Čas pro hrdiny

Jerson
16.1.2008 11:43
Vždycky jsem chtěl magii, která by vypadala jako ve skutečnosti - tedy tvářila se, jako že žádná magie není. Aby se pro ni našlo jiné vysvětlení, přirozené, nebo se tak tvářící. Aby nebyla silná, spektakulární, ale přitom aby dokázala víc než jen malé a nepodstatné triky. Aby nebyla užívána při každé příležitosti, ale s rozmyslem, a zároveň nebyla svázána mnohými pravidly a jakousi pofidérní magickou energií.
Takže zde je výsledek mého úsilí.
Autorská citace #21
18.1.2008 12:43 - Rytíř
Pravda, na magii opravy anebo taky tzv. generálský efekt jsem hned nevzpomněl :) A přitom je vidím a zažívám na vlastní oči taky často v praxi :))
S těmi iluzemi jsem měl spíš na mysli to, že se za nimi dá schovat leccos, co se projevuje jako skutečná magie - mávnu pláštěm a nechám někoho zmizet, ovšem s tím, že ve stínu ten dotyčný utekl stranou, když jsem odváděl pozornost přihlížejících. Mluvím na strážného, vytáhnu mu zpoza ucha cigaretu a připálím mu jí.. a druhou mu seberu klíče z opasku :) Anebo dokonce se za tím dá schovat skutečná magie, kterou vysvětlím užaslému obecenstvu jako obyčejná trik. Oni si ulehčeně oddechnou a už nezkoumají, jestli ta žena opravdu vidí na tenkém laně nebo fakt létá.. apod. Ani sám iluzionista si třeba občas nemusí být jist, jak to dokázal, nemluvě o tom, že načasování jeho akcí a jejich úspěšnost je vpravdě magická sama o sobě.
Promyšlené to nemám, vždyť říkám, že mě láká skutečná moc postavy, ne něco zprostředkovaného a nenápadného ;)
Autorská citace #22
18.1.2008 13:04 - Jerson
No, tak pokud myslíš takovéto efekty, pak ano, počítal jsem i s nimi, už když před šesti lety ve fantasy jsem předpokládal, že přesně tohle budou používat čarodějové zaměření na mysl, kteří si prostě musí pomoci různými triky, aby mohli použít magii.
Nicméně mě zase neláká magie, o které její uživatel jasně ví že je to magie a že je to něco "nadpřirozeného" - když ji používá každou chvíli, tak je to prostě přirozená věc. A každá přirozená věc dává jak výhody, tak nevýhody. Nevýhody magie typu omezený počet kouzel / omezená magenergie / odliv mi připadají ješě pořád umělé a nevhodné, protože se je hráči snaží obcházet, a chtějí "za málo many hodně magie". Tady jsem se snažil o využití principu "dostaneš co si zaplatíš a zaplatíš za vše co dostaneš". Žádné instatní úspěchy a nevýrazné neúspěchy, ale prostě schopnosti se vším všudy.
Tedy když umíš opravit cokoliv tím, že do toho jednou kopneš, občas se ti prostě stane, že kopneš a už to funguje, občas kopneš ono se to rozpadne.
Stejně by to mohlo fungovat i u divadelní magie - třeba "chceš chceš kouzlit jen silou vůle, musíš mít skvělou fyzičku a hromadu peněz", nebo "když děláš nebezpečná kouzla s cirkulárkou, občas ti to uřízne prst".
Ale obecně je tahle magie založená na principu, že víš něco co někdo jiný ne. Můžeš přejít oheň, ale musíš si předtím sundat boty. Víš že si můžeš stoupnout na ostří nože, ale nesmíš se hýbat. Víš že vystupuješ jakékoliv zvíře, ale někdy do něj vrazíš.
A tak dál.
Autorská citace #23
18.1.2008 13:32 - ilgir
Asi někoho opakuju, ale mně to připadá jako shrnutí toho, čím se vyznačují kladní hrdinové ve filmech a knihách. Něco je trochu víc rozvedené, to je fakt, ale ten základ tam je. Hezké ale je, že zatímco pozorný divák řekne "to je ale blbost, jak to mohl vědět?" nebo "a kde vzal ten další zásobník?" a osočí autora knihy / filmu z tvoření logických děr nebo "nadržování", Jerson to vzal z druhé strany a vystavěl na tom funkční princip magie.
