je to, že.... dopln si poslední posty jersona...... tak mám jako člověk, který se mu snažil poradit lehkých pocit zmaru a cela diskuse vyplývá tak nějak na pikaču a zbytečně.

Nicméně tlachání pro tlachání je jistě socializační prvek. Abych předešel dezinterpretaci a nasazování psí hlavy, tak tahle debata byla opravdu zajímavá z pohledu podnětů, které tu padly. Faktem, který mne vedl k tomu komentu, je skutečnost, že rady moc nepadly na úrodnou půdu.
10.5.2019 15:26 - Kropy
Spíše mi přijde, že debata právě upadá osočováním Jerson, protože si stojí za svým názorem. Na tom že vedením kroužku chtěl sehnat lidi na hraní Omegy taky nic špatného nevidím ostatně to je to samé jako motivace většiny překladů pravidel. Spousta lidí to dělá kvůli tomu, aby právě k této hře přivedli lidi, kteří by si jí v originále nezahráli.
10.5.2019 15:46 - LokiB
efram píše:
tak mám jako člověk, který se mu snažil poradit lehkých pocit zmaru a cela diskuse vyplývá tak nějak na pikaču a zbytečně.


Mno jo, je mi líto, ale já tvoje rady buď přehlédl (nejspíše ty co byly na začátku, jestli nějaké byly), nebo pak asi rovnou odignoroval, vzhledem k tomu, jak vypadaly ty "rady", kterých jsem si všiml, jako třeba teď naposledy "nech toho hned" :)

Vlastně pak už mnohdy ani nekoukám, jestli v tvém příspěvku nějaká rada opravdu není ...

Boldrick píše:
Já osobně preferuji scénáře, kde prsknete normální lidi do nebezpečných situací.


To je validní, proti tomu nic nemám. Mám to také v oblibě :)
Jen ta formulace, tak jak jsem ji četl (a tys ji asi myslel jinak, jak jsi pak uváděl), mi přišla ve stylu, který rád moc nemám. Tedy v situaci, kdy se hráči rozhodují čistě na základě hodu mincí a GM ještě možná zařídí, aby ať se rozhodnou jakkoli, tak "prohrají".

Ono navíc v mnoha herních systémech nemá moc smysl střílet naslepo do tmy, protože šance na zásah je malá. Navíc tam někdy vadí ta "turn based" mechanika, kdy některé systémy nenabízejí řešení typu "mířím a čekám, co se objeví na hranici světla a podle toho se rozhodnu" ... s tím, že bys postavě mohl dávat nějaké ověření na to, jestli dokáže dopředu zjistit, je-li to bestie nebo opilec (oni se nepohybují a neprojevují úplně identicky) a jestli vystřelí/nevystřelí při zjištění, že to je zombie/opilec (tedy jestli vystřelí včas na zombii, nebo naopak zadrží výstřel na opilce).

Nelíbí se mi hra ve stylu:
"Hraješ s GM takovou hru o peníze: GM drží v ruce za zády švestku a ty si máš tipnout, jestli je nebo není rozmáčknutá. Svůj tip řekneš nahlas GMovi, a on pak ukáže švestku. Pochopitelně ji může ještě před ukázáním rozmáčknout. Když ses tipem trefil, vyhráváš ty, když ses netrefil, vyhrává GM. Hrajeme"
:)
10.5.2019 16:14 - efram
LokiB píše:
Mno jo, je mi líto, ale já tvoje rady buď přehlédl (nejspíše ty co byly na začátku, jestli nějaké byly), nebo pak asi rovnou odignoroval, vzhledem k tomu, jak vypadaly ty "rady", kterých jsem si všiml, jako třeba teď naposledy "nech toho hned" :)


V tom případě jsi velice nepozorný padawane, ale to se dá pochopit v tom pelmelu prispevku. Nicmeně zbavit se nemohu zapsklosti lehke, degradují, k memu prispevku se vyjadrujicí.......:)

Mín selektovat ty musíš......
10.5.2019 16:18 - sirien
Nějak cítim potřebu poznamenat, že tahle tendence hodnotit proč někdo něco dělá a jestli dělat něco z nějakého důvodu popř. rovnou naznačovat že by se něco mělo dělat jen z nějakých důvodů je dost pitomá.

(A rada "skonči hned" mi přijde fakt hodně špatná z hned několika různých, a domnívám se že vcelku očividných, důvodů.)

LokiB píše:
To je validní, proti tomu nic nemám.

