Čas pro hrdiny

Jerson
30.6.2009 23:46
Toto je původní návrh pravidel pro larp Věc, který jsme hráli na minulém srazu na Dálavě a který bych chtěl na srazu D20 zopakovat ve vylepšené verzi. Veškeré připomínky vítány, úvodní text bude průběžně upravován.
Autorská citace #1
30.6.2009 23:46 - Jarik
Ahoj.
Procetl jsem si pravidla. Nevidim tam mnoho mezer :) ale driv nez zacnu radit (nekomu, dko si dokaze poradit sam)...
pro prvnotniho ctenare: v jakem prostredi se hraje? resp. v jake dobe se hraje pribeh? ono to ma vliv na tvoreni hernichcharakteru.
Kdysi jsem mel rozpracovany larp ze soucasnosti, ktery fungoval na hrane mystiky. Je to i toto?
Autorská citace #2
1.7.2009 00:09 - sirien
jj, je. Pěkně airsoftky (byly vzácný. Munice k nim ještě vzácnější), injekce s protilátkou (byly dost nanic, když se k nim dostala Věc jako první), vysílačky (ne že by fungovala...), videozáznam (ne že by povzbudil...) a tak :)
Autorská citace #3
1.7.2009 07:53 - Jerson
Prostředí - jako Anktartida, základna dál od civilizace. Časové zařazení - současnost.
Dal bych více zbraní, více střeliva a lepší pravidla pro Věci - třeba to, že vyhrát může jen jedna z nich.
Rád bych, aby Věci měly důvod vytvářet další nakažené (protože to zaměstnává zdravé lidi), ale přitom se kde kdo netěšil na to, až bude nakažen.
Samotná nákaza by byla obtížnější a hlavně zčásti tajná, takže by byla překvapením i pro hráče.

Představuju si to tak, že už na začátku bych pár pásek označil nákazou, ale zamíchal je mezi ostatní, abych ani já nevěděl kdo je nakažen. Pásky rozmístěné ve skadištích a na úkolových lokacích by také mohly být nakažené, opět bych část z nich označil, pak je všechny zamíchal a před hrou rozhodil náhodně.

Fixy na označení by byly herní předměty a šlo by o vysoce infikované objekty. Šlo by s nimi nakládat opatrně (lze ho vzít normálně do ruky), ale člověk může nakazit sám sebe i někoho jiného (může udělat na pásku pár křížků, u sebe dobrovolně, u jiného to předpokládá spolupráci nebo použití násilí).

A když se někdo promění ve Věc, tak v prvné řadě odloží všechny předměty co má u sebe a až pak může volně odejít.

