Čas pro hrdiny

Jerson
15.10.2009 17:16
Projekt Omega - nová kampaň
Novou kampaň Omegy mám v plánu postavit na několika tématech, které se vyskytly v předchozích misích, a informacích získaných z nich. Konkrétně

1) Zlaté kolo (a další podobné organizace), tedy využívání Teslových věží a rozprašování chemikálií k přímému ovládání lidí. V nějaké formě se objevuje na řadě míst světa, pod různými názvy, ale společným znakem. Omegy zjišťuje její záměry a cíle, vzájemné vazby a případně bude cíleně zasahovat proti nim, ať osobně, nebo pomocí nějakých oficiálních obranných složek jednotlivých států.

2) Probuzení - další skupina využívající Teslovy věže. Ze začátku se zdálo, že přímo souvisí se Zlatým kolem, postupně se ale ukázalo, že Teslovu technologii využívá na vytvoření nějaké formy společného vědomí. I zde bude Omega zkoumat a zjišťovat cíle, přímý zásah je relativně snadný, ale nese velké následky - po zničení lokálního Teslova vysílače Probuzení většinou umírají.

3) Společnost Sommersfeld - dávám je sem pro úplnost. Je to americká energetická společnost, která vlastní patent na Teslovu technologii přenosu energie a snaží se ji rozšiřovat po světě. V USA se jí to celkem daří, v SSSR se zatím částečně uchytila, ve Francii a Británii probíhá pokusný provoz vysílačů, ale lidé a i vlády už proti nim začínají protestovat. V zásadě spojenci Omegy v tom, že Zlaté kolo i Probuzení jejich technologii využívají nelegálně a zřejmě pirátsky využívají i stávající Sommersfeldovy vysílače, takže předávají Omeze informace o podezřelých jevech. Kromě jiného také vyvíjí autonomní roboty.

4) Ahnenerbe - Speciální skupina SS, která - podobně jako Omega - shání po světě různé speciální technologie i okultní znalosti se záměrem využít je při budování nacistického Německa. Jak Omega zjistila, zajímají se primárně o různé způsoby dlouhodobé hibernace, řízeného umrtvení, oživování mrtvých a přenos vědomí. Dál o využití biologických technologií, opět hlavně v souvislosti s fungováním mrtvých / fyzicky poškozených jedinců. A dále o raketovou technologii. Téměř určitě chtějí své výzkumy použít na výrobu nových zbraní, přesněji vytváření poslušných vojáků, ale mají i další, zatím neznámé cíle. Omega se je snaží zjistit, případně cíleně získává výsledky jejich výzkumů i přímo technologie. Na přímý útok a cílenou likvidaci zatím nemá dost prostředků.

5) Menší výzkumníci - skupiny nebo jednotliví vědci a technici, kteří pracují na různých projektech a mohli by být cílem Zlatého Kola nebo Ahnenerbe, jak se už několikrát stalo. Ty Omega kontaktuje, zjistí stav jejich výzkumu, a buď je získá pro spolupráci, nebo získá výsledky jejich práce, případně je zlikviduje.

6) Policejní, špionážní a kontrašpionářní služby - oficiální agentury jednotlivých států, případně armádních složek. Omega s nimi může trochu (a neoficiálně) spolupracovat, obvykle se jim musí na misích vyhýbat, případně je může využívat k dosažení určitých, zejména likvidačních cílů.

Co se týká dalšího vývoje - mám vymyšlenou agendu pro Zlaté kolo, Probuzené a Ahnenerbe. Pro Ahnenerbe jsem sehnal hráče, který se bude starat o plnění této agendy. Pokud Omega nebude nějak interferovat, tak jednotlivé skupiny budou postupně naplňovat své cíle, tedy po každé misi chci vyhodnotit, jak se ostatní skupiny posunuly.

Pokud jde o zapojení hráčských podnětů, tak bych je rád zapojil buď jako další projev některého z už zmíněných fenoménů, nebo jako věc, o kterou se bude kromě Omegy zajímat i jiná z výše zmíněných skupin, případně jiným způsobem. Jestliže bude chtít hráč přidat agendu nějaké nové skupiny (třeba vojenské rozvědky), rád bych mu nepřímo svěřil o starost její agendu.