A je to i znělé?
A reliabilní?
10.5.2019 17:00 - Aegnor
efram píše:
V tom případě jsi velice nepozorný padawane, ale to se dá pochopit v tom pelmelu prispevku. Nicmeně zbavit se nemohu zapsklosti lehke, degradují, k memu prispevku se vyjadrujicí.......:)

Mín selektovat ty musíš......

Já bych teda dodal takovou drobnost - tvé rady často vyznívali dost destruktivně. "Tohle nedělej", "tohle je k ničemu" a tak. Takový rady jsou, upřímně, docela k ničemu a nedivím se, že je lidi radši ignorujou.
10.5.2019 17:24 - LokiB
sirien: ty mě školíš, čéče :)

efram: když já už ve svém pokročilém věku šetřím časem a selektuju na základně předchozích zkušeností. to máš jak u neuronových sítí, které detekují spam. jednou se nějak naučí a pak podle toho jedou ... ale občas dělám korekce ;)
10.5.2019 18:27 - efram
Aegnor

v tom případě jsi stejně nepozorný jako LokiB, protože tady jsem dal jasnou radu + příklady co bych dělal a co jsem dělal v obdobných situacích. Dokonce jsem pak poměrně dlouho dobu nepřispěl, protože další rady byly obdobné těm co bych dal nebo jsem dal. Poměrně hodně lidí se tu snažilo Jersonovi pomoci a validně poradit. Výsledek - defacto nula, respektive nula podtržená Jerosnovým postem 1377. A dovolím si tvrdite, že ten výsledekje zcela dán Jersonem. Poslední, podle mého velice dobrá raday, byla pro kroužek využít nějaký setting - respektive krátké dobrodružství z 5e. Striktně to Jerson zamítl 1366 - rozebírat jeho zdůvodnění opravdu nebudu, ale nepřijde mi jako moc vstřícné a konstruktivní.

LokiB píše:
věku šetřím časem a selektuju na základně předchozích zkušeností. to máš jak u neuronových sítí, které detekují spam

....ma o tebe obavu padawane to zavání jednou hnusnou stařeckou chorbou :)

sirien ja rozhodně netvrdím, že to dobrá rada je, ale když čtu co o té náplni kroužku píše Jesrson a jak ho to nenaplňuje tak mi to nepřišlo nereálné.
10.5.2019 23:16 - Lethrendis
Přijde mi, že Jerson ani tak nežádal o radu, jako se spíš šťourá ve svých pocitech :) Někteří to takhle s jinými rozebírají rádi. Takže na nějaký výsledek netřeba čekat, stejně udělá, co udělat chce.

Můžu tak maximálně shrnout vlastní názor na tuhle věc. Domnívám se, že hraní je primárně o prosociální zábavě, pokud do toho někdo v vnáší jiné vztahy (placením se z toho stává "jiný druh práce", o tom už tu byla hodně řeč, nechci se k tomu vracet), nemůže pak očekávat, že se to nijak neprojeví a bude to fungovat jako u normální party. Když práce baví, je to fajn, ale když ne, je ji třeba udělat stejně. Ergo pokud to Jersona nenaplňuje a evidentně to nesplnilo svůj účel (vychovat si hráče ku svému stylu, což výše také napsal), asi by fakt bylo lepší to ukončit. Nicméně měl by minimálně zatnout zuby a dodržet smlouvu, kterou na to má, a dojet to do konce. Pak v tom nepokračovat, jak už ostatně psal.

Do příště bych doporučil hledat si spoluhráče normálně na základě vztahu já pán - ty pán. Pak si můžete říct, co od sedánků čekáte, a také jak to naplnit. A když to nepůjde, tak to není ta správná parta a jít od toho, bez pochybností a nutnosti se v tom pitvat.
11.5.2019 06:26 - LokiB
Brooklyn man earns $100 per hour playing Dungeons & Dragons

Já bych slovo "šťourá" nepoužil, páč je rovnou takové dehonestující. Když napíšeš, že se svěřuje se svými pocity, tak je to obsahově taky pravda, jen to působí jinak.
Přijde mi to na diskusních fórech takové celkem obvyklé. Běžné pak je, že ten, koho to téma zajímá, to čte, případně se zapojí, koho to nezajímá a nemá k tomu co říc, nebo nemá potřebu to říc, no tak nepíše.
Protože stejné hodnocení a analýza, jako píšeš k Jersonovi, aby se tu dalo napsat k přispěvatelům to této diskuse :) Nezdálo se, že by každý psal jen s čirou touhou mu dobře poradit ... just saying.
11.5.2019 09:27 - Lethrendis
Já to nijak zvlášť pejorativně nemyslel, taky se rád ve svých bolístkách pošťourám :)