Autorská citace #24
18.1.2008 13:41 - Argonantus
Mně se to velice líbí. Takové věci totiž zná každý z praxe a ze života. Což třeba magie rovnováhy*?
*záměrně se střežím velkých písmen, Jerson je nemá rád...
Autorská citace #25
18.1.2008 15:30 - Jerson
Argonante, někdy okolo desáté jsem přesně tento název, totiž "Magie rovnováhy" (velké písmeno, protože to beru jako jméno subsystému) napsal na RPGforu. Asi to tak nechám, vystihuje to polovinu podstaty.
Autorská citace #26
20.1.2008 08:56 - Jerson
Dnes jsem viděl film Next - (pozor, lehký spoiler) téměř dokonalá ukázka schopnosti "Řeknu vám co se stane", jen by se muselo zapracovat na vyvažujících efektech (nicméně když je někdo během jednoho dne třikrát postřelen, dvakrát roztrhán výbuchem a šestkát vidí smrt milované osoby, nevidím v rozvíjení negativní stránky této schopnosti žádný problém, s tím s dá vyhrát dostatečně.
Autorská citace #27
22.1.2008 22:51 - Treven Orboven
Nazval bych to spíše (Škola) management(u) neúspěchu. Je to důležitá dovednost každého začínajícího mága, přeci, a našojazyčné Zacházení s neúspěchem či Správa neúspěchů zní oproti management neúspěchu fakt divně a nedostatečně výstižně. Ovčem o názvu to jistě není, není-lyž pravda.
Autorská citace #28
23.1.2008 08:13 - Jerson
Trevene, a kdo říká, že to musíš brát jako neúspěch? Já o tom uvažuju jako o věcech, které k sobě patří - když máš třeba rád vodu (za poslední týden jsem řešil dvě postavy typu "vodní mág"), a často zkoušíš jak dlouho vydržíš pod vodou než ztratíš vědomí, tak se ti holt po půl hodině pod vodou ještě tři hodiny motá hlava.
Nebo když jsi šaolinský mnich a umíš přeskočit z jednoho kůlu na druhý vzdálený pět metrů, tak se ti to desetkrát podaří a po jedenácté spadneš z těch dvaceti metrů (nejsi žádná máčka, abys to zkoušel metr nad zemí) dolů. Ale protože jsi shaolin, tak se za pár minut zvedneš a za hodinu jsi v pohodě. Jen když se ti to stane v boji, tak tě holt nepřítelé zajmou a budeš muset utéct. To není "neúspěch". To je "normální stav." (: )
Autorská citace #29
23.1.2008 20:50 - Treven Orboven
Jistěže normální stav, pane kolego, ale chodí to tak, že když se Ti něco stane nepříjemného, Ty si zvolíš mezi "Tak, teď se mi vrátilo tamto. To mám za to," a nebo "Tak to si přičtu k dobru." A management neúspěchu tomu říkám proto, že někdy to k tomu nepatří. Tebou popsaný přístup je totiž Direct failure management, zatímco existuje pochopitelně i něco za něco, kde není jasné CO se Ti za Tvůj vydařený kousek může přihodit. Ale nebyl bys správný GM, kdybys tohle nevěděl, takže touhle debatou si můžeme jen tak honit veřejně trika, zatímco oba ve skutečnosti velmi dobře víme, jak to chodí a vysvětlit to ostatním... to si klidně vem jako celoživotní quest, resignuji na vše okolo téhož, krom přicmrndávání, zároveň také proto, že se neumím tak dobře vyjadřovat, jak je jistě z tohoto přízpěvku patrno.
Autorská citace #30
24.1.2008 07:27 - Jerson
Trevene, tak jsem absolutně nepochopil, co tím myslíš, co myslíš že já myslím a co bych si měl myslet (: )
Když zareguju na to čemu rozumím - můžeš si říkat "teď platím za svůj úspěch" i "tohle je další výzva mým schopnostem a tedy doré pro mě." Nerad bych hráče omezoval v jednom či druhém.
Autorská citace #31
24.1.2008 09:00 - Argonantus
Prostá představa magie rovnováhy byla k vidění například ve starodávném Čaroději zeměmoří, Ursula Le Guinn.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.044049978256226 sec;
Dnes
Starší
1 až 20 z 34 >
ČAS 0.19538402557373 secREMOTE_IP: 35.172.201.102