Postavy původních hráčů (tedy včetně některých z vás) se můžou do nových misí zapojit, nebo můžou fungovat v koordinační sekci (pokud někdo nebude chtít hrát, ale chtěl by určovat úkoly pro agenty), nebo budou fungovat jako NPC v podpůrné technické sekci, nebo - pokud by si to hráč přál - je úplně vyřadím.
Autorská citace #41
16.10.2018 10:41 - Jerson
Nevzpomínám si, jestli to bylo na misi vyřešeno nebo ne, ale pokud se spojení jasně neprokázalo, tak jí přímo nepatří.
A pro lidi, kteří měli přístup k hlášením Omegy bych preferoval spíše post v rámci Omegy :-)
Autorská citace #42
16.10.2018 17:53 - Ebon Hand
efram píše:
V opuštěném hradě nebo co to bylo, na nas v jedna ze zavřených místností vyskočil jaguar. Třešničkou bylo, že na nás číhal v uzavřené skříni (přesně řečeno uzamčené)

Voe, ještě se mám co učit, než na kluky vytasím nějaké á la drd RPG! :D

Jerson, postavu zatím vyřadit nechci. Rád bych ji uklidil do laboratoří, které mi Omega zřídila a kde jsem dříve zkoumal agenty dodané vzorky (mám tam i tu elektrickou pušku :-). Což taky znamená, že bych byl rád, kdyby probíhala nějaká funkční a plodná komunikace. Nějaká budoucí mise je zatím v budoucnu, protože nevím, kdy bude další Dálava.

Zamysli se ještě nad hráčskými preferencemi a poznámkami, ať to zase nezazdíš. :-)
Autorská citace #43
17.10.2018 09:27 - Jerson
Komunikaci budu muset nějak vyřešit, zřejmě pomocí Google dokumentů, pokud to nepůjde implementovat na stránky Omegy (i když technicky by to mělo být možné)

Hráčské preference budu potřebovat zopakovat, abych se v nich orientoval a dostal je do hry.
Autorská citace #44
17.10.2018 09:59 - Hugo
Jersone, zjevně jsme si nerozuměli. Napsal jsem to, otevřeně přiznávám, krutě a bez příkras a ťal zjevně do živého. Mým cílem nebylo chodit a kopat do mrtvoly. Mým cíle bylo upozornit na paralely mezi tehdejším hraním a současným (zmíněným ve vedlejší diskusi). Proto také to zodkazování na vedlejší diskusi.

Přišlo mi, že se tam opakují podobné vzorce a proto se cítil povinen na to upozornit. Tak jako tak je to můj názor, který nemusí proto být nezbytně pravdivý.

Podstata je více méně stejná jako:

Ebon Hand píše:
Zamysli se ještě nad hráčskými preferencemi a poznámkami, ať to zase nezazdíš. :-)


Svojí postavu bych nevyřazoval, i kdyby skončila jako NPC lze ji s úspěchem použít v kontextu jejího backgroundu/pověření. Jestli ji budu hrát a jak případně pravidelně bych nechal prozatím otevřené. Přijde mi, že na to je v tenhle moment trochu brzy.

Ad otázka hráčských preferencí. Udělat jako živý dokument provázaný s diksuí pod ním zde? (Můj návrh). Tj udělat nějaký počáteční nástřel jak a má fungovat a o čem je Omega (což v podstatě máš a lze tudíž využít jako dokument iterace 0) a nechat do toho a o tom hráče (včetně potencionálních) kafrat. Některé věci se možná vyřeší tak říkajíc sami diskusí mezi hráči.
Autorská citace #45
17.10.2018 10:23 - Jerson
Zcela upřímně - neumím se "zamýšlet" z vnějšího podnětu. Vždycky z toho mám dojem, že tím po mě dotyčný chce, abych došel k určitému závěru, který ale neznám. Prostě napiš jednoduše (jako pro hlupáka), co konkrétně chceš abych udělal, nebo případně co dělám špatně, bez odkazů na celé příspěvky.