Léčících prostředků by také bylo víc.
No a s duchy ... vzhledem ktomu že duch byl jen Sirien, tak myslím že kromě už zmíněné nemožnosti procházet zdí a nebránění ve výhledu není potřeba nic měnit.
Autorská citace #4
1.7.2009 11:02 - Ebon Hand
Pokud nebude venku sníh a mráz, nebude to Věc.
Autorská citace #5
1.7.2009 11:50 - Jerson
To je pravda, holt bych z toho udělal jiné emzáky.
Ale stejně to asi zůstane až na jindy.
Autorská citace #6
1.7.2009 13:01 - sirien
Jedna poznámka k minulému - fakt by to chtělo aby Věc byla aspoň nějak ovlivnitelná zbraněmi. Neřikám zabitelná... ale když do Věci vyprázdnim zásobník, tak by jí to mohlo aspoň donutit se stáhnout. Ostatně vzhledem k omezenosti munice je i to jen taková znouzectnost... ale sympaická. Nesmrtelní a neovlivnitelní nepřátelé jsou nanic
Autorská citace #7
1.7.2009 13:15 - Jerson
Jojo, na to jsem už taky myslel. Jen nevím, zda ses vůbec trefil, protože mám dojem, že jsi celou dobu střílel naprázdno :-)
Autorská citace #8
1.7.2009 13:18 - sirien
Naprázdno? e-e, měl sem asi osm kuliček v zásobníku, do Ebona sem to vyprázdnil celý, možná sem někde minul, ale odpřísáhnul bych že aspoň pět šlo do něj. Měl sem zpoza toho stromu docela hezkej úhel.
Autorská citace #9
1.7.2009 21:42 - Magus
Když ne airsoft...muzu tohle??
Autorská citace #10
1.7.2009 23:52 - Jerson
Myslím, že tady by to už šlo. Otázkou je jestli nějaký larp bude, asi spíše nebude.
Autorská citace #11
7.7.2009 18:29 - Malabar
No Jersone, zni to opravdu vypecene. Osobne doufam ze larp bude :)
Autorská citace #12
23.11.2009 16:12 - Dukolm
co videa pořád nic?
Autorská citace #13
19.7.2018 14:57 - Jerson
Tak si říkám, že bych začal připravovat pokračování po deseti letech? :-)
Autorská citace #14
20.7.2018 22:01 - A15
Zase budu mrznout za komínem, protože mi nikdo neuvěří, že nejsem nakažen?
Autorská citace #15
2.8.2018 12:11 - Ebon Hand
Opět na zimní Dálavu? :-)
Autorská citace #16
6.8.2018 10:38 - Jerson
Byl bych pro, ale jen když by byl zájem :-)
Autorská citace #17
25.11.2018 22:03 - Malabar
Ahoj, konečně se mi podařilo uskutečnit taky takový menší larpík na téma “Věc”. Docela dlouho jsem to chtěl podniknout a cca před měsícem se mi to konečně poštěstilo :)

Hodně jsem se inspiroval zde Jersonovo draftem, ale zároveň k tomu přistupoval i trochu po svým, aby to vyhovovalo skupině se kterou jsme hráli. Ve zkratce to dopadlo dobře z pohledu mého i pohledu hráčů (alespoň podle toho co říkali :)

Hru jsem pojal ne tolik gamisticky jako Jerson popisuje v původním příspěvku, ale soustředil jsem se více na příběhové hraní a na postavy. Zároveň jsem se hru snažil pojmout jednoduše z hlediska pravidel (která jsou bohužel nutná) ale i z hlediska nutné předherní přípravy. Koncept hry byl odhadnut na 2 - 4 hodiny hraní.

Před hrou jsem dal ven jen málo infa, abych toho moc nevyzrazoval. Záměrně jsem se vyhnul i nálepky “Věc LARP” a jen sem dal hráčům vědět, že půjde zhruba od 90tá léta a polární výpravu. Menší úvodní text jsem rozeslal pár týdnů před hrou:

Píše:
Jedné chladné noci
1982, Kdesi na Antarktidě, Výzkumná stanice

Posádce polární výzkumné stanice se podařil nevídaný objev. Byly nalezeny vzorky neznámého biologického organismu. Vzorky byly zajištěny v troskách nedaleké ruské výzkumné stanice, ve které musel propuknout požár, neboť takřka celá lehla popelem. Vypadá to, že nikdo z ruské expedice nepřežil. Doktor Peterson si vyžádal vzorky ve své lékařské laboratoři pro bližší zkoumání. Po dlouhém čekání se stanicí rozezněl interkom se šokující zprávou …
… aneb připravte se na chladnou jízdu ve které, se výzkumná expedice změní na něco mnohem mnohem horšího :)



Pár dní před akcí jsem ještě zveřejnil jednoduchý seznam postav. Pár z nich pro ukázku:

Píše:
Arthur “Cvokař” Carrington - Povoláním psycholog, který se ale rozhodně nebojí přiložit ruku k dílu i u manuálních prací a pomoct tam kde je třeba. Přezdívka mu vydržela prvních pár týdnů jako nepěkné označení, ale teď mu všichni říkají (většinou) jménem.


Píše:
Cole “Šéf” Jackson - Šéf a nebo také šéfkuchař polární základny. Stará se o to, aby měli všichni plný žaludky a stanice se nerozopadla zanedbáváním, když mají všichni ostatní vždy něco jiného na práci.