Jinak k tomu profesionálnímu GM, první, co mě napadlo, byla závist. Ale pak jsem se zamyslel a řekl si, že vlastně ani ne, protože platí všechno to, co jsem už napsal výše. Tzn. já bych to dělat nemohl. Sice by to mohla být klidně většinu času snová práce, ale pořád práce - a v určitém okamžiku by mi to mohlo znechutit hraní pro zábavu, což bych nerad. Já nechodím na sedánky jen kvůli hře samotné, ale abych se viděl a pokecal s kamarády, samotné hry jsou jenom prostředkem.
11.5.2019 11:46 - York
Lethrendis píše:
Já nechodím na sedánky jen kvůli hře samotné, ale abych se viděl a pokecal s kamarády, samotné hry jsou jenom prostředkem.


Když už jsem teda nakousnul ten Gamecon*: Tvorbou dobrodružství jsem strávil zhruba měsíc (v podstatě práce na full time). Budu tam hrát s lidmi, které neznám, a dost pravděpodobně se s nimi už nikdy potom neuvidím. Sice samozřejmě předpokládám, že to bude super (jako loni), ale to rozhodně neznamená, že to můžu odfláknout, nebo že nebude na mě, abych řešil, když to třeba hráčům z nějakých důvodů nesedne. Takže sice to nedělám pro peníze, ale ani kvůli tomu, že bych se prostě chtěl jen sejít s kamarádama a něco si s nima zahrát (mám k tomu úplně jiný důvody).

Nemám tudíž moc velkej problém si představit, že by se tím někdo živil.


* Čímž nechci Gamecon pomlouvat - právě naopak, je to super akce. Ale taky u nás jediná s podobným rozsahem, záběrem, a mírou profesionality, takže se k tomuhle holt nedá použít jinej příklad.
11.5.2019 16:17 - sirien
Lethrendis: to je staré dilema toho jak moc je moudré udělat si z koníčka práci. Pro některé to funguje, pro větší část lidí spíš ne. Má to nějaké háčky co lidi úplně nečekají - znám pár lidí ve fandomu a v komunitě bojových umění kteří přešli z volnočasové aktivity na profi (jako organizátoři, trenéři atp.)

Co mají společné je že:

a) jejich postoj k věci se musel změnit (u některých hodně, u jiných míň, ale u všech aspoň trochu), protože najednou to pro ně nebyla easy věc co žere čas, ale byla to existenčně důležitá věc co jim zajišťuje živobytí, což vcelku změní perspektivu. Na některých sem reálně viděl jak jim to tu věc dost "zničilo" - najednou tam byla hromada stresu a dřív moc nevnímaného rizika atp. plus dilemata typu "když to zdražim budu mít víc love" vs. "vlastně to nechci zdražovat moc protože chci aby to bylo co nejvíc přístupné" (zvlášť když měli dotyční rodinu tak podobné věci byly asi netriviální k nalezení potřebné rovnováhy) a i když se přes to časem přenesli, tak už bylo prostě cítit že se z toho stala víc práce a to "nadšení" zmizelo. Jiní to ustáli vcelku velmi dobře. Roli v tom hrálo víc faktorů (rizikovost, jak moc velká změna to pro ně životně byla, jak moc to měli připravené a tušili co to bude obnášet...)

b) všichni (resp. minimálně ti co to ustáli dobře to udělali) si v podstatě museli najít nového koníčka, protože ten původní se v jejich životě přenesl do kategorie "práce", což znamená že to žralo víc času, byla to nutnost a prostě to dělat museli, i když neměli zrovna náladu, takže si museli najít něco jinýho kde se odreagovat (můj trenér na bojovym třeba začal víc fotografovat, v podstatě až na semi-profi úrovni). Zas musím říct že u těch kterým to fungovalo bylo fakt vidět že sou spokojenější.
11.5.2019 16:39 - York
Sirien: Já jsem měl práci jako koníčka skoro 6 let a celkem mi to vyhovovalo. Vadilo mi na tom jen to, že jsem nedělal přesně to, co bych dělat chtěl, ale s tím by asi časem šlo něco udělat.

Je ale fakt, že u mě to nebylo tak, že bych nejdřív měl nějakýho koníčka a pak si z něj udělal práci. Vybral jsem si na to školu a hned po ní jsem tam nastoupil (aspoň jednou v životě jsem měl štěstí ;-)).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.0014858245849609 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 25 >
ČAS 0.074248790740967 secREMOTE_IP: 34.238.143.70