Pro účely diskuse o preferencích hráčů můžeme použít tuto diskusi, přijde mi zbytečné zakládat jinou na stejná témata.
Autorská citace #46
17.10.2018 15:17 - Hugo
Jerson píše:
Zcela upřímně - neumím se "zamýšlet" z vnějšího podnětu. Vždycky z toho mám dojem, že tím po mě dotyčný chce, abych došel k určitému závěru, který ale neznám. Prostě napiš jednoduše (jako pro hlupáka), co konkrétně chceš abych udělal, nebo případně co dělám špatně, bez odkazů na celé příspěvky.


Tomu jsem se chtěl vyhnout, abych zamezil, že výsledek nebude pouze Jerson udělá co Hugo chce, ale aby výsledkem bylo Jerson se zamyslí nad tím co Hugo říká a podle svého názoru se k tomu nějak postaví (ergo i ignorování rady/návrhu/postřehu/pohledu je relevantním výstupem).

Jerson píše:
Pro účely diskuse o preferencích hráčů můžeme použít tuto diskusi, přijde mi zbytečné zakládat jinou na stejná témata.


Důvod proč mi přišlo smysluplné založit nové vlákno bylo čistě pro možnost netáhnout s sebou některé staré věci v novém vlákně o konkrétní podobě a otázkách a očekáváních hráčů.

Čistě technicky vzato je předchozí hraní pro novou kampaň uzařenou kapitolou a nemělo by se do něho rozmazávat co se v rámci předchozího udělal a neudělalo, případně proč a jak udělalo. Do nového hraní to je už uzavřená historie (karta leží a hra běží). Kolotoče kolem mechanistiky a herní dramaturgie jsou věc, která hru samozřejmě ovlivňuje, ale je principielě nezávislá na settingu.

Každopádně beru tvoje rozhodnutí. Pak bychom ale měli přestat diskusi plevelit tím co bylo.
Autorská citace #47
17.10.2018 15:20 - Jerson
Dobře, takže - jaké své preference a náměty bys v Omeze chtěl mít ty?
Autorská citace #48
17.10.2018 16:54 - Hugo
Zcela obecně pojato jako bych se ničeho předtím neúčastni (bez řešení co bylo/nebylo), jako bychom začínali u zeleného stolu.

Hugo - Preference Omega kampaň:

1) Orientace na příběh - vzhledem k tomu, že multikampaň, mohlo by dojít v misi, že se o hlavní roli bude přetahovat parta agentů Omegy s partou agentů některé z protistran (z.b. na Misi ohledně Zlatého kola narazí u teslovy věže jak napotvrou agenti na skupinu agentů/žoldáků Sommerfelda).

2) Nelinearita/Variabilita - k cíli nevede vždy jedna cesta, cesta kterou si hráči zvolí nemusí být tou nejsnazší (u výše zmíněného příkladu s žoldáky Sommerfelda to může znamenat, že se nemusí navzájem postřílet, ale můžou se dohodnout).

3) Umožnit lidský kontakt mezi postavami - buď v misi umožnit i nějaké charakterisační scény (z.b. agenti během cesty vlakem na místo se dají do obyčejných řečí - tj ať hráči vědí, že to za postavy také můžou).(pravda s ohledem na jednoaktovky omezené, ale i tam se prostor najde). Za druhé umožnit nějakou "drbárnu" agentů mimo mise - ekvivalent kantýny, asi pomocí diskusního vlákna zde (to jednak umožní aby se agentiu navzájem seznámili z charakterové stránky, vyměnili si kecy u piva - "koordinátor je vůl", ale třeba se i doptali na nějaké detaily, nebo si mimo mise nasazovali brouky do hlavy - "taky byli všichni probuzení co jste potkali zrzaví?") Může padnout mezi řečí nápad na konspiraci, která by vypravěče nenapadla ani omylem itp.

4) Využívat potenciál backgroundu postav, případně jejich historii v Omeze a při misích - Tohle nemusí být nutně jen výhoda, ale může způsobovat i komplikace. (Z.b. "všemi oblíbený" Saša poreninov se v misi objeví až ve vlaku do místa zasazení, aby se ukázalo, že se do mise přidal svévolně - neb ho štve, že není zasazován; Horst Kropatschek dostane za úkol zjisti u mateřské organizace - Abwehr - co to Ahnenerbe kope na vrchu Hexenstein...)

5) Reagovat na situaci při hře - svinit s mírou, navádět nenápadně...