Píše:
Oswald “Oz” Arness - Velitel stanice, sice trochu mladšího věku, než by se na pozici čekalo, ale na druhou stránku bere věci s nadsázkou a nehledá problémy tam kde nejsou. Nese zodpovědnost za základnu a expedici jako takovou.



Každý hráč pak dostal ještě trochu podrobnější popsiek vlastní postavy spolu s kladnýma a zápornýma vazbama na ostatní postavy.
Postav bylo celkem sedm. A jedna z nich byla již infikovaná (a chcete-li ovládnutá). Další postava začala hru trochu netradičně - jako mrtvola, která byla ovšem také infikovaná.

Hra začala, tam kde úvodní popisek skončil. Postavy se sešli v laboratoři, aby zjistili že došlo k vraždě. Během jejich hádání kdo, za co může se mrtvola zvednula a proměnila se na Věc a zábava začala :) V laboratoři a na celkově na základně bylo několik vodítek, ke zjištění více informací - jen otázka byla komu věřit. Kdo bude chtít zamést důkazy a kdo je bude chtít odhalit.

Samotná hra vyšla cca na 4 hodiny a přežili 2 původní postavy.

Z hlediska technického provedení jsme na střelné zbraně využili NERF bouchačky a na chladné zbraně, klasiku na LARP. To fungovalo docela dobře. Pásky a UV fixy byly super a hráči z nich byly nadšení :) Oproti Jersonovo verzi, jsem ale počet pásek velmi snížil. Každý hráč začínal s jednou a dali se najít asi další čtyři.

Ve hře jsme měli 3 střelné zbraně a cca 6 chladných. Léčení nákazy mohla 1-2 postavy “vyzkoumat” a tak se i podařilo. Bylo to ale časově omezené (cca 10 min jedna páska).

Co se týče mrtvých postav - zůstali mrtvé. Mechanismus duchů jsem nevyužil, a případné mrtvoly jsem využil situačně. Většinu času ale hrali postavy pořád své role, ať už originály, imitace nebo “beast-formy”.

Akce tedy dopadla dobře, všichni se báli a zároveň i bavili. Takže to beru jako úspěch :)

Rád bych poděkoval Jersonovi za inspirování k podniknutí vlastního larpíku a za to že zveřejnil jeho poznámky. A pokud by k tomu měl třeba někdo nějaké otázky, tak se klidně ptejte - ne vše se do reportíku vešlo.

Pro zajímavost: Z hrajících postav to bylo cca 50:50 kdo “Věc” znal a neznal (ale třeba o ní jen slyšel).
Autorská citace #18
26.11.2018 08:23 - Jerson
Díky za report, škoda že nemáte ta videa.
Chápu správně, že od začátku bylo určeno, která postava je nakažená, a hráči si vybírali z připravených charakterů, které měly definované vztahy mezi sebou, a podle nich měli hrát?
Autorská citace #19
26.11.2018 22:13 - Malabar
Jo videí je opravdu škoda. Bohužel kameramanka při stahovaní všchny neštěstím smazala a už se ji nepodařili obnovit. Hold příště :)

Všichni dostali své postavy a krátce před hrou jsem jednomu hráči, řekl že byl infikovaný a čili vlastně nemusí hrát plně svou postavu, ale vlastně imitaci s vlastními cíly. Nebylo to tedy úplně od začátku, ale před hrou to bylo.

Vztahy byly definované jen opravdu lehce. Vždy dva kladné vztahy a jeden záporný. Zbytek neutrální. Nicméně nešlo o nějaké velké pouta ale spíš jen lehké sympatie, případně antipatie. Ty pravé vztahy si postavy vytvořili až ve hře pod tlakem :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.061661005020142 sec;
Dnes
Starší
1 až 20 z 34 >
ČAS 0.35000896453857 secREMOTE_IP: 35.172.201.102