-------

Číslování neurčuje pořadí důležitosti.
Autorská citace #49
18.10.2018 10:58 - Jarik
Přemýšlel jsem, jak vhodně formulovat věci, jako tady Hugo.

Jarik - Preference Omega kampaň:

1) Etapy kampaně - uvítal bych rozdělení kampaně na dílčí úseky (minikampaně). Hráč (já) si potom nepřipadá, že po celou dobu kampaně přešlapuje na místě (něco jako když se seriál či film rozplizne).

2) Aspekty - Vést hráče k tomu, aby použili svůj background nebo jej vytvářeli aktivně. Prohlubovali své aspekty nebo je i měnili (příklad Odvážný> Jdoucí příkladem> Hrdina od Dillí)

3) Opozice - Mít vyjasněného protivníka. Možno řešit ve hře i odehráním scén opozice (film také zobrazuje jak se velitel záporáků snaží dosáhnout cíle). Opravdu vše nemusí být tajné do poslední chvíle.

4) Metahra - Některé věci mohou být známé hráčům i když jejich postava to neví. Vždyť se to děje i obráceně.
Autorská citace #50
18.10.2018 13:42 - Quentin
Jarik píše:
1) Etapy kampaně - uvítal bych rozdělení kampaně na dílčí úseky (minikampaně). Hráč (já) si potom nepřipadá, že po celou dobu kampaně přešlapuje na místě (něco jako když se seriál či film rozplizne).

Tohle se mi zamlouvá. Teď hrajeme X-files kampaň, která se doufám časem zmorfuje na X-com a nakonec v military sci-fi. A každý z těchto tří aktů se ještě pokusím ve vhodné okamžiky rozdělit, aby byl ten pokrok hmatatelnej
  • třeba v x-files aktu bude velkej skok mezi "jste tři týpci ve sklepě" a "vláda vás bere vážně a máte funding"
  • v X-com aktu bude velkej skok mezi "lidi netuší, že ufoni existujou" a "jste hrdinové v médiích"
  • etc.
Autorská citace #51
19.10.2018 10:56 - Ebon Hand
Za sebe, úplně hlavní priorita: Změnit stávající vedení jednotlivých misí v sessions, které jsou zábavné, o něco ve hře jde, kampaň se dějově posouvá a jednotlivé session mají dopad na kampaň. Eliminovat nudné pasáže, které, dle mého, tvořily dobrou půlku sessions. Začít budovat drama.

Další:
* Kampaň má mít uzavřené podsestavy, které ukazují, že se hra vyvíjí. (První část - představení všech stran, další pak - krystalizace oponentů a spojenců, zhmotnění globální hrozby a rozuzlení) Ne vést rozplizlou kampaň o ničem.

* Všem uvedeným organizacím dát místo v příběhu, začít je postupně herně propojovat, gradovat příběh, aby ve hře skutečně o něco šlo. Ukotvit i Omegu, ne že se agenti pohybují světem a nejsou žádné interakce s okolním aparátem, to je strašný WTF. Touhle dobou už měl být jasně známý globální plán opozice a ne pořád přešlapovat se třemi-čtyřmi bezpohlavními organizacemi.

* Reflektovat hráčské impulzy ve hře a zapracovávat je do příběhu. Když něco hráčí vloží do příběhu a zabívají se tím, tak to taky má být zavedeno do celkové kampaně a ne odignorováno. Dát agentům prostor pro budování osobnosti, využít backround, nechat agenty interagovat. Ne všechno neustále odosobňovat, tím se jen degraduje vložená hráčská investice. Jasně definovat zázemí Omegy. S tím souvisí, že jsem tě dotazoval s tím výzkumem, který žádám také jasně definovat. Ne to mlčky přeskočit.

* Přestat neustále mlžit a začít odkrývat metagame informace, aby hráči chápali, kam se kampaň vyvíjí a mohli vkládat patřičná rozhodnutí a adekvátní sázky. Hráči mají být schopní o hře kecat a vytvářet dějové konstrukty, co se může stát a co kdyby. Je to dost velká inspirace i pro GM.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.022168159484863 sec;
Dnes
1 až 20 z 27 >
ČAS 0.1292769908905 secREMOTE_IP: 54.92.